Er der tale om tvillinger?

Startet af Eva Corneliussen Krakou, 22 Sep 2019 - 16:43

Forrige emne - Næste emne

Eva Corneliussen Krakou

Det ser ud til at Andreas Ørstrøm den 20. september 1752 har fået døbt to børn samtidig - Hans Jørgen og Anna Maria. Er det korrekt læst? Jeg er lidt i tvivl, da det var begrænset hvor mange tvillingepar der overlevede til voksenalderen på den tid.
Jeg kan heller ikke tyde hvad hans erhverv var.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117562#154318,25738204 (højre side i midten).
Venlig hilsen
Eva

Inge Hedal

Hej
Ja, degnen Andreas Ørstrøm får tvillinger, en dreng og en pige. Drengen hedder Hans Jørgen og pigen Anna Maria.
Mvh Inge

Gurli Kristensen




Kunne være datteren

København, København (Staden), Rosenborg Kvarter, , Lille Brøndstræde No 170, 4, FT-1787, B5769
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Erns Henrich Kruchauv     51     Gift     Mand     Cartuun Trykkersvend      
Anne Marie Ørstrøm     35     Gift     Hans Kone           
Anthon Christian [Kruchauv]     10     Ugift     Deres Børn           
Birthe Marie Kruochau     8     Ugift     Deres Børn           


Hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Eva Corneliussen Krakou

Nå, han var degn! Det ville jeg aldrig have troet - resten af slægten taget i betragtning ;D Sjovt nok fik hans datter Karen også tvillinger i 1791.

Gurli, det er rigtigt at det er Anna Maria, som blev gift med Ernst Hendrik Krakau. Han giver mig i øvrigt endnu flere grå hår, for sporet bliver koldt efter den folketælling i 1787. Han må jo være født ca. 1736, men jeg kan ikke finde ham nogen steder før den folketælling. Det var det navn, der fik mig ind i slægtsforskningen til at begynde med, så jeg ville gerne vide mere om netop ham - men jeg er bange for at det er håbløst.

Tak for hjælpen :)
Venlig hilsen
Eva