Dåb i Præstø 1897 - hvad skete der så med personen?

Startet af Henriette Diana Krøger Hansen, 08 Dec 2019 - 16:55

Forrige emne - Næste emne

Henriette Diana Krøger Hansen

Go' eftermiddag

Jeg leder efter en bror til min oldefar Einar.

Personen, som jeg ikke kan finde andet end fødslen på, er Christian Felix Hansen, født 14-1-1897, se nedenfor

DDDA: Samtlige personer i husstanden

Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, Vintersbølle, 3 B, 204 (122, FT-1911, D7819)
 
Lars Godtfred Hansen   18620203   G   Husfader   Skovarbejder   Kallehave [Kalvehave]   
Mathilde Hansen   18610822   G   Husmoder      Karls??ng, Sverige   
Kristian Felix Hansen   18970114   U   Barn      Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn]   
Josefine Hansen   19011101   U   Barn      Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn]   
Ella Rovene Hansen ??   18991101   U   Barn      Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn]   
Erna Hansen   19031119   U   Barn      Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn]   
Rudolf Hansen   19060818   U   Barn      Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn]   

Der er historier i familien om, at han skulle være emigreret (til USA ?) en gang kort efter 1922, men kan intet finde på ham.

Jeg har ingen ide, hvor Christian var senere i livet, så jeg kan desværre ikke give nogle ideer om mulige byer.

Derfor håber jeg, at nogen herinde vil hjælpe med at finde frem til, hvad der senere skete med Christian.


Hilsen
Henriette

Klaus Guldager

Han er i FT 1906 og  1911 med K

mvh Klaus

Præstø, Baarse, Vordingborg Landsogn, Vintersbølle, 3 B, 204 (122, FT-1911, D7819
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Lars Godtfred Hansen     18620203     G      Husfader      Skovarbejder      Kallehave [Kalvehave] 
Mathilde Hansen     18610822     G      Husmoder            Karls??ng, Sverige 
Kristian Felix Hansen     18970114     U      Barn            Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn] 
Josefine Hansen     19011101     U      Barn            Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn] 
Ella Rovene Hansen ??     18991101     U      Barn            Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn] 
Erna Hansen     19031119     U      Barn            Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn] 
Rudolf Hansen     19060818     U      Barn            Vordingb Lands [Vordingborg Landsogn] 

Mette R Francke

Mette R Francke

Gitte Johansen

#3
Ser ud til at være forsvundet allerede i 1918, (eller allerede i 1915) måske til udlandet

nr. 3

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16481037#19199,1366534

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16481037#19202,1368011
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#10
https://www.kbhkilder.dk/api/asset/10669

Han bliver så åbenbart i dette land, men har jo muligvis ikke en fast adresse, så kan ikke findes i folketællinger.

En lidt "grimme" karl. :)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære Klaus, Mette og Gitte

Stor tak for jeres hjælp.

Gitte - du har ret. Han var vist lidt en grimme karl.
Jeg kan se, at der både har været indbrud og voldtægtsforsøg ind over.
Hvordan finder du alle disse oplysninger?



HIlsen Henriette

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Henriette Diana Krøger Hansen

Hej

Jeg har 3 spørgsmål til de mange links, som jeg har modtaget med glæde;

1. Hvad betyder alle de numre, der står i forbindelse med Christian Felix Hansens navn?
2. Kan man finde ud af, hvornår han har siddet i vridsløselille og hvorfor?
3. Kan man finde frem til, hvornår de forskellige voldtægtsforsøg har fundet sted, og hvem der var den forurettede?

Hilsen
Henriette

John Damm Sørensen

Hej Henriette,

Jeg skulle på Rigsarkivet i dag, så jeg besluttede at tage et kig på Christian Felix Hansen i strafferegisteret fra Vordingborg Politi, og her kan man se, at har begyndt sin karriere med forsøg på voldtægt i 1914.

Han forsætter karrieren med småtyverier i stor skala. I 1928 dømmes han for 42 forhold. Der er megen omtale af ham i landets aviser, og i 1941 er han igen tiltalt i dokumentfalsk i Roskilde. I en længere artikel fra den sag, hvor han i øvrigt ikke dukkede op fordi konen kort for inden havden brækket benet, opremses hans synderegister således.
1914 sædelighedsforbrydelse derefter domme for tyveri i 1917, 1918, 1920, 1923, 1928 og 1934. Mellem 1941 og 1950 fandt jeg ikke umiddelbart noget i aviserne om ham, men i november 1950 bliver han sammen med en 25 årig medsammensvoren idømt 18 måneders fængsel for tyverier.
Han var ikke uden humor, for da han havde modtaget dommen, spurgte han om han ikke kunne få lov til at komme hjem til konen, da han havde købt en kakkelovn, der skulle sættes op. Det mente dommeren dog ikke, at han kunne gå med til.

Hvis du sender mig din email adresse til john snabel-a hovedpuden.dk, så vil jeg sende dig det, jeg har fra strafferegisteret.

Hvis du vil se hans straffesager, skal du have fat i den sidste dom, som formodentlig er den fra 1950, her findes dokumenterne fra alle tidligere domme. Der vil uden tvivl også være en undersøgelse af hans mentale habitus og andet om hans liv og levned.


Hilsen
John

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære John

Et stort TAK for dit kæmpe arbejde.

Jeg sender dig en mail, så du har min mailadresse.
Jeg vil med tak modtage det materiale du har fundet.

Et spørgsmål Fog - hvordan finder jeg dommerfaget 1950?


Hilsen
Henriette

John Damm Sørensen

Hej Henriette,

Såfremt dommen fra 1950 er den sidste dom, er domsakterne fra dommen og alle tidligere domme arkiveret i Roskilde Politis arkiver.
Man kan finde sagen i Straffeaktjournalen for den givne periode og så bestille sagens dokumenter ud fra oplysning om domsnummer. Hvis der er faldet senere domme, vil der være en henvisning.

Den mest systematiske måde at finde den sidste dom på, er dog via strafferegisteret, som for Christians vedkommende blev ført af Vordingborg Politi.


Hilsen
John

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære John

Igen, tak.

Jeg må se om jeg kan finde ud af det.


Hilsen Henriette

John Damm Sørensen

I strafferegisteret ses, at Christian Felix Hansen i 1928 idømmes 4 års tugthusfængsel. Det betyder normalt, at han har kvalificeret sig til at tilbringe tiden i selskab med de mere forhærdede forbrydere i Horsens Tugthus.
Her finder man ham også, men han er først blevet overført til tugthuset den 5. november 1930 uden flyttebevis.
Han er ankommet fra Amstrup, der i senere tid blev anvendt som et åbent kvindefængsel.
FT1930
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=113183#113183,17242133
I 1930 er Christian Felix Hansen opført som gift.


Hilsen
John

John Damm Sørensen

Christian Felix Hansen som fange nummer 11034 i celle 123 i Horsens Statsfængsel indsat den 10. april 1928.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=19609676#257062,47956368

Hilsen
John

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære John

Igen stor tak.

Jeg er meget spændt på, hvad alt dette leder til fsva. Christian.


Hilsen
Henriette

John Damm Sørensen

Opdatering.

Dommen fra 1950 var ikke fra Roskilde, men fra retten i Haslev, hvor Christian Felix Hansen blev idømt 18 måneders fængsel.

Christian Felix Hansen var gift med en rumænske kvinde ved navn Regina, hun døde i 1973. I forbindelse med dødsfaldet oplystes, at Christian Felix Hansen var død for omkring 10 år siden, og at parret havde en datter, der var død i 1968.
Parret var ankommet fra Fårevejle til Rye i 1953.


Hilsen
John

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære John.

Tusind tak, igen.

Har du eventuelt datterens navn?
Eller måske hvor Christian døde?

Hilsen Henriette

Henriette Diana Krøger Hansen

Hej John

Jeg har en bekendt, der oplyser at Christian Felix iflg. Foljeregistret døde 4 år før sin kone.
Hvor har du oplysningerne fra?

Hilsen
Henriette

John Damm Sørensen

Hej Henriette,

Jeg har oplysningen fra aviserne, men en anden efterkommer af Christians søskende henledte opmærksomheden på, at Christian i 1940 boede sammen med Regina i Kisserup.

Jeg har nu fundet Christians død og begravelse i Nykøbing Sjælland og Rye sogne.

Det viser sig, at han var patient på Statshospitalet i Nykøbing Sjælland.

I Nykøbing Sjælland
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117493#154203,25720211
i Rye
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117935#155102,25900880

Regina var ikke hustruens rigtige navn. Prøv selv at tyde det.

Vedlagt udklip fra Frederiksborg Amtsavis 26. september 1973.

Hilsen
John

Henriette Diana Krøger Hansen

Kære John

Jeg er utrolig glad for al din hjælp.

Må jeg spørge - hvordan finder du frem til alle disse oplysninger?
Jeg har prøvet at søge på familysearch og my heritage, men uden resultat.

Hilsen
Henriette