Begravelsessted

Startet af hannejorgensen, 20 Okt 2019 - 09:52

Forrige emne - Næste emne

hannejorgensen

Jeg har ledt forgæves efter begravelsessted for Anders Peter Kristian Jensen, født 6/6 1900 i København. Bosiddende Gladsaxevej 45, Søborg  ved død i ca 1957.

Mvh Hanne Jørgensen
mail: alexia@post9.tele.dk

Birte Wienecke

Hvor har du ledt?
mvh Birte

hannejorgensen

Søborg, Gladsaxe, Maglegård, Bispebjerg, Stengård, Emdrup, Dyssegård

MVH Hanne Jørgensen

Søren Juul Mikkelsen

Hej Hanne,

hvorfra ved du at han bor Gladsaxevej 45 ved sin død, og at han dør ca. 1957?

Link til gammel tråd om familien:
https://forum.slaegt.dk/index.php?topic=111665.0

Mvh. Søren

hannejorgensen

Det er min mands morfar og han var meget hos dem på Gladsaxevej. Min mand husker, da han døde og mener, at det var før 1960.
Jeg har med interesse læst den tidligere tråd, men kender de faktiske forhold i familien og mangler kun dødsdato og sted for Anders Peter Kristian Jensen.
mvh
Hanne Jørgensen

Birte Wienecke

Jeg vil tro han kan findes under døde på stadsarkivet i København.
mvh Birte

Søren Juul Mikkelsen

Birte har sikkert ret, og måske er det også den nemmeste løsning for dig.

Men uanset hvad, så kan jeg ikke finde ham blandt døde mandkøn fra 1952-1965 i Søborggård sogn.
Med mindre jeg og du selv har overset ham, eller at din mand husker helt forkert, kan han altså ikke være død på bopælen Gladsaxevej, og heller ikke begravet fra Søborg kirke.
Man kan gætte på at han har været indlagt ved sin død, og at han dermed skal findes blandt døde på en af hospitalerne.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din mand var ved hans morfars død, men måske kan han huske om han besøgte ham på et hospital?

Hvad er den seneste kilde du har, som giver et årstal, hvor du med sikkerhed ved at han var i live?

Har du fundet den yngste datters konfirmation? Der kunne måske stå en adresse?

Mvh. Søren

hannejorgensen

Hej Søren

Konfirmationen for yngste datter kunne jeg ikke finde, men du fik mig til at tænke på, hvilke hospitaler, der kunne være brugt i 1950'erne.
Jeg fandt ham under Gentofte hospital. Han var død i marts 1960.
Tak for hjælpen

Hilsen Hanne Jørgensen

Søren Juul Mikkelsen

Hej Hanne,

jeg havde selv kigget lidt i Glostrup og Gentofte, fordi jeg kunne se i Søborggårds kirkebøger at mange var døde på Amtssygehusene de 2 steder. Men jeg var stoppet ved 1960.

Godt at du fandt ham: (nr. 109)

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=150230&side=115

Mvh. Søren