Hvor blev Jens Christian Jensen gift med sin første kone Malvine Sofie Kristine

Startet af Ebbe Espersen, 31 Mar 2015 - 11:53

Forrige emne - Næste emne

Ebbe Espersen

...Ved "fraskilte massør Jens Chr. Jensens andet bryllup den 26/12 1920 i Vor Frue kirke i Århus (opslag nr. 24 i A.O.) står der: 1. ægtefælle Malvine Sofie Kristine født Jensen. Hævet ved Kgl. bevilling af 6/12 1920. Tilladelse til nyt ægteskab."
Mon nogen kan hjælpe mig med, at komme videre mht. hvem denne første hustru var. Jeg har forgæves søgt hende. Skal jeg ind et sted og kigge efter Kgl. bevillinger til skilsmisse?

Mvh.

Ebbe Espersen.

Erik Rødsgaard Jensen

Hej Ebbe.

Her har du måske først og fremmest hendes fødsel og dåb: Svostrup, Hids, Viborg 1860 - 1882, opslag 128. Navnet passer i hvert tilfælde perfekt.

Med venlig hilsen

Erik Jensen
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen


Ebbe Espersen

Citat fra: Erik Rødsgaard Jensen [2231] Dato 31 Mar 2015 - 14:04
Hej Ebbe.

Her har du måske først og fremmest hendes fødsel og dåb: Svostrup, Hids, Viborg 1860 - 1882, opslag 128. Navnet passer i hvert tilfælde perfekt.

Med venlig hilsen

Erik Jensen


Hej Erik.

Du skal have tak for oplysningen. Som dig, havde også jeg fundet frem til Malvine Sofie Kristine Jensen i Svostrup. Hun er godt nok født 16 år tidligere end Jens Chr. Jensen (21/5 1886), men alligevel ledte jeg videre i Svostrup kirkebog under Viede og fandt hende under 1905-1925, opslag 226. "Brudgommen" er en Enkemand og handelsmedhjælper, Peter Laurids Laursen af Århus. Året er 1905, men det mærkelige er, at hvor vielsesdatoen plejer at stå, står der "ikke viede".
Da Jens Chr. Jensen først blev udskrevet fra Det Kgl. Blindeinstitut i maj 1904, har jeg ikke kunnet finde sammenkoblingen med Malvine. Fra 1914, hvor jeg har fundet ham i Politiets registerblade og frem til hans død, kender jeg hans levesteder.

Mvh.
Ebbe Espersen.

Ebbe Espersen

Citat fra: Egon Sørensen [135] Dato 31 Mar 2015 - 14:32
Hej Ebbe!

Hvis dette registerblad står til troende er gift første gang efter 1914

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1678998&isbrowsing=1&searchname=

Mvh.

Egon Sørensen


Hej Egon.

Tak for det du har fundet frem til mig. Jeg havde også fundet ham i Politiets registerblade. Jens Chr. Jensen, fra 1921 bærer han efternavnet Skjald, har jeg kunnet følge fra han bliver født, til han som 18 årig i 1904 udskrives fra Det Kgl. Blindeinstitut, men fra dette tidspunkt og indtil vi finder ham i 1914 i Politiets registerblade, har jeg ikke kunnet følge ham. Derefter kender jeg hans levesteder til han dør i 1973 i København, hvor han flyttede til fra Århus i 1925-26.
Hvad angår antallet af ægteskaber, har jeg kun kunnet henholde mig til hvad der står i Kirkebogen, ved hans angivelige andet ægteskab, 26/12 1920.

Mvh.
Ebbe Espersen.

Egon Sørensen

God aften Ebbe!

Jeg ved ikke om det har din interesse, men Jens Christian Skjald mister en lille datter  i 1923 Mildred hed hun.

Hun dør i Århus Vor Frue  1922-1931 opslag 173 nr. 92

Det er en borgelig begravelse da Skjald er spiritist

Mvh.

Egon Sørensen

Ebbe Espersen

Citat fra: Egon Sørensen [135] Dato 31 Mar 2015 - 21:51
God aften Ebbe!

Jeg ved ikke om det har din interesse, men Jens Christian Skjald mister en lille datter  i 1923 Mildred hed hun.

Hun dør i Århus Vor Frue  1922-1931 opslag 173 nr. 92

Det er en borgelig begravelse da Skjald er spiritist

Mvh.

Egon Sørensen


Hej Egon.

Tak for oplysningen, den har absolut interesse. Jeg kendte kun til det mistede barn fra en senere Folketælling.

Mvh.
Ebbe Espersen.

Christian skjald

Det er min oldefar i skriver om. Jeg er opkaldt efter ham.

Mvh
Christian Skjald


Inger Toudal

Det er jo en gammel tråd, men supplerer med endnu en oplysning:

Vielsen 1912 er indført i kirkebogen for Århus Domsogn:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17128480#173254,29120794 - nr. 163

- Jens Christian Jensen er musiker og bor på adressen Nørreallé 27.

Se også tråden https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,94488.msg843177.html#msg843177

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal