Morten Sørensen Hiort, købmand i Ålborg, levede 1694-1754

Startet af Anne de Fine Olivarius, 05 Jun 2019 - 12:16

Forrige emne - Næste emne

Anne de Fine Olivarius

Jeg ville gerne vide lidt mere om denne Morten, bl. a. hvem hans forældre var, som var gift med Maren Andreasdatter Munchert. Jeg har fundet en del om ham hos Nygård, men ellers ingen andre steder. Han er født 1688, men det vides ikke hvor.
Der er mange der hedder Hiort (stavet på flere måder), så det er ikke så ligetil;
Men man kan jo håbe at nogen kan hjælpe?

Venlig hilsen
Anne


Anne de Fine Olivarius

Tusind tak John, der er da lidt læsning på en lang valgdag. Jeg glemte lige at sige, at der på samme tid som 'min' Morten også levede en Morten Jensen Hiort i Ålborg, hvilket ikke gør det lettere.....eller også gør det, på en måde jeg endnu ikke kan se :)

Venlig hilsen
Anne

Anne de Fine Olivarius

Det er måske nu jeg skal sige, at jeg har kigget lidt på en Søren Rasmussen Hiort, gårdfæster i Glatved, Hoed Sogn, Djurs Sønder Herred, Randers Amt. Han var gift med Else Lauridsdatter, og de fik i hvert fald tre børn, Peder, Maren og Rasmus, alle født i 1680'erne, som Morten. Men jeg har ikke set en Morten.

Venlig hilsen
Anne

grethe jensen

I Tyrstrup sogn, Vejle amt har jeg set "Soerensen Hjort", men om der er en Morten, husker jeg ikke
Mvh GJ

Regelsen

Hej

Denne tolder?:

Morten Sørensen Hjorth, født ca. 1688, begr. 1. juli 1754 i Aalborg (Budolfi). Gift 1. gang 19. november 1722 i Aalborg Budolfi kirke med Maren Pedersdatter Styhr, født ca. 1687, begr. 24. april 1726 i Aalborg (Budolfi). Gift 2. gang 30. april 1727 i Aalborg Budolfi kirke med Massen Andreasdatter Munchert (datter af købmand Andreas M. og Gertrud Pedersdatter Clementin), døbt 16. januar 1703 i Aalborg (Budolfi), begr. 15. august 1774 i Aalborg (Budolfi).
Købmand i Aalborg.
Venlig hilsen
regelsen

Anne de Fine Olivarius

Tak for svar! Jeg checker 'Sørensen Hiort' i Tyrstrup Sogn, det kunne jo være man var heldig.
Og det er netop den Morten du skriver om, Regelsen, men mere end det har jeg ikke kunnet finde.

Venlig hilsen
Anne