Maren Pedersdtr+1706~Soren Nielsen Aagaard i Tvilum. Hvem er foraeldrene?

Startet af Kim Melchior, 17 Mar 2020 - 19:47

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej,

Jeg ser der er flere der har hende som barn af Peder Jacobsen og Kirsten Pedersdatter, med folgende soskende:

Anne Pedersdatter fodt 1628
Jacob Pedersen Sejl fodt 1630
Maren Pedersdatter fodt 1630
Kirsten Pedersdatter fodt 1636
Peder Pedersen fodt 1640
Baltzer Pedersen fodt 1642

Jeg har ikke vaeret i stand til at etablere disse forbindelser men vil vaere meget intereseret om der er nogen der kan bevise dem.

Paa forhaand tak.

Med venlig hilsen,

Kim Melchior (USA)

Ole Bech Knudsen

#1
Hej,

Kender du Asta Paulsens artikel: Kromand i Them Sievert Thomsen og hans slægt, i Personalhistorisk Tidsskrift 1967 - 68, s.101 - 138.
Særdeles velunderbygget med kilder.

https://dis-danmark.dk/bibliotek/900598.pdf

Se også følgende hjemmeside:

https://www.ole-munk.dk/webtrees/individual.php?pid=I5381

Mvh.
Ole Bech Knudsen
Ole Bech Knudsen

Kim Melchior

Hej,

Jeg siger mange tak til Ole Bech Knudsen for disse henvisninger.

Umiddelbart ser det ud til at Peder Jacobsen og Kirsten Pedersdatter havde en datter Maren Pedersdatter.

Men siden denne Maren blev gift med Peder Sorensen, saa det kan ikke vaere den samme der blev gift med Soren Nielsen Aagaard i Tvilum.

Det vil saa sige at paa nuvaerende tidspunkt er vi ikke klar over hvem der er foraeldre til den Maren der blev gift med Soren Nielsen Aagaard i Tvilum.

Kim Melchior (USA)

Kim Melchior

Hej,

Mener I at jeg har ret i at Maren Pedersdatter ikke horer til i denne familie sammenhaeng?

Er der nogen der har andre forslag til, hvordan jeg maaske kan finde Maren Pedersdatters foraeldre, hvis dette ikke er den rigtige sammenhaeng?

Med Venlig hilsen,

KIm Melchior ( USA )

grethe jensen

jeg har maaske ikke laest omhyggeligt nok, men der er vel ikke noget til hinder for at Maren P. har vaeret gift to gange?
Jeg ville lede paa hendes postulerede soeskende og haabe paa derigennem enten at faa bevis eller modbevis.
Noergaard Petersens tingbogs afskrifter (nogle er online, hvis du ikke har cd-en) gemmer paa et utal af oplysninger.
Mvh GJ