har Knud to koner? eller er der to Knud

Startet af Lisbeth Randers, 15 Jan 2020 - 13:05

Forrige emne - Næste emne

Lisbeth Randers

hej jeg har brug for hjælp med Knud Iversen og Koner?

Knud Iversen er Gift med Maren Kirstine Jensen.

Knud født 13-1-1819 egtved,gift 29-10-1859,død 13-1-1876

Maren Kirstine Jensen født 20-8-1829 give,tilgang højen 1858, gift 29-10-1859 højen v.vejle med Knud,Ft1860 egtved med Knud,,Ft 1880 egtved med Børn enke, Ft 1890 egtved ,med børn,1895 v.yngste søn vielse  står begge forældre døde. Har ikke kunne finde  Maren død nogle steder. Maren ikke i Ft 1870.

Kone 2? Ane Kirstine Jensen,født 23.2.1830 give,Ft.1834 give, Ft 1840 give,Ft 1845 Givskud,Ft 1870 egtved ,med Knud og Marens Børn. død 16-1-1894 egtved,( har dødsannonce på hende) hvorfor gemme den hvis det ikke er familie? Er det en anden forklaring ,en søster kan ikke passe med navnet. Hun står kun Ft 1870 med Knud og Børn og har ikke kunne finde hende andre steder efter i Ft. eller under vielser.

Men  Maren Kirstine Jensen står  som mor til alle 5 børn også ved deres Konfirmation.  Er der en Knud mere? har ikke kunne finde det. Eller er der en anden forklaring.

Hjælp behøves Hilsen Lisbeth
lisbeth randers

Inger Toudal

#1
FT-1870, Vork, Egtved sogn: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=52301#52301,11784278
- Ane K. Jensen, 40 år

Vejle, Jerlev, Egtved, Work By, Hus, 3, FT-1880, C9913
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Maren Kirstine Jensen     50     Enke      Husmoder Husmandsenke lever af Haandgerning            Give Sogn Vejle Amt
Mette Kirstine Iversen     17     Ugift                  Egtved Sogn 
Niels Kristian Carl Iversen     9     Ugift                  Egtved Sogn 

Ved sønnen Niels Christian Carls fødsel 17. marts 1870 er moderens navn Maren Kirstine Jensen:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619063#384922,74097748 - nr. 13

Det kunne tænkes, at navnet på Knud Iversens hustru blot er skrevet forkert ved FT-1870, men ved død står der,
som du skriver, også Ane Kirstine:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127732#171615,28810029 - nr. 6
- født 22. feb. 1829 !!

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17122288#161213,27084527 - nr. 0
- alder 66 år !!

Både Maren Kirstines far og Ane Kirstines far hedder Jens Pedersen. Kunne der eventuelt være opstået en misforståelse,
da Knud Iversens enkes død blev indskrevet i kirkebøgerne?

Måske kan der findes et skifte efter Knud Iversen?

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Britta Hansen

#2
Maren Kirstine Jensdatter *20.8.1829 vies til Johannes Andreas Petersen *3.7.1827
29.12.1852 i Give

Vejle, Nørvang, Øster Nykirke, Ørnsholt, Huus, 236, FT-1860, D6007
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Johannes Andreas Petersen     33     G     Huusmand, husfader          Jelling Sogn, Vejle Amt 
Maren Kirstine Jensen     31     G     Hans kone          Give Sogn, Vejle Amt 
Jens Peter Johannessen     7     U     Deres børn          Give Sogn, Vejle Amt 
Niels Peter Johannesen     5     U     Deres børn          Give Sogn, Vejle Amt 

Jens Peter Johannesen 1.9.1853
- Give nr. 17

Niels Petersen Johansen 24.4.1855 - Give nr. 15
Nærlæs fadderne på de to børn og check også disse to vist i FT1880:
Vejle, Nørvang, Hvejsel, Knude, Et hus, 108, FT-1880, D4990
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Johannes Andreas Pedersen     52     Gift     huusfader og huuseier. Indvalid          Jelling Sogn, Vejle Amt 
Marie Kjerstine Jensen     50     Gift     huusmoder          Give Sogn, Vejle Amt 
Rasmus Christoffer Johansen     13     Ugift     børn          Øster Nykirke Sogn, Vejle Amt 
Andreas Peder Johansen     6     Ugift     børn          Hveisel Sogn, Vejle Amt 

Johannes Andreas dør 15.8.1892 - Hvejsel

Maren Kjerstine Jensen dør 22.6.1893 Hvejsel
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Lisbeth Randers

Hej Inger
Jeg har ledt efter skifter,men de er ikke lagt på nettet,efter hvad jeg kan se.

Det med navnet  skulle være skrevet forkert kan jeg heller ikke  få til at passe, da der også i  døds annoncen står ane Kirstine.
og hun skulle været født den 23 februar,præsten har nok  skrevet forkert, ved død.

Nej det med forældrene tror jeg ikke på, begge koner er jo født med 1 år mellemrum, ja  bege fædre hedder jens Pedersen,men den ene  med Ellum til sidst.

ja jeg mangler input til at rede det ud, er der andre søge muligheder, et skifte ville jo have været godt, eller finde Marens død.
Maren var jo blevet gift i 1859.
Hilsen Lisbeth
lisbeth randers

Britta Hansen

#4
Citatja jeg mangler input til at rede det ud, er der andre søge muligheder, et skifte ville jo have været godt, eller finde Marens død.
Maren var jo blevet gift i 1859.

Hun kan i hvert fald ikke optræde to steder samtidig. Det ser ud til at Maren Kirstine og Ane Kirstine er blevet blandet godt og grundigt sammen.
Jeg tror, at Maren Kirstine blev gift i 1852 og døde i 1893 i Hvejsel jf. ovenfor. Jens Pedersen, Farre optræder ved de to Johansen/Johannesen-børns dåb. Han er også forlover ved Maren Kirstines vielse i 1852.
Er der ingen ved Knud Iversens børns dåb, der peger på, at det er Ane Kirstine Jensens familie?
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Inger Toudal

#5
Ifølge kontraministerialbogen for Give sogn bliver Maren Kirstine f. 20. aug 1829 konfirmeret to gange !!

1844: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619007#397321,74433262 - nr. 10

- forældre: husmand Jens Pedersen og hustru Karen Nielsdatter i Becksgaard

1845: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619007#397321,74433263 - nr. 10

- forældre: husmand Jens Pedersen og hustru Karen Nielsdatter af Farre Mark
_____________________________________________________________________________________

Vejle, Nørvang, Give, Farremark, et Huus, 48, FT-1834, C1372
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     
Jens Pedersen     33     Gift            Huusmand og Dagleier       
Karen Nielsdatter     40     Gift            hans Kone       
Maren Kirstine Jensdatter     5     Ugift            deres Børn       
Petrine Jensdatter     1     Ugift            deres Børn

Vejle, Nørvang, Give, Farre Mark, et Huus, 46, FT-1840, C8694
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     
Christen Nielsen     66     Gift            Gaardmand       
Karen Pedersdatter     65     Gift            hans Kone
Jens Pedersen     41     Gift            Inderste og Dagleier       
Karen Nielsdatter     48     Gift            hans Kone   
Maren Kirstine Jensen     11     Ugift            deres Børn       
Petrine Jensen     6     Ugift            deres Børn

Vejle, Nørvang, Give, Farre, et Huus, 37, FT-1845, C1362
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Pedersen     46     Gift            lewer af sin Jordlod      Skarild Sogn Ringkjøbing Amt 
Karen Nielsdatter     54     Gift            Hans Kone      Her i Sognet

Petrine Jensdatter     12     Ugift            deres Datter      Her i Sognet

Vejle, Nørvang, Give, Farre, Et huus, 32, FT-1850, C9352
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Pedersen     51     Gift            Husmand, lever af sin jordlod      Skarrild sogn, Ringkøbing amt 
Karen Nielsdatter     50     Gift            Hans kone      Her i sognet (Give) 
Niels Ebbesen     27     Ugift            Deres barn, hjempermiteret      Her i sognet (Give) 
Maren Kirstine Jensdatter     21     Ugift            Deres barn      Her i sognet (Give) 

Vejle, Nørvang, Give, Give og Farre Skoledistrikt, Farre, En Mølle, 49, FT-1860, D6977
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Frederik Gjeding     40     Gift      Gaardejer. Møller            Idum Sogn, Ringkøbing Amt 
Juliane Eyndhoven     27     Gift      Hans Hustru            Holstebro 
Asmus Christiansen     27     Ugift      Møllersvend            Egtved Sogn, Vejle Amt 
Jens Pedersen     62     Enkemand      Tjenestekarl            Skarrild Sogn, Ringkøbing Amt
Thomas Nielsen     25     Ugift      Tjenestekarl            Gadbjerg Sogn, Vejle Amt 
Jens P. Madsen     19     Ugift      Tjenestekarl            Lindeballe Sogn, Vejle Amt 
Thomas Jepsen     17     Ugift      Tjenestekarl            Lindeballe Sogn, Vejle Amt 
Maren Hansen     24     Ugift      Tjenestepige            Give Sogn, Vejle Amt 
Ane M. Pedersen     18     Ugift      Tjenestepige            Jelling Sogn, Vejle Amt 
___________________________________________________________________________________________

Vejle, Nørvang, Give, Give Bye, et Huus, 19, FT-1834, C1372
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     
Jens Pedersen Ellum     41     Gift            Dagleier       
Birthe Marie Christensdatter     32     Gift            hans Kone       
Karen Marie Jensdatter     10     Ugift            deres Børn       
Ane Kirstine Jensdatter     5     Ugift            deres Børn    

Vejle, Nørvang, Give, Bechsgaard, en Gaard, 37, FT-1840, C8694
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     
Jens Pedersen Ellum     48     Gift            Inderste og Dagleier       
Birreth Marie Christensen     38     Gift            hans Kone       
Ane Kirstine Jensen     10     Ugift            deres Datter 

Vejle, Nørvang, Give, Breinhoed, et Huus, 77, FT-1845, C1362
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Pedersen     52     Gift            Dagleier      Arild Sogn Lygumkloster Amt 
Birret Marie Christensdatter     42     Gift            Hans Kone      Her i Sognet

Peder Christian Jensen     5     Ugift            deres Børn      Her i Sognet 
Christen Jensen     2     Ugift            deres Børn      Her i Sognet 

Vejle, Nørvang, Give, Becksgaard, Et huus, 76, FT-1850, C9352
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Pedersen     60     Gift            Husmand, lever af sin jordlod      Slesvig 
Birthe Marie Christensdatter     48     Gift            Hans kone      Her i sognet (Give) 

Karen Jensdatter     28     Ugift            Deres barn      Her i sognet (Give) 
Peder Christian Jensen     10     Ugift            Deres barn      Her i sognet (Give) 
Christen Jensen     7     Ugift            Deres barn      Her i sognet (Give) 
Maren Andersdatter     5     Ugift            Plejebarn      Her i sognet (Give) 
Laust Ølund Jensen     2     Ugift            Plejebarn      Ringive sogn, Vejle amt

Vejle, Nørvang, Give, Hedegaard Ullerup Skoledistrikt, Bechgaard, Et Hus, 133, FT-1860, D6977
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Pedersen Ellum     70     Gift      Husfader. Husmand. Daglejer            Sogne Sogn, Aabenraa Amt 
Berthe Marie Christensen     59     Gift      Hans Kone            Give Sogn, Vejle Amt 

Karen Marie Jensen     33     Ugift      Deres Datter            Give Sogn, Vejle Amt 
Laust Øgelund Jensen     12     Ugift      Datterens Barn            Ringive Sogn, Vejle Amt 
Søren Dørken Jensen     8     Ugift      Datterens Barn            Give Sogn, Vejle Amt 
Karen Larsen     5     Ugift      Datterens Barn            Give Sogn, Vejle Amt 
Johanne Svensen     1     Ugift      Datterens Barn            Give Sogn, Vejle Amt 
_________________________________________________________________________________________________________________

Det er vel Ane Kirstine, der bliver gift 1859 i Højen sogn:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619057#384916,74097228 - nr. 11

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Britta Hansen

#6
CitatDet er vel Ane Kirstine, der bliver gift 1859 i Højen sogn:
Sandsynligheden tæller derfor, men det er Lisbeth der skal være overbevist :-\ og finde skiftearkivalier, der kan bekræfte/afkræfte, som du foreslår.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Lisbeth Randers

Ja det er godt nok forvirrende,
Begge Maren Kirstine Iversen, konfirmation 1844-1845 er vac. 10-7-1830 sket samme dato med samme læge,så det kan jeg ikke udlede noget ud af.

Jeg tror ikke jens Peter Johansen og Johannes Andreas har noget at gøre med Maren Kirstine.
Begge damerne Kirstine Jensen og maren Kirstine  Jensen er jo gift med en Knud Iversen, og var ugift ved vielse.

ved børnenes dåb er det  Marens nye  familie ( Iversen) der er fadder, og jeg ved familien har boet i Egtved,det var en stor familie der.
jeg har ikke kunne finde skifte , er nok ikke på AO, endnu. Og har ledt på medie stream, efter dødsannonce på maren ( har en for ane Kirstine Iversen)
men hun er ikke mor til Børnene.

Tak for det store arbejde med at finde alt det.
Venlig hilsen Lisbeth

lisbeth randers

Inger Toudal

#8
FT-1855, Farre, Give sogn: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=119175#119175,17417004

- Jens Pedersen og Karen Nielsdatter bor i samme hus som Maren Kirstine Jensen, 25 år, samt hendes mand og søn.

Der synes ikke at være dødsanmeldelser og skifter fra Nørvang-Tørrild Herredsfoged på AO i den periode, hvor Jens Pedersen
og Jens Petersen (Ellum) og deres respektive ægtefæller dør.

- måske Registreringsprotokol for sognefogederne på https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/geo/geo-collection/18 ?

Karen Nielsdatter dør 1859: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619007#384544,74088405 - øverst

Jens Pedersen dør 1862: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619007#384540,74088203 - nr. 3

Jens Petersen (Ellum) dør 1864: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619007#384540,74088205 - nr. 5

Vejle, Nørvang, Give, Bæksgaard By, Et hus, 149, FT-1880, D4988
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Peder Kristian Jensen     39     Gift      Husfader, lever af en lejet jordlod            Give Sogn, Vejle Amt 
Secilie Katrine Jensen født Sørensen     34     Gift      hans hustru            Grarup Sogn, Haderslev Amt 
Jens Peter Elmer Jensen     10     Ugift      deres børn            Give Sogn, Vejle Amt 
Jørgen Henrik Elmer Jensen     4     Ugift      deres børn            Give Sogn, Vejle Amt 
Søren Kristian Elmer Jensen     1     Ugift      deres børn            Give Sogn, Vejle Amt 
Birta Maria Kristensdatter     79     Enke      deres aftægtskone som er husfaderens moder            Give Sogn, Vejle Am
Karen Maria Jensdatter     54     Ugift      Husfaderens søster som lever af sine hænders gjerninger            Give Sogn, Vejle Amt

Birte Marie Kristensdatter dør 1891: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619007#384585,74089593 - nr. 16

http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/record/doms_aviser_page%3Auuid%3A1eda54da-bef1-42c9-9abb-cf9be1e4e3af/query/%22birthe%20marie%20christensdatter%22

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Lisbeth Randers

hej Inge
Mange tak for de oplysninger,dem vil jeg arbejde videre på.

Jeg ledte lige nu på  Birthe Marie Christens datters død, tak fordi du fandt hende.
nej jeg har heller ikke kunne finde skifter på dem. Mon de er i Viborg?

Mange tak for at du fandt hende i avisen også.
Jeg håber jeg får rede på de koner engang.

Vil søge om der er kirkegårds protokol fra graver på kirkegården, for der står somme tider noget mere i dem.
Venlig hilsen og tak Lisbeth
lisbeth randers

Lisbeth Randers

hej Inger
jeg ser Ft 1855,passer med forældrene men det er ikke maren Kirstine,da hun kun
har været gift en gang i 1859  i højen med Knud Iversen.
Men alle de andre ting kan jeg få til at passe.

jeg mangler så hendes død: Maren Kirstine Jensen død  før 7 december 1894, da den yngste søn blev gift,da står afdøde forældre,

den FT 1870 kan ikke være maren Kirstine Jensen gift med Knud,da yngste søn blev født 1870, og i den du henviser til er han 9år

Og jeg har hende levende i Ft 1890

Og  jeg mangler vielse  af Knud Iversen og Ane Kirstine jens datter, hvis det er dette par der blev gift med hinanden.jeg tvivler, tror der må være en anden Knud
hun blev gift med,men hvor?


Hilsen Lisbeth
lisbeth randers

Inger Toudal

#11
Sådan som jeg ser det, er Ane Kirstine og Maren Kirstine blevet blandet sammen fra det tidspunkt, hvor de bliver konfirmeret
i hhv. 1844 og 1845.

Da Ane Kirstine bliver konfirmeret, bliver hun skrevet ind som Maren Kirstine - med de forkerte forældre, men måske med
korrekt bopæl Becksgaard (hvis hun bliver konfirmeret i 1844). 

Efterfølgende kan der være sket det, at hun får en skudsmålsbog med forkerte oplysninger og derfor bliver indskrevet som
Maren Kirstine ved vielsen i Højen 1859:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619057#384916,74097228 - nr. 11

Ved hendes død i 1894 er så oplyst de korrekte navne både på hende og hendes forældre (med undtagelse af moderens
efternavn) og en næsten korrekt fødselsdato.

De kirkebøger, der findes på AO, er kontraminsterialbøger (ført af degnen).

Eventuelle fejl er muligvis kun blevet rettet i hovedministerialbøgerne (ført af præsten), der kan ses på Rigsarkivets læsesal i Viborg.
__________________________________________________________________________________________________________

Maren Kirstine, der bliver viet 1852 i Give (som Britta fandt), må vel være hende, der er født i Farre:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=397314#397314,74433045 - nr. 7

Ved begge vielser står der: Pige Maren Kirstine Jensdatter/Jensen, f. 20. aug. 1829 i Give sogn, vacc. 10. juli 1830 af Christens.

- og det kan jo kun passe i det ene tilfælde.

Maren Kirstine dør 1893 i Hvejsel (også fundet af Britta):
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=164767#164767,27676436 - nederst

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Lisbeth Randers

 hej Inger
tak for  de oplysninger.
Men jeg  tror nu ikke  det kan passe, men den mand, maren skulle være gift    med.

Begge kvinder er gift med en Knud Iversen, og maren Kirstine Jensen står opført som mor under  fødsel og konfirmation
af alle børn.

Ane Kirstine  jens datter står jo ikke som mor til nogle børn, og så mange fejl kan præsten da  ikke lave?

Så det bliver nok svært at finde ud af, men måske  som du siger et arkiv besøg, hvis nogle kommer forbi Viborg, må de godt tænke på mig.

Men er der andre der har nogle ide til at krydstjekke de daner? så vil jeg modtage det med tak.
Hilsen Lisbeth



lisbeth randers

Britta Hansen

Jeg har checket hele vejen i din tråd også ud fra de records, jeg fandt.

CitatBegge kvinder er gift med en Knud Iversen
Nej, Maren Kirstine blev gift med Johannes Andreas Petersen.

Citatog så mange fejl kan præsten da ikke lave
Jo, når udgangspunktet har været fejlbehæftet, jf. Ingers forklaring!

CitatSådan som jeg ser det, er Ane Kirstine og Maren Kirstine blevet blandet sammen fra det tidspunkt, hvor de bliver konfirmeret
i hhv. 1844 og 1845.

Da Ane Kirstine bliver konfirmeret, bliver hun skrevet ind som Maren Kirstine - med de forkerte forældre, men måske med korrekt bopæl Becksgaard (hvis hun bliver konfirmeret i 1844). 
Enig
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Lisbeth Randers

Hej Britta
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro, jeg kan godt se du har en pointe i det med maren, at hun ikke blev gift med Knud men med, Johannes Andreas Petersen,

Men jeg ville godt have et bevis på at  det er præsten der har gjort Ane Kirstine til mor, til alle de børn og gift med Knud.

Men det kan undre mig at når man bliver gift/ får børn m.m  og siger sit navn,viser papir med sit på sit navn, (det skulle man nok også dengang) at præsten så ikke kan høre forskel på Maren og Ane.

Jeg er ikke overbevist endnu.

Så må jeg se om der dukker noget op ,der kan sætte punktum for det.

Jeg har ledt efter Marens død,for at se om der stod noget, men ikke fundet hende.

Hilsen Lisbeth
lisbeth randers

Inger Toudal

#15
Citat fra: Lisbeth Randers Dato 18 Jan 2020 - 15:15

Men det kan undre mig at når man bliver gift/ får børn m.m  og siger sit navn, viser papir med sit på sit navn,
(det skulle man nok også dengang) at præsten så ikke kan høre forskel på Maren og Ane.

Hvis jeg har ret i min hypotese, så ville problemet jo være, at Ane Kirstine havde en skudsmålsbog,
hvor oplysningerne for Maren Kirstine var indført. Det var vel den eneste form for ID, kvinderne
havde dengang, foruden dåbsattesten. Hendes dåbsattest kunne eventuelt være gået tabt.

Ifølge afgangslisten for Give sogn afgår Maren Kirstine Jensdatter, f. 1829, til Givskud sogn 30. okt. 1844:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21619007#397316,74433127 - nr. 46

Tilgang til Givskud sogn nov. 1844: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17122996#162597,27318115 - nr. 36
- Tstp. hos Mikkel Nissen

Vejle, Nørvang, Givskud, Givskud Bye, En Gaard, 28, FT-1845, C1371
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Mikkel Nissen     34     Gift            Gaardmand      Skibet S Veile Amt 
Maren Olesdatter     28     Gift            Hans Kone      Houer S Veile Amt 
Ole Mikkelsen Østergaard     6     Ugift            Deres Børn      Her i Sognet 
Ane Soph. M. Østergaard     3     Ugift            Deres Børn      Her i Sognet 
Ane Kirstine Jensdatter     15     Ugift            Tjenestepige      Give S Veile Amt

Afgang fra Givskud 30. okt. 1846: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21618999#384509,74087186 - nr. 51
- Tstp. hos Mikkel Nissen

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Lisbeth Randers

 ja eller vac. papir dem skulle de jo også vise at de var blevet vaccineret

Jeg har godt set de tilgang/ afgangslister, men er stadigvæk ikke så sikker at jeg vil slette maren .

men jeg har begge damer indtil jeg finder et bevis på at præsten er et rode hoved.
hilsen Lisbeth
lisbeth randers