Generalmajor Johannes Peder Wilhelm Flies Jacobi 1865 - ?

Startet af Mogens Sørensen, 04 Jan 2020 - 14:06

Forrige emne - Næste emne

Mogens Sørensen

Hej -

Er der nogen der kan fortælle mig hvornår- og hvor døde
Generalmajor Johannes Peder Wilhelm Flies Jacobi født29. september 1865 i Aarhus Domsogn
og hvor er han evt. begravet.

Jeg har ham registreret på flg. Folketællinger 1870-1890-1906-1911-1916-1921 og 1930.

Derudover er der mange omtaler af Generalmajoren på Mediastream, men dog kun i det
omfang- og tidsrum som er almindeligt tilgængeligt.

Jeg har ham et sted noteret som død 1934, men ingen dato- og sted angivelse.

Samme oplysninger mangler jeg på hans hustru -
Johanne Petrine Laurine Pedersen født 9. oktober 1867, Grønholt Sogn, Fr.Borg Amt.

Jeg mangler også at få oplyst hvor- og hvornår parret belv gift, har set oplysninger om
henholdsvis 1901 og 1/11-1909, men kan ikke finde dem ud fra oplyste.

Jeg har parret noteret som forældre til -
Ebba Johanne Jacobi, født 26. april 1891, Kgs. Lyngby - Kbh.. Amt
i ægteskab med -
Georg Christian Neve.

Idet jeg er beslægtet med Johanne Petrine Laurine Pedersen har oplysningerne almen
interesse i det pågående slægts-efterforskningsarbejde

Alle oplysninger vil være velkomne.

Venlig hilsen
Mogens Sørensen
3600 Fr.sund


Anton Blaabjerg


Anton Blaabjerg

i Blå bog 1934 boede han Frederiksberg Allé 58, Kbh. V., så mon han ikke er død der?

Inger Toudal

#3
FT-1930, Viborg købstad: http://danishfamilysearch.dk/cid19122251

Viborg, Nørlyng, Viborg Købstad, , [Generalkommandobolig] Forhus 1. Sal, [2142], FT-1930, D9388
Forhus/baghus:   Skt. Mathiasgade 96 b, 1.
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Johannes Peter Vilhelm Flies Jacobi     29-sep 1865     G      Husfader      Generalmajor      Aarhus 
Johanne Petrine Jacobi     09-okt 1867     G      Husmoder            Fredensborg
 
Martha Nørskov     01-dec 1903     U      Husassistent            Vejrum. Viborg Amt 

Gift hvornår:   1901
Antal levende børn:   1   Antal døde børn:   0

Død i Odense, bisat i Frederiksberg Kirke: http://danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn591/churchlisting5942/opslag2242245

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Verner Bentsen

I værket "Danmarks hær" er der et uddrag af Jacobis karriere incl. et billed.

Hvis jeg får din email vil jeg sende det til dig.

mvh Verner

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Ole Holst Petersen

I "Danmarks Hær" udgivet 1934-1935 er J. P. V. Flies Jacobi's militære karriere omtalt. Er du interesseret, vil jeg gerne skrive det af, men fortæl lige, om du vil have det her på tråden eller i personlig mail, hvorfor jeg i så fald må bede om din mailadresse.
Med venlig hilsen
Ole Holst Petersen
oleholstpetersen@gmail.com
Venlig hilsen
Ole Holst Petersen
Alrø
8300 Odder

Mogens Sørensen

Til -
Anton Blaaberg, den Blå Bog havde jeg ikke lige tænkt på, men en god henvisning, tak for indlægget.

Verner Bentsen - Ole Holst Petersen -
         "Danmarks Hær" 1934-1935, findes den, hvor indholdet er søgbart i en downloadet udgave.
          Hvis ikke er jeres tilbud generøse, hvem skal jeg vælge ? kunne i selv aftale hvem gør hvad,
          jeg lægger min mail-adresse.

Inger Toudal -
          Tak for dine indlæg, du kommer langt omkring med gode informationer.  Jeg havde selv Ebba Johanne,
          men fra kontramionisterialbogen, og den var uden notatet om forældrenes senere vielse. Jeg burde
          selvfølgelig også have kigget i hovedministerialbogen, er blevet klogere på denne lille "finte".

          Nu mangler kun dødsdato- og begravelsessted for Johanne Petrine Laurine Jacobi født Pedersen.

          Bemærkelsesværdigt sent tidspunkt for ægteskabet set i forhold til datterens fødselsdato.

          Mail:     molesabo@gmail.com

          Til alle - tak for hjælpen

          Venlig hilsen
          Mogens

         

Mogens Sørensen


    Til - Inger Toudal

    vil lige informere dig om, at jeg har fundet Johanne Petrine Laurine Jacobi's
    død-  og begravelse.

    Døde 2 mdr. efter sin mand, de må have haft ophold i Odense, idet de begge
    er døde der.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17114817#149733,24784001

     Venlig hilsen
     Mogens

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Mogens Sørensen

Til dem det måtte interessere -

   Ud fra egne indsamlede oplysninger, samt senest tilgåede, kan jeg nu runde historien om
Generalmajor Jacobi- og hans hustru af, og den er i forkortet udgave som følger -

   Johannes Peder Vilhelm Flies Jacobi født d. 29. sept. 1865 i Aarhus Domsogn var ud af en
familie med traditioner inden for militæret, og han havde selv en flot militær karriere, og nå-
ede et af de højeste embeder.

   Den 26. april 1891, i Kgs. Lyngby, Kbh. fødtes pigen Ebba Johanne Jacobi, uden for ægte-
skab, af Johanne Petrine Laurine Pedersen, i kirkebogen er anført Premierløjtnant Johannes
Peder Vilhelm Flies Jacobi som udlagt barnefader.

   Det er der ikke noget usædvanligt i, mere usædvanligt er det, at Ebba Johanne Jacobi's
forældre officielt først bliver viet i Hellerup Kirke d. 20. nov. 1901, 10 år efter datterens fød-
sel.

   I sit voksne liv indgår Ebba Johanne Jacobi ægteskab med en af datidens, inden for psykia-
trien kendte læger, Georg Christian Neve, han slutter sin lægegerning med praksis i Odense.

   Generalmajorens overvejende tjeneste foregår i København med skiftende adresser under-
vejs, hvilket har kunnet følges i div. folketællinger.

   Johannes Peder Vilhelm Flies Jacobi dør d. 19. juli 1934 i Odense, dødsårsag - hjerneblød-
ning.
                hans hustru -

   Johanne Petrine Laurine Jacobi dør d. 20. sept. 1934 i Odense, dødsårsag - lungebetændelse.

   Oplysningerne om dødsårsag som anført under "Anmærkninger" i kirkebogen er givet af
læge G. Neve.

   Af dette må man slutte, at Jacobi og hustru har haft ophold hos datter- og svigersøn hvor
de begge ender deres dage.

Mogens.