Hjælp til opslag af lægdsrulle

Startet af Helle Rossini Hansen, 14 Apr 2020 - 19:07

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe mig med et opslag i forbindelse med

Arthur Wilhelm Nielsen (Forældre Niels Vilhelm Nielsen og Flora Andrea Emilia Petersen)

født 1. oktober 1895 i København (døbt i Skt. Jakobs Kirke)
konfirmeret d. 3. april 1910 (Sankt Matthæus Kirke)
Boende mellem 1906-1910 på Ny Carlsberg vej 9, kælderen
FT 1911-1916 ukendt (Moderen er død, har ikke fundet faren i FT1911, passer ikke med politireg.bl.)
FT 1921 Asger Rygs Gade 11, 4th, København
FT 1925-1930 Ved Sønderport 17, st. th, København
FT 1940 Christiansdal 15, Valby
Død 26. januar 1947 (begravelse Rødovre Kirke)

Der er et gap i Politiregisterbladet mellem 1910-1918, men Ifølge Politimandtallerne 1. maj 1918 er han boende i Flensborggade nr. 47, stuen og oplyste, at han var i militærtjeneste i november 1917, men jeg kan ikke finde ham i lægdsrullen.

Hvis jeg skal forstå det ret skal han være indskrevet i lægdsrullen i 1913, men jeg har stirret mig blind på ham, for jeg kan ikke finde ham. Jeg håber at ved at finde ham i lægdsrullerne, kan føre mig til de folketællinger jeg mangler.

Måske der er en der kan guide mig på vej med friske øjne, hvis jeg kan få hjælp til at finde ham i en lægdsrulle, kan jeg forholdsvis nemt følge ham i resten af lægdsrullerne.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"


Helle Rossini Hansen

Hej Gitte,

Tusind tak for opslagene det var godt nok hurtigt, må jeg spørge dig hvad der fik dig til at lede i de lægdruller. Jeg er slet ikke støt på noget overhovedet der henviser til Fyrendal eller Lille Fuglede.

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde Arthur i FT 1911 i Fyrendal og FT 1916 Lille Fuglede, måske er jeg heldig.

Hav en fortsat god dag.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Gitte Johansen

Jeg begyndte i 1918, hvor han er tilbage i København ;)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Rossini Hansen

Tak Gitte det giver mening, jeg er igang med folketællingerne, krydser fingre for at jeg finder ham.

Igen tak for hjælpen.

Hav en fortsat god aften. :)

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Helle Rossini Hansen

Hej Gitte,

Jeg ville bare sige at det lykkedes mig at finde Arthur's FT 1911 i Tornemark Bye, men det tog mig lidt tid med 1916, dog fandt jeg ham under navnet Anton Nielsen i stedet for Arthur Nielsen, fødselsdatoen passede på en prink, og han var boende i Lille Fuglede.

Tak for hjælpen, ham har jeg godt nok døjet med længe, dejligt at have ham på plads.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com