Dødsdag i Snabe, Hove sogn efter 1761

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 11 Maj 2020 - 10:07

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

Jeg har et længere skiftebrev efter Peder Christensen i Snabe by, Hou (Hove) sogn - anno 1761 den 9 juni
Enken - Bennet Jørgensdatter blev boenede på aftægt hos sønnen Peder Pedersen, men i den noget specielle KB for Hove sogn har jeg ikke kunnet finde Bennet´ død
I FT 1787 for Hove sogn ses hun ikke, men er det rigtigt, at hendes dødsdag ikke er kommet med i KB for Hove sogn?

Godt nok står der i skiftebrevet, at hun tog forbehold mod at blive boende, hvis der var andet der var bedre - måske hun var flyttet - ved nogen noget om det?

Mvh.
Karl-Peter


K. Thidemann

#1
Jeg kan se sønnen er 60 år i Ft-1787, så er moderen antageligt over 80 år, så hun er sikkert død.
Sønnen har en datter 1787 ved navn Bennet, har du undersøgt om moderen er fadder ved børnene.

PS. altid godt at skrive hvilket amt det drejer sig om ;)
I der her tilfælde vel Ringkøbing  cool)

I 1784 bliver en Benned Knagi begravet 75 år gl. Hvem er hun? Er hun for ung
1779-1815 opslag 65
PS. jeg sidder med min tlf. så jeg kan ikke lave et link
mvh K.Thidemann 9000

Karl-Peter Dammeyer

Tak for påmindelsen, helt ok!

Hendes børn er det ikke muligt at finde dåbs oplysninger på i Hove sogn -
Der er to ældre brødre end Peder Pedersen - Jørgen og Christen Pedersen - Bennet Kagi ville være 18 år ved Peders ankomst, sådan som jeg har regnet på det, og da der er to ældre brødre, kan det nu nok ikke være hende, men navnet er ikke helt almindeligt, så man fristet nemt til at tro det er den rigtige, men frafalder

Mvh.
Karl-Peter