Dansk soldat i engelsk krigstjeneste 1939-45

Startet af bente lindhardt, 07 Jan 2020 - 13:16

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

En mand fra Skotland leder efter sin danske fars  biologiske familie i Danmark. Han  har en skotsk mor og en dansk far. Han blev født i Skotland maj 1945. Moderen var sygeplejerske i Gourock, og det var deromkring, at hun mødte denne danske soldat, som var i engelsk krigstjeneste

Den danske soldat hed Jan Johansen, og han var sandsynligvis i den danske flåde. Jan Johansen har fortalt sygeplejersken, at han kom fra udkanten af Århus. Jan Johansen er ca født 1910-1920. Han har aldrig fået at vide, at han fik en søn i Skotland.
Sygeplejersken døde i 1987.

Jeg har ledt i Frihedsmuseets databaser uden held.

Vh
Bente

Ulla Karin Alsvold

 Om han tillhörde flottan kan det kanske finnas uppgifter om honom på National Museum of Royal Navy i England.

Har du provat krigsmuseet? Och hos er i Danmark är det ju flera års sekretess, men 70 årsgränsen är ju i år.

Ulla karin Alsvold


Christian Konstmann Autzen

Der er nok kun muligheden at gå alle kirkebøgerne i området i udkanten af Århus igennem. - Men der kan jo være flere med navnet Jan Johansen.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

bente lindhardt


Ulla Karin Alsvold

Försök med

royalnavyresercharchives.org.uk

de har ett Forum för frågor.

Har sökt hos dessa efter uppgifter från tidigt 1800 tal,men tyckte det var för dyrt. personen från Skotland kan kanske själv söka.


Ulla karin Alsvold

bente lindhardt