Hvor og hvornår blev Niels Jacobsen og Berteline Kirstine Pedersen gift ?

Startet af Donald Gundersen, 11 Jan 2020 - 13:43

Forrige emne - Næste emne

Donald Gundersen

Hej !
nu har jeg igen taget hul på en gammel sag ! som jeg er kørt helt fast i så håber på lidt hjælp !
Det drejer sig om Ane Margrethe Jacobsens forældre hvor og hvornår de blev gift , faderen Niels Jacobsen er født i skjold sogn Vejle amt d. 29/3 1876 og moderen Berteline Kirstine Pedersen født d. 29/12 1870 i Oense Ølsted sogn i Vejle amt .
Mvh
Donald.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Wanning

I 1921 findes Berteline som separeret i Riddergade, Søndresogn, Viborg Købstad som patient

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-3HF9-P?i=1347&cc=2721601&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQLG8-ML1Q 

Bertaline Kirstine Jacobsen F Petersen
Denmark Census, 1921





Name:   
Bertaline Kirstine Jacobsen F Petersen

Event Type:   
Census
Event Date:   
1921
Event Place:   
Viborg, Søndre, Viborg, Danmark
Event Place (Original):   
Viborg, Viborg, Denmark
Residence Note:   
Riddergade
Gender:   
Female
Marital Status:   
Separated
Birth Date:   
23 Dec 1870 


Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

1911 Bygholm i Hatting sogn med 1 barn

nr 17 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C95L-M3H4-X?i=822&cc=2691890&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQ2WC-8KJ1   

Berteline Jakobsen
Denmark Census, 1911





Name:   
Berteline Jakobsen

Event Type:   
Census
Event Place:   
Hatting, Hatting, Vejle, Danmark
Event Place (Original):   
Hatting, Hatting, Vejle, Denmark
Gender:   
Female
Marital Status:   
Married
Birth Date:   
23 Dec 1874
Household   Role   Sex   Age   Birthplace
Niels Jakobsen   Husband   Male      
Berteline Jakobsen      Female      
Ane Magrete Jakobsen   Daughter   Female      

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Donald Gundersen

tusind tak Gitte det er helt perfekt , jeg har også Berteline et andet sted f. d 23/12 så det er fint , det er en sag helt tilbage fra 2011 jeg har taget op igen for at få mere hold i det,
moderen til Berteline  Ane Margrethe Jacobsen  f. 2/7 1857  i Bisholt - Glu sogn og Ølsted sogn hende kan jeg heller ikke finde nogle af stederne ! i kirkebøger eller folketællinger ,men det lykkes nok en gang .
Donald.

ps. også en stor tak til dig Bente det har jeg først set nu !

Gitte Johansen

Aarhus, Hads, Gylling, Gylling Sogn, 2 et Huus, 1, FT-1880, C6445

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Søren Pedersen     49     Gift     Husfader, Hiulmand          Farstrup, Vigerslev Sogn, Fyen 
Birthe Marie Andersdatter     49     Gift     Hans Hustru          Dover Sogn, Skanderborg Amt 
Ane Kathrine Pedersen     16     Ugift     deres Børn          Dover Sogn, Skanderborg Amt 
Anders Peter Marius Pedersen     11     Ugift     deres Børn          Gylling Sogn, Aarhus Amt 
Søren Carl Pedersen     9     Ugift     deres Børn          Gylling Sogn, Aarhus Amt 
Christian Lund Pedersen     32     Gift     Husfader, Smed          Korning Sogn, Vejle Amt 
Jensine Rasmussen     33     Gift     Hans Hustru          Torsted Sogn, Veile Amt 
Bertholine Kirstine Pedersen     9     Ugift     deres Børn          Ølsted Sogn, Vejle Amt 
Edvard Julius Pedersen     6     Ugift     deres Børn          Skiold Sogn, Veile Amt 
Nielsine Johanne Pedersen     3     Ugift     deres Børn          Søvind Sogn, Aarhus Amt 
Alfred Pedersen     under 1 Aar     Ugift     deres Børn          Gylling Sogn, Aarhus Amt 
Jens Christensen     22     Ugift     Smedesvend          Stenderup Sogn, Veile Amt 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Donald Gundersen

Igen Tusind tak for hjælpen ! nu er der noget at gå videre med !
Donald.