Gedcom fil

Startet af Kurt Arne Empacher, 04 Jan 2020 - 08:32

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
er der en der kan fortælle mig hvad der sker  når man downloader en Gedcom fia en anden person jeg bruger Legacy og vil gerne udvide mit træ,jeg har indtil nu kun de nærmeste i lige lijne og kan så udvide det fra en anden men hvad sker der med mit træ og hvordan bliver de nye sat ind ?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Claus Nissen

Hej Kurt

Mit forslag vil være at du tager en backup af dit slægtstræ i Legacy

Så navngiver du det noget andet end dit rigtige træ

Denne fil åbner du så i Legacy og derefter importerer du den Gedcomfil du har fået.

Derved kan du se resultatet uden at "ødelægge" dit eksisterende slægtstræ.

mvh   Claus

 

Kurt Arne Empacher

hej Claus
tusinde tak for dit svar det vil jeg prøve
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Marie Holck

Du skal aldrig importere en gedcom i din egen fil i første omgang. Når du importerer, får du muligheden for at importere i en NY fil. Det skal du gøre. Giv den et andet navn end din egen fil selvfølgelig. Gennemgå derefter den nye fil og tjek for evt. forskelle i forhold til f.eks., hvordan stedbetegnelser, kilder osv. er tastet ind af den, du har fået filen fra. Ret den nye fil til, så den matcher din egen. Når det er gjort, så brug delt skærm-funktioner, hvor du har de to filer vist ved siden af hinanden. Nu kan du bruge træk-og-slip funktionen og trække de nye personer over i din egen fil, familie efter familie.

Det er en lidt mere besværlig proces end beskrevet af Claus, men den betaler sig i sidste ende, og sparer dig for en træls oprydning efterfølgende.

Kurt Arne Empacher

Hej Anne Marie
Tak for dit svar ,jeg vil gøre som du skriver vil ikke lave noget ved mit træ så jeg senere skal lave det om
Jeg har prøvet at komme ind på Legacy hjemmeside men kunne ikke huske min kode så jeg skrev min e mail for at få den
Men der er ikke sket noget
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Marie Holck

Hej Kurt,

Vil du sende mig din email-adresse i en privat besked, så skal jeg sørge for, at du får et midlertidigt kodeord til Legacy Forum.