Konfirmation - Carla Petersen

Startet af Helle Rossini Hansen, 09 Jul 2019 - 18:59

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Hej

Jeg kan godt bruge lidt hjælp i forbindelse med Carla Petersens konfirmation og endelige skolegang. Jeg kan ikke forstå at jeg ikke kan finde hende og hendes søskendes konfirmation.

Jeg har disse oplysninger omkring hende:

Født 6. august 1886, døbt d. 22. august 1886 i Skt. Jakobs Kirke

Boende:
1886-1889   Øster Farimagsgade 14B, København
1889-1898   Reverdilsgade 7, København
1898-1901   Vodrofsvej 2C, Frederiksberg
1901-1902   Gammel Mønt 24, København
1902      Landskrona Tværgade 16, København
1902-1904   Landskronagade 27A, København
1904-1911   Adelgade 87, København

Hun gik i Vester Voldgades Skole mellem 1893-1997 (ifølge skoleprotokollerne), og blev derefter flyttet til Kirkeskolen (Ingen ide om hvilken skole det er)

Måske hvis jeg vidste hvilken kirkeskole hun blev flyttet til, at jeg kan finde hendes konfirmation. Jeg mener hun er konfirmeret i 1901, hvis jeg har beregnet det rigtigt.

Jeg har kigget i

Helligånd, Frederiksberg, Trinitatis, Skt. Johannes og Hof- og Slotskirken uden held.

Kunne godt bruge et par friske øjne eller nogle forslag til at komme videre.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Birthe Hollingbery

Måske Vor Frue Kirke.

Min mor gik i de Forenede Kirkeskoler, og hun blev konfirmeret i Vor Frue Kirke.

Venlig hilsen
Birthe

Helle Rossini Hansen

Tak for indslaget Birthe, det var min første tanke, men jeg fandt hende ikke i skoleprotokollerne for De Forenede Kirkeskoler. Dog for en sikkerheds skyld kiggede jeg lige i Vor Frue kirke igennem fra okt. 1900 - april 1902, og jeg fandt hende ikke.  :-[

Hun blev gift, så hun er konfirmeret et eller andet sted, desuden har jeg et klassebillede fra den periode hun gik i "kirkeskolen".

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"