Hjælp til at finde min biologiske farmors død

Startet af Leif Starinsky von der Recke Bigler, 15 Apr 2020 - 16:00

Forrige emne - Næste emne

Leif Starinsky von der Recke Bigler

Min bortadopterede far blev født af Rosa Astrid Alexandra Christensen, *11.04.1889 i Saxogade 59 (!) og døbt i Skt. Stefans kirke 7. juli. Jeg har fundet hende i utallige FT - og har ret meget tjek på hendes udsvævende liv - lige indtil 1940 hvor hun boede på Algade 25,2 th med den ene af sine 3 "uægte børn" med 3 forskellige fædre (https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=242820#242820,47165415).

Hun var altså kun 51 år på dette tidspunkt og kan have levet længe endnu. Jeg har skannet alle kirkebøger fra Frederiksberg sogn fra 1969 tilbage til 1952 og søgt i Politikens e-avis - som jeg er abonnent på - efter en dødsannonce, men kan ikke finde hendes død.

Er der en venlig sjæl der har gode ideer?

Mange hilsner
Leif
Leif Bigler
Forsker i slægterne Sihm, Vindum, Sejten, Bigler, Boysen, Beckmann, Starinsky, von der Recke m.fl.
Bruger MyHeritage, FamilySearch og Ancestry

Peter Kristiansen

Hvis hun levede længere end 1963, hvor vi fik et egentlig folkeregister, så kan du bestille en adresseforespørgsel (75,-)

Så vil du få hendes sidste adresse og hendes dødsdato.

Der kan gøres fra hvilken som helst kommunes hjemmeside (uanset om personen har boet i kommunen eller ej).
https://www.rudersdal.dk/service/hvem-bor-hvor?search=folkeregister
M.v.h. Peter Kristiansen

Leif Starinsky von der Recke Bigler

Hej Peter

Tak for dit forslag, men det ser ud til at det ikke kan anvendes.
Ved opslag på det angivne website for jeg at vide at

Hvis enten den tidligere adresse eller det tidligere navn er fra før 1971 kan de ikke anvendes til adresseforespørgsel, da de ikke findes elektronisk.

og hendes seneste adresse er jo fra 1940, så såvidt jeg forstår dette, vil det ikke kunne lade sig gøre på denne måde.

Måske har du - eller en anden slægtsforsker - et andet forslag?

Mange hilsner
Leif
Leif Bigler
Forsker i slægterne Sihm, Vindum, Sejten, Bigler, Boysen, Beckmann, Starinsky, von der Recke m.fl.
Bruger MyHeritage, FamilySearch og Ancestry

Peter Kristiansen

For at få adressen på en person skal du på de følgende sider oplyse:
Nuværende eller tidligere navn
personen, hvis adresse du ønsker at
finde samt enten
Fødselsdato eller tidligere adresse


Det er fra Københavns kommunes side - jeg ved ikke om de er forskellige....

Så fødenavn og fødselsdato
M.v.h. Peter Kristiansen