Kan I finde dette par i folketælling i København???

Startet af Ann Seiffert, 23 Jun 2011 - 11:29

Forrige emne - Næste emne

Ann Seiffert

Hej Vibeke

der var du lige super hurtig  ;) ... mange tak for det... og ja der er pigerne... desværre står der ikke noget om hvornår de kommer til Bornholm. ... øv, øv

Folketællingen er jo fortaget 1 feb. 1916.... det vil sige at det med navneforandring 19 April 1916 ikke er korrekt, da faren må være død på det tidspunkt.

Er I enige, eller forhaster jeg en konklusion ?

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej igen

I dåben står der 2 adresser... kan det evt. tolkes som om at moren bor et andet sted end pigen og faren ?... jeg har aldrig set sådan noget før.

Dåben er fundet af Lene og ses her:

København
Mariendal kirke
1905-1910 (opslag16).

Med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Anne Mortensen

Det er en stor hjælp at du oplyser kirkebog og opslagstal til dine data.

Anne Lise
Skt. Stefan 1901-1903
opslag 247
her er navneændringen oplyst til 1916

Da der noteret at faderen også  har fået streget Pedersen ud og erstatet med Hem - er han sikkert ikke død før 1916.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lene Martens

Mon ikke det skal tolkes sådan, at ved fødslen boede de i Hørsholmsgade 18 og ved dåben på Østre Fasanvej 48.

FT 1906 Østre Fasanvej 48 opslag 88, forældrene bor der begge sammen med pigerne

mvh lene

Ann Seiffert

Hej Anne

Det skal jeg huske endnu mere... undskyld..  :-[

Ja det r rigtigt at der står 1916... er det så korrekt.. eller kunne det så bare muligvis tolkes som om at hun først får det ændret i 1916... ?

det der forvirre mig er at Anne Lise allerede er i Pleje 1. feb ... det vil sige at faren er død inden det tidspunkt... men at navneforandringen først er noteret til 19 April 1916.... 3 mdr. EFTER hun er kommet i Pleje.... er det bare mig der forvirre mig selv her :-))))))

Jeg har lige fundet familien på Øster fasanvej i 1906 (opslag: 88) så der er moren (Marie Gertrud) stadig levende.

Med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Ha, ha Lene .... du var også hurtig ... Tak  ;D ;D

Du har nok ret med hensyn til tolkningen af de 2 adresser, jeg har bare aldrig set det før.

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hejsa

De er IKKE på samme adresse i 1911... det er jo ikke det samme som at de er døde, men måske :-)

nu går jagten ind på død af både Peder Christian Hem og Marie Gertrud Kirstine Pedersen / Ipsen... og måske hvis jeg er ekstra heldig Edith og Peders vielse.

Takker mange gange :-)

med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hejsa

Jeg vil starte med at sige at TRÅDEN ER LØST  ;D ;D ;D ;D

Der er fundet:

Peder Christian Hems død:

Frederiksberg
1917-1925
ops 31

Marie Gertrud Kirstine Ipsen død:

Mariendal
1905 - 1920
ops: 202

Peder og Edith vielse (hun hedder Roed)

Frederiksberg
1913-1918
ops 134

Så mangler jeg bare at "tæske folketællinger for Anne Lise 1921 osv. for at se hvornår hun rejser der fra til Varde :-)

Jeg takker vildt alle der har bidraget til disse fine fund  ;D ;D

Med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Jørgen Chr.

Hej Ann.

Jeg har sendt dig et kort på din e-mail adresse over Københavns amt og angivet hvilke sogne (kirker), der ligger på Frederiksberg.  Men nu skal du høre, hvorledes du finder det samme kort (og andre) på nettet.

1.  Gå ind på Google.
2.  Skriv:  sogn, herred, amt og tryk på søg.
3.  Øverst står der:  DIS-Danmark:  Amt-Herred-Sogn.  Tryk på den.
4.  Under Amt-Herred-Sogn ude til venstre trykker du på:  Amt.
5.  Her kommer samtlige amter frem.  Tryk på:  Københavns Amt.
6.  Ude til højre ser du et kort.  Tryk på:  Klik på kort for forstørrelse.
7.  Der er kommet et nyt kort frem.  Sæt din pil (der kommer en ring med et kryds i frem) på dette kort
     og tryk.  Nu kommer der en forstørrelse af kortet frem og, som du kan se, svarer det til det, jeg har
     sendt dig på din mail.

Du kan nu gøre det samme på alle de andre amter.

Jeg håber det virker for dig, ellers må du komme tilbage.

God fornøjelse.

De venligste hilsener

Jørgen

Anne Mortensen

Er det ikke det samme som kan ses på DIS under Kilder

Tryk Kilder
Tryk Amtskort
Derefter vælger man det ønskede amt.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ann Seiffert

Hej Jørgen

Hvor er det dejligt at man også kan får så nøje guide for de områder :-) .... takker meget fordi du vil tage dig tid til at dele :-))))))

Til Anne

Jeg ved det ikke... men det kan jo komme an på en prøve ;-) ... skriver lige hvis det ikke lykkes.

God aften

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej

Man kan vi a linket som Anne har lagt ud, se områder for kirker.... super fint :-)

God aften

Ann
Ann Seiffert

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ann Seiffert

Hej Anne

Ja det var egentlig din henvisning jeg mente... sorry.

fint du har sat linket ind nu :-)

Ann
Ann Seiffert