Eli Thorvalde Dybdal og Tage Bengt Eigil Jessen Flensborg gift 2.4 1929

Startet af Mary Linda Lassen, 11 Jun 2019 - 12:37

Forrige emne - Næste emne

Mary Linda Lassen

Måske kan I hjælpe
2.4 1929 blev Tage Jessen (søn af redaktør Jens Jessen flensborg Avis) gift med Eli thorvalde Dybdal.

men hvor blev de gift? I flensborg i Helligåndskirken som nogle måneder før var overgået til de dansksindede?
eller i Ribe, hvor Eli Dybdals forældre boede. eller det gjorde de, da hun blev født?
jeg har ikke kunnet finde ud af om de er døde.

Jeg ville også gerne vide hvor Tage og Eli boede før og efter brylluppet - jeg tror, de mødtes 1927 og jeg tror de efter brylluppet bor i Flensborg. Jeg har ikke kunnet finde Tage Jessen i nogen dansk folketælling - derimod i Politiets registerblade i 1921 hvor han studerer jura i Kbh. derfra og til 1930 hvor jeg ved, han starter som udenrigsredaktør på Flensborg avis er der et hul. kan nogen hjælpe?




Tage Bent Fibiger Jessen

Født    5 sep. 1898    Bov s. (Kollund)
Død    22 aug. 1976    Bov s. (Kollund)
       
Gift    2 apr. 1929    
Far    Jens Jessen | (5.2 1854 - juli 1906)
Mor    Marie Oktavia Fibiger  (14.12 1859 - juni 1935)


Elise (Eli) Thorvalde Dybdal

Født    3 apr. 1898    Ribe
Død    19 maj 1943    Flensborg under luftbombardement
Begravet  både hun og Tage ligger på samme gravsted som Jens og Marie Jessen.        
Far    Christian Dybdal
Mor    Hilda Fritsche 

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mary Linda Lassen

Mange tak til jer begge, Inger og Gitte. I er  så imponerende og hurtige. jeg kunne have siddet og ledt i Ribes kirkebøger endnu, hvis det ikke var for jeres svar. og samtidig fik jeg så et par tillægsoplysninger, om både Eli og Tage Jessen. dbh Linda