Petrea Fritsine Marie Christine Hansen 6 dec 1874

Startet af Heléne Sofie, 22 Mar 2020 - 20:25

Forrige emne - Næste emne

Heléne Sofie

Hej alle,

Jeg er desværre stødt på en del småhuller, tomrum og en del spørgsmål efterhånden.
Petrea Fritsine Marie Christine Hansen f. 6/12 1874 er min tipoldemor.
Den 31/12 1898 gifter hun sig med min tipoldefar Karl Christian Hansen i Vor Frue Kirke, Odense.

Første problematik opstår da jeg så ser hun 3/11 1896 får en søn Anton Rasmussen. Angiveligt med en Johannes Rasmussen som jeg ikke kan finde ægteskab imellem.

Derudover så kan jeg ikke finde en dødsdato på hende. Familie-historien har altid lydt på, at hun efterlod sig 4 børn og døde tidligt. Dette fik så min tipoldefar til at "flygte" til USA. Jeg finder så hans senere hen registreringspapirer i USA, hvorpå der står, at hans kone er død. Men kan overhovedet ikke finde nogen dødsdato på hende - er der nogen der kan hjælpe mig eller praje mig et sted hen?

Hvad der så skaber en endnu større undren for mig er, at min egen oldefar ikke står nævnt iblandt hans børn på denne registreringsattest (vedhæftet). Men der står så en "Helga" som ingen i familien ved hvem er.
Det min farmor egentlig altid fik fortalt var, at hendes far og hans søskende blev sat i pleje ved andre familie medlemmer efter deres far smuttede til USA og deres mor angiveligt døde.
Så jeg tænkte, at jeg nu ville tjekke op på min oldefar (der har jeg jo altid troet på de oplysninger jeg fik fra familien)
Carl Christian Hansen f. 4/5 1905, angiveligt i Odense.
- Men nu kan jeg ikke støve ham op nogen steder....
Min farmors slægt har altid været af stor interesse for mig primært fordi der netop er så mange huller (endnu mere historie jo...  :)) men der er simpelthen så meget som er gået helt tabt.

Håber der sidder en venlig sjæl derude som vil hjælpe mig.

Kh,
Heléne



Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Heléne Sofie

Tusind tak for svar (og løsning) på de to :) Det betyder rigtig meget.

Jeg har vedhæftet avis-udklippet fra min oldefars død. Har nu forsøgt at søge på ham flere steder, men han er som sunket i jorden. Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tusind tak.

Kh
Heléne


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com