Hvis Wulf fra Helsingborg i Sverige?

Startet af Boberg, 27 Feb 2020 - 16:39

Forrige emne - Næste emne

Boberg

Ham vare f. 24.03.1724 på en stedt i Helsingborg, og ham døde 26.08.1800 på en stedt i Helsingborg, og hvis hams efternavn sa har jeg finde mere end 12 olike stavelser pa det. Hvis der er nogen levende person der er sikker pa at denne har slægtskab til ham håber jeg at du vil kontakte mig hvis dette.

Med venlig hilsen
  Berndt Boberg

Kristian Skak-Nielsen

Hej Berndt

Jeg vil foreslå, at du skriver på svensk. Det er meget nemmere at forstå, end Google-translated dansk fra svensk.

Venlig hilsen
Kristian Skak-Nielsen

Boberg

En tak til dig Kristian Skak-Nielsen, jeg syns ikke du skal foreslå mig at jeg skal skrive pa svensk pa en dansk slægtsforskere forum hjemside, dette gøre jeg kun når de må skrive pa svensk i sine svar til mig.

Med venlig hilsen
  Berndt Boberg

Ulla Karin Alsvold

Hna hette Vulf Sverdfeyer och var kyrkoinspektör han dog  i Helsingbors stadsaföramling.

Hustrun? Christina född Vallengren vid hennes död finns bouppteckning, men inga arvingar anges endast en jungfru Anna Lange.

Hoppas detta kan bidra till att hitta släktingar.
Sök på svenskt anbytarforum


Ulla karin Alsvold

Gitte Johansen

#4
Nu kan han så ikke læse det, Kurt. Boberg er ikke medlem.

Flyttet hertil af dig fra aneefterlysning :)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

I orden Gitte det havde jeg overset så tak for at du så det
Vh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Boberg

Hej Ulla Karin Alsvold,
Jag vill framföra ett tack för er information i detta ämne, men denna information har jag ju också själv läst många gånger, och läser ni ytterligare gamla handlingar om honom så hittar ni även också minst de tolv olika stavningarna av hans efternamn, och då även att hans förman också ibland stavas även Wulf, så ingen nu levande släktforskare kan vara säker på hur han själv stavade sina namn.

Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg

Ulla Karin Alsvold

Han stavade tydligen på många sätt, letar man på DDSS hittar man han födelse och föräldrar.
Vid första vigseln var han ju skole och hopitalsinspektör, så någonstan ansökan kan han själv undertecknat ett dokument.

Ulla karin

Boberg

Jag vill tacka för ert svar och information Ulla Karin Alsvold i detta ämne.
Jo visst kan där kanske finnas någon gammal handling kvar som han själv har undertecknat? I vart fall har jag ej ännu hittat någon kopia av en gammal sådan här handling som har blivit mikrofilmad. Sedan är det ju mycket vanligt att gamla handlingar ut över brandskadade även kan ha blivit förstörda av fukt och or angrep.
Men det konstigaste av allt är ju att ingen släktforskare tycks ha vetskap om att de härstammar ifrån samma släkt som honom, själv fixar jag förmodligen kanske ej lösa detta mycket svåra släktforsknings ärendet angående hans son Johan Friedrich som var f. 29.11.1773 på en plats i Helsingborg? Så länge jag ej har lyckas med att säkerställa identiteten på honom efter år 1789 så utesluter jag icke att min Bobergsläkt kan ha ett släktband med denna släkt ifrån Helsingborg?

Med vänliga hälsningar
      Berndt Boberg
 

Boberg

Jeg er nu sikker på at jeg ikke har nogen slægtskab til ham.

Med venlig hilsen
  Berndt Boberg