Hvad blev der af Kamma Elinor Grethe Pedersen født 1919 på Rigshospitalet

Startet af Susanne Stevns Madsen, 22 Aug 2019 - 13:07

Forrige emne - Næste emne

Susanne Stevns Madsen

Hej

Jeg laver dette opslag for min veninde

Hun søger sin fætters biologiske moder Kamma Elinor Grethe Pedersen, født den 05 August 1919 og døbt den 24 August 1919
på Rigshospitalet

Hun føder en søn den 06 marts 1943 på Rigshospitalet døbt den 30 juli 1944 i Haderslev Vor Frue Sogn - Han bliver bortadopteret
(iflg kongelig adoptivsbevilling af 20 marts 1944 til Søfyrbøder Poul Schmidt og hustru Karen Elisabeth Pedersen i Haderslev, det er ved dåben i Haderslev at Moderens navn angives

Vi har fundet hende ugift i folketælling 1940 bosiddende hos sin ugift moder Anna Marie Pedersen i Meinungsgade 20 i København

Er der nogle der kan hjælpe med at finde frem til hvad der er sket med Kamma, da min venindes fætter er blevet interesseret i at vide om han evt. har nogle biologiske søskende

På Forhånd Tak og god dag til jer
Susanne Madsen

Mette R Francke

#1
Hei

Fant dette på ancestry
ame   
Kamma Pedersen
Birth   
Copenhagen 5 Aug 1919
Residence   
June 8, 1943 Bad Kissingen, Bad Kissingen



Kamma Pedersen
in the Europe, Registration of Foreigners and German Persecutees, 1939-1947
Name:   Kamma Pedersen
Gender:   female (Female)
Nationality:   Denmark
Residence Age:   23
Record Type:   Residence
Birth Date:   5 Aug 1919
Birth Place:   Copenhagen
Last Residence:   Copenhagen
Sojourn Start Date:   8 Jun 1943
Residence Place:   Bad Kissingen Bad Kissingen
Sojourn End Date:   10 Apr 1945
Notes:   Foreigners who were living in the location during the war – permanently or temporarily
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Noen tips:

- Se om hun er fadder til nieser/nevøer ?
- Er hun nevnt ved morens død ?
- Hvis hun bodde i Dk i feb 1968 så ar hun hatt ett cpr nr og borgerserice kan de hjelpe deg med å finne dødsdatp/siste adresse ( det koster ca 100 kr , tror jeg)


mvh
Mette
Mette R Francke

Susanne Stevns Madsen

Hej Mette R Francke

Tak for svar

Vi har ikke tjekket pt om moderen har/får flere børn men det blir næste step

Jeg vil begynde at søge efter moderens død og se om vi har held til at se om Kamma blir nævnt der

Vil det sige at hun opholder sig eller bosætter sig i Tyskland får måneder efter at hun føder sønnen på Rigshospitalet?

Susanne


Susanne Stevns Madsen

LØST
Vi har efter megen søgen i de københavnske sogn fået sammenbragt 2 brødre med samme mor Kamma Elinor Grethe Pedersen
De havde intet kendskab til hinandens eksistens