Efterkommere af Andreas Rosenqvist fd. 1754 død 1805 Drøsselbjerg Sogn

Startet af Laila Rosenqvist, 13 Apr 2011 - 21:56

Forrige emne - Næste emne

Laila Rosenqvist

Jeg er 6. generation af "efterkommere af Andreas Rosenqvist", fd. 1754 senest i Drøsselbjerg sogn 1792, hvor han arbejder som smed på Bøstrupgård, gifter sig med stuepigen derfra Juliane Marie Stats, og i perioden frem til 1804 får 5 sønner, hvoraf Carl fd 1804 er fra min lige linje.
En vaks ane i fra min gren har netop gjort mig opmærksom på, at Andreas dør i 1805 i Drøsselbjerg og hans Hustru Juliane Marie Stat gifter sig året 1806 efter med en Jens Malmsted i Drøsselbjerg.  .

Har slægtforsket i navnet on and off siden 1980érne startende i Landsarkivet, DIS-Forum, Arkivalier-online, Family Search, Gencircels, My Haritage og på Google.

.

Ønske:
Hjælp til at finde ud af, i hvor og hvordan jeg kan evt. kan finde skifteprotokol for perioden og evt. om man kan finde noget vedr.  registreringer af smede for samme periode

På forhånd tak - Laila Rosenqvist


Hans Poulsen



Hej Laila

Skifter kan være de rene guldgruber for os slægtsforskere, så det er forståeligt, at du er på udkig efter dem.

Måske skulle du *forberede* eventuelle hjælpere ved lidt flere og mere præcise oplysninger.

Drøsselbjerg er vist Bornholm, så vidt jeg erindrer(?).

Brug evt. KRABSEN
http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

- Folketælling 1801? Samlede *billeder* af en familie giver tit nye idéer.

- Nævn amter, herreder, sogne, tidsintervaller, opslagsnumre etc. ved personernes fødsler, dåb, konfirmationer, vielser - og husk undervejs at studere faddere og forlovere, da disse kan vise sig hjælpsomme.

- Lægdsrullen og Nygaards Sedler er også fine kilder at ty til

Venlig hilsen
Hans



Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Judith Olsen

Hej Laila