Tyden af et enkelt ord

Startet af Helle Jespersen, 09 Sep 2019 - 13:15

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS21-TW6R-6?i=111&cc=2800928

Jeg kan ikke tyde hvad der står ved Anders Persson Tørnqvist - kan se, at der står "do" ved stilling i husstanden, men jeg kan ikke læse hvad der står som "do" til.

Kan se, at den lidt længere oppe, da står der afsoning.

Nogen der tillige kan fortælle mig, hvad det er for en liste jeg her har fat i. Er det en kaserne liste eller?
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Jørgen Thue Pedersen

Hej!

Nederst står Kjøbenhavns Amts Arresthus.

Det må være "Arres", der står for "Arrestant"
mvh
Jørgen

Helle Jespersen

Som stilling i familien står der tjenestekarl Fortet.
Derfor troede jeg det var en militær kaserne.

Området hører til Blågardsgade, så vidt jeg kan se, ved at bladre lidt frem i Folketællingen.
Var der en arrest på Blågardsgade? Troede kun der var en kaserne
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.


Ole Westermann


Helle Jespersen

Tak, det er da mig der ikke kan læse.
Jeg havde bladret tilbage, men fået det til BLågårdsgade. Og det nederste kunne jeg ikke helt tyde, troede det var et navn.

Så ja, det er da vist ingen tvivl om, at han er indsat.
Gad vide hvorfor. HVor finder man sådanne sager? Jeg har ikke før arbejdet med indsatte.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.