Søger Ane Marie Hesler

Startet af Kurt Arne Empacher, 21 Maj 2013 - 10:09

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Tak Thestrup-Bjørn
Sidder lige nu som eksamensvagt på Frederiksborg gymnasium og holder øje med de unge
Men tak for allt det du finder vil så kikke på nu
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Thestrup-Bjørn

Ane Marie Hesler (gift Heitmann) ses sandelig OGSÅ i

forsørgelsesprotokollen 22. juli 1845 - No. 1197 (foto 133)

Har været gangkone.

Hun udgår (samme dato) "af Hospitalet til Selv......?......)"

Husk at se både højre og venstre side
- også i den tidligere no. 289 (foto 41)

https://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=103&item=552376

(kopier dette link, og sæt det direkte op i din browser)

-----

Jeg finder hende ikke i protokollen år 1846 (under Heitmann).

Men hun lever i hvert fald den 22. juli 1845
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kurt Arne Empacher

Tak Thestrup-Bjørn
Ja jeg tænkte nok at der var mere skulle bare gå lidt videre,brugte så lidt tid på at gå kirkebogen fra Sct.Hans hospital igennem uden af finde hende
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Fandt den nye ,så er det et spørgsmål hvor hun flytter hen? Så der skal stadig søges
Vh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg har stadig ikke fundet Anne Marie Hedevig Hesler gift Heitmann"s død .Hun var kortvarigt indlagt på Sct.Hans Hospital i 1845 og ved hendes udskrivning står der ikke hvorhen? Er der en der ved noget eller hvor hun flyttede hen
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg søger stadig efter min Tipoldemors død ,og i håb om der er kommet nye til der kender til hendes videre skæbne
På forhånd tak
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg vil så gerne finde min Tiptipoldemors død har nu søgt en del år uden held ,det sidste jeg har er i 1846 at hun forlader Sct.Hans Hospital hvor hun har hjulpet som gangvagt? Og der stå ikke noget bestemmelssted hvor er hun ? Har også prøvet de hjælperer her med død og begravelser også uden held,det kunne være dejligt at få hendes død
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd igen i håb om at der er en der kender til Ane Marie Hedevig Hesler gift Heitmann død og hvor har nu søgt i div .kirkrbøger i et par år uden held som skrevet i tråden er det sidste jeg ved om hende er at hun har arbejdet på Sct.Hans Hospital i år 1845-1846 og er flyttet hvorhen står der ikke ?
Håber på hjælp i dette mysterium
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Messmann

Hej Kurt,
Der står jo dog at hun flytter til København! (som Thestrup-Bjørn skriver, skal du huske at kigge både på højre og venstre side...)

Har du været de københavnske begravelsesprotokoller igennem? - https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/kilder-pa-nettet/begravelser

Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kurt Arne Empacher

Hej Anne
Tak for du kigger med ,jeg har siden fra Sct.Hans Hospital i 1846 vor hun forlader det men de rstår ikke hvor hun flytter hen ,jeg har været meget igennem som Thestrup-Bjørn har linket mig til uden held og begravelses protokoller ligeså
Mne jeg vil søge igen,måske har jeg overset hende og jeg ha rnogle steder set hende med forskelige stavemåder i hendes efternavn
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Messmann

Citatmen de rstår ikke hvor hun flytter hen

JO - der står, hun flytter til København.
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kurt Arne Empacher

Hej Anne
Jeg må lige finde den frem skal lige se hvor jeg har sat den ind og så må jeg at få pudset briller eller rettet øjnene
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Anne
Du har fuldstændig ret ,der står jo hun tager til København ,så nu må jeg søge kraftigt efter hende jeg mangler meget hendes død til den slægtsbog jeg er ved at skrive!!
Så mange tak for din hjælp
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Messmann

Hej Kurt,
Er blevet usikker: måske står der ikke København? Thestrup-Bjørn skriver: Selv...? https://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=103&item=552376 - måske skulle du få det oversat...

Har du tjekket, om hun bor hos et af børnene efter 1845?

Vh, Anne

Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kurt Arne Empacher

Hej Anne
Jeg har søgt lidt ,Thestrup-Bjørn fandt et af hendes børn som 14årig i Thisted amt og der er hun han er blevet plejebarn der så imellem 1845 og 1850 er hun måske død ,hendes datter som er min 1,Tipoldemor dør af kolera i 1853 og der ser det ikke ud til at opholder sig jeg mangler at finde hendes 3.die barn?
Tak for din hjælp
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Jens-Christian Emborg

Hej Kurt

Jeg vil lige indskyde.

Der står at hun den 22/7 udgår af hospitalet til Selverhverv.

Hvis man ser i f.eks FT-1845, for at være på den tid, og slår op på:
København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Københavns Almindelige Hospital, Amaliegade No.128, , FT-1845, C3485

vil der for nogle patienter i feltet erhverv står: Hospitalslem,aldrig havt Selverhverv

hvor andre står med hvad de er eller har været, som f.eks:
- Hospitalslem,Manden Arbeidsmand ved Holmen
- Hospitalslem,Manden var Fuldmægtig
- Hospitalslem,almindl.Fruentimmerarbeide
- Hospitalslem,Manden forhen Kjøbmand
- Hospitalslem,Kobbertrykker
- Hospitalslem,Haandarbeide
- Hospitalslem,har tjent som Gartner


Så der står vel blot at hun er blevet udskrevet til beskæftigelse hvor hun erhverver en indtægt ved egen eller selvstændig virksomhed.
I folketællingen 1845 stod hun jo også med erhvervet: ernærer sig ved Vadsk
Så hun går vel rundt som vaskekone.

Måske har andre en anden forklaring?
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Kurt Arne Empacher

Hej Jens
Tak for din forklaring,jeg må nok søge lidt mere bredt
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej dygtige Forum
Jeg søger fortsat efter min 2 oldemors død ,har nu siden 2013 søgt og fået en del hjælp her ,men hendes død er stadig en gåde,kan man forsvinde helt uden der er nogen der kender til det der var jo hendes børn som også optræder i denne tråd uden at der er fundet noget.Så er der en der kan komme med input til dette vil det blive modtaget med stor tak
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

Hej Gitte
Jeg er lige ved at tro at du har fundet hende,for hun bliver jo gift Heitmann og fornavnene passer jo ,så det må være hende og det med alder tager jeg med et gran salt ,jeg synes tit at der er fejl der
Så jeg takker dig Gitte for fundet
Vh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Gitte
Det er meget underligt ,jeg kan se at hun dør af kolera og det gør hendes datter også min 1. tipoldemor Nancy Mathine Amalie Heitmann så hende du fandt er den rigtige
Så tusinde tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hilsen
Kurt A Empacher