andreas wilhelm holck

Startet af Bernhard Christensen, 24 Mar 2020 - 14:45

Forrige emne - Næste emne

Bernhard Christensen

hej

jeg kan fornemme at der i forum og gammelt forum er en del personer som har  undersøgelser omkring familien Holck i Nysted

I den forbindelse vil jeg spørge om der er nogen der er truffet på hvad der er sket med Murermestersøn og Murersvend Andreas Wilhelm Holck født den 8 januar 1836 i Nysted (landsogn) som søn af Christen Pedersen Holck og hustru i andet ægteskab Hansine Sophie Pedersdatter

Han ses i folketællinger hos familien i Nysted tom 1860 og den 9 juni 1862 udlægges han af Anna Dorthe Pedersen som barnefader til Peder Christian Holck i Herritslev, Musse, Maribo

Jeg ser ikke det fører til ægteskab og A.W Holcks videre færd har jeg ikke kunnet finde noget på (død, begravelse, krigsdeltagelse, udvandring) - jeg har ikke kunnet se ham i lægdsrullerne.

Hvis nogen er stødt på ham efter 1862 eller har stærkere søgeværktøjer end jeg hører jeg gerne

dbh
Bernhard

Inge Hedal

Hej
Forslag:
C. P. Holck døde i Nysted den 29. marts 1878. Prøv at finde et skifte ham. Hvis Andreas Wilhelm levede på det tidspunkt, vil han være nævnt.
Mvh Inge


Bernhard Christensen

hej Inge

God ide

Tak

bernhard

Mette R Francke

Hei

Ancestry.com

Name   
Andreas Holck
Other   
Weddell, W.
Birth   
abt 1836
Departure   
23 Mai 1863 Hamburg, Deutschland
Arrival   
Leith (New York via Glasgow)
Residence   
Nysted, Dänemark
Mette R Francke

Bernhard Christensen

hej Mette

Fremragende - har set en del andre Andreas Holck på Ellis Island, men dette er den første der passer med alder og oprindelse.

Tak

bernhard