Rødder på Vejleegnen

Startet af Torben Schæfer, 21 Nov 2019 - 20:44

Forrige emne - Næste emne

Torben Schæfer

Jeg har i Forum under gruppen Slægtshistorier en tråd (hvis du allerede har læst denne tråd, behøver du ikke at spilde din tid med at læse videre), hvor jeg gør opmærksom på eksistensen af min slægtsbog:

Torben Schæfer: "Min slægtshistorie, Bind 4, Rødder på Vejlegnen, Om min mormor, Martha Kirstine Madsen (1887-1977), og hendes forfædre", 2019, ISBN 978-87-986490-4-5.

Da jeg havde færdiggjort bind 2 og bind 3 af min slægtshistorie, gjorde jeg opmærksom på bogens eksistens her i Forum i både gruppen AneEfterlysning og gruppen Slægtshistorier, fordi jeg blev opfordret til også at reklamere for bogen i en gruppe, der kan læses af ikke-medlemmer. Moderator foreslog dengang, at jeg brugte gruppen AneEfterlysning, selv om indlægget ikke helt passede med denne gruppes retningslinier. Derfor vil jeg gøre det samme med bind 4.

Bogen er på 513 sider, hvoraf 20 sider er rettelser og tilføjelser til tidligere bind. Bogen omhandler fortrinsvis forfædre fra omegnen af Vejle og Horsens. Under tråden i Slægtshistorier-gruppen er bogens indholdsfortegnelse, forord og navneregister vedhæftet som fil, men filen er for stor til at kunne vedhæftes her under AneEfterlysning. Læsere, der ikke har adgang til denne fil, vil kunne få den tilsendt pr. e-mail ved henvendelse til undertegnede, schaefer@mail.dk

For at give andre slægtsforskere adgang til materialet har jeg leveret et frieksemplar til folkebiblioteket i Vejle. Bogen vil kunne hjemlånes til andre biblioteker i Danmark via www.bibliotek.dk

Bogen er ikke trykt med henblik på salg. Jeg har dog et par overskydende eksemplarer, så hvis nogen skulle få et ønske om at købe bogen, vil den indtil videre kunne købes for trykkeomkostningerne (463 kr.) + porto.

Med venlig hilsen
Torben Schæfer