Danskere i vinterkrig.

Startet af Poul Kristian Larsen, 23 Feb 2020 - 14:22

Forrige emne - Næste emne

Poul Kristian Larsen

Hans Erling Skov Jensen blev som min fraskilte bedstemors " Boline Amalie Marie Nielsen" efternøler født i Tølløse/ Holbæk d. 24/ 10-1920. Faderen er ukendt og ikke søgt.
Hans Erling er i FT. Hjembæk 1940. opført som midlertidigt fraværende til Tyskland.

Hans Erling er aldrig blevet omtalt i familien, heller ikke da jeg under og efter krigen var på kortere og længere ophold i smedien på Aggersvold gods,
dog husker jeg at bedstemor på et tidspunkt fik en pakke med ting der havde tilhørt en tysk soldat, men hvem vides ikke.

Hans ældre Svend Åge Evald Larsen 7/9-1911 Gislinge, er altid blevet omtalt som den farbror der deltog i vinterkrigen i Finland, hvor han blev såret og senere døde på Tysk hospital.
Der findes et billede af en person i tysk uniform, som efter hvad familien fortalte var Svend Åge Evald, men er det ham ?

Svend Åge Evald er senest fundet i Hagested FT 1925, men han kan jo være flyttet langt ud af sognet, dette er ikke søgt.

Hvem er den farbror der var i Tyskland, eller var der to der deltog ?

Venlig hilsen med håb om hjælp og vejledning.
Poul Larsen


Wivi Mørch

Hej Poul,
Da jeg i mange år har søgt og fundet oplysninger om Svend Åge Evald Larsen, vil jeg opfordre dig til at læse den private besked jeg har sendt.
Venlig hilsen
Wivi Mørch