Medelby - Tyskland.

Startet af Katja Jensen, 05 Sep 2019 - 20:19

Forrige emne - Næste emne

Katja Jensen

Hej alle slægtforsker.
- Jeg har brug for hjælp til at komme videre på den tyskeside. Familien handler om Egon Skovgaard Jensen og en pige ved navn, som jeg læser som Lene Mathilde Boysen (Ved ikke om hun er tysk), men læser det som et eller andet med Medelby 15 febr 1958 - Vielse? Egon er min oldemors bror. Det er mere hans kone, som jeg har brug for hjælp til. Lene Mathilde Boysen skulle være født 29 april og er usikker på om der står 1937.

- Har kun deres datters fødsel som er i Osted - 1 juni 1960. Egon er født 11 juli 1933 i Jystrup sogn Sorø Amt. Datterens fødsel herunder og nederst på siden.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117668#154494,25767575

Håber på at I kan hjælpe mig lidt på vej angående den tyske del, hvis hun er fra Tyskland.

Mvh Katja Jensen.

Kristian Kappel

Lene Mathilde Boysen kan tilhøre det danske mindretal i Schleswig. Medelby er en landsby, der ligger lige syd for grænsen, lige vest for Flensborg.

Parret blev gift/viet på rådhuset (Standesamt) i Medelby af en embedsmand kaldet "Standesbeamter", lørdag, den 15. februar 1958.

Cay-Erik Geipel

I Tyskland er personregistreringer spærret: fødsler 110, vielser 80 og dødsfald 30 år. Hvis ikke du er direkte efterkommer (datter/søn, barnebarn) vil du ikke få de tilsvarende attester af myndighederne. Det samme gælder kirkebøger.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

birg573a

Egon blev gift med min moster, Erna Helene Boysen. Hun hedder stadig Erna Jensen, selvom de senere blev skilt. Send mig en mail, hvis du vil vide mere.

Kurt Arne Empacher

Hej
Siden er lukket ned på grund af sygdom
Mvh
Kurt A Empacher
Moderator
Hilsen
Kurt A Empacher