Ft-1880 Mariager købstad Onsild herred Randers amt Torvet opslg 9

Startet af Jens Møller Nielsen, 05 Maj 2019 - 09:53

Forrige emne - Næste emne

Jens Møller Nielsen

Kære hjælper. Så er den gal igen og denne gang er den meget omfattende. Jeg søger oplysninger om Ægteparret Ludvig Gustav Valdemar Mollerup og hustru Christiane Mollerup født Christensen. Jeg har oplysninger som det fremgår af ovennævnte Folketælling 1880(https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=56632#56632,12046060). Det er de eneste oplysninger jeg har fundet, derfor hjælp søges. Jeg er klar over at det er en næsten urimelig ønske jeg har om hjælp. Jeg kan oplyse at jeg har fundet de 3 børn født og døbt i Garnisons kirke København Staden. Jeg vil ønske jer en god søndag og på forhånd tak for jeres hjælp. Med venlig hilsen . Jens

Ps. Jeg har Christiane født Vadum sogn Aalborg (https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127544#171236,28742667) pos.11. og datteren Laura Emilie i Garnison kirke (https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17114965#150122,24868537) pos. 68.

Gitte Johansen

Født 6. maj 1823

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=122957#122957,21635011


Navn:   Ludvig Gustav Mollerup   Køn:   M
Alder:   21   Civilstand:   Ugift
Fødested:   Kiøbenhavn
Erhverv:   Trompeter
Kildehenvisning:   317
Antal familier/hus:   1
Kilde:   FT-1845   Husstands-/familienr:   487
Matrnr/adresse:   Livgardeeskadronens Caserne første Sal
Sogn:   Landetaten   Herred:   København (Staden)
Amt:   København   Stednavn:   Frederiksholms Kanal No 245 St. A.
Indtastningsnr:   C2732   Løbenr.:   5496
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#4
København, København (Staden), Snarens Kvarter, Snarens Kvarter København, Rådhusstræde No 46 Kjælderen, 70881, FT-1845, C3102
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Mads Petersen Ommestrup     43     Gift          Wærtshusholder     Ommestrup Randers Amt  
Ane Christine fød Bruun. først gift Mullerup     45     Gift          Hans Kone     Osted Sjælland  
Christiane Mullerup     19     Ugift          Datter af Konens 1ste Egteskab     Kjøbenhavn  
Anne Cathrine Christophersdatter     37     Ugift               I Skoven ved Jægerspris  



København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Sankt Annæ Plads, Sankt Annæ Plads 59, ltr. B. stuen, 281, FT-1850, B5743
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Mads Petersen     48     Gift          wærtshuusholder     Ommerup, Randers amt 
Dorthea Petersen     32     Gift          hans kone     Ødis i Jylland 
Mathilde Petersen     3     Ugift          deres datter     Kjøbenhavn 
Marie S. Poulsen     25     Ugift          tjenstepige     Hellebæk 
 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

København, København (Staden), Rosenborg Kvarter, Rosenborgg. N. 250, Kiælderen til høyre, 1558, FT-1840, C5186
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Mads Petersen     38     Gift          Værshuusholder      
Anne Chrestinne Brun     40     Gift          Hans Kone      
Gostau Waldemar Molerop     16     Ugift          Deres Søn, Spellemand ved Garden til Fods 
    
Christiane Mollerop     14     Ugift          Deres Datter      
Nels Hansen     40     Ugift          Arbeidsmann      
Peter Christian Massen     30     Ugift          Arbeidsmann      
Peter Jacopsen     30     Ugift          Arbeidsmann      
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Roskilde, Voldborg, Osted, Ousted Bye, , 3die Familie, FT-1801, B6475
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Christen Bruun     38     Gift     Huusbonde     Skoleholder har nogen Jord.      
Kirstine Christensdatter     35     Gift     Hans Kone           
Ane Christine Bruun     2          Deres Datter          
Niels Nielsen     6     Ugift     Konens Sørsters Søn           
Cicilia Marie Pedersdatter     60     Enke     Konens Moder     Hendes frd. Mand var skoleholder i Ousted      
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com



Inger Toudal

#9

København, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter II, Fredriksholms Kanal 245 A, anden sal, Livgardens kaserne, 1715-F2, FT-1850, C1886
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Conrad Tandrup     36     Ugift            wagtmester      Faaborg  
Fritz Heigemeister     31     Ugift            corporal      Slesvig  
Gustav Mullerup     27     Ugift            trompeter      Kjöbh.
Theodor Pöckel     29     Ugift            trompeter      Dito  
Peter Hansen     27     Ugift            dito      Dito  
Niels Rostrup     34     Ugift            wagtmester, for nærwærende tid commanderet til Als      Ulsted Sogn, Aalborg Amt  
Rasmus Fæbæk     36     Ugift            undercorporal, ligeledes commanderet til Als      Fæbæk paa Langeland  

København, København (Staden), Vester Kvarter, Vester, , 1732, FT-1860, D9558
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Ludvig Gust. V Mollerup     37     G      Tromgator.* husfader            Kjøbenhavn    * skulle nok være Trompeter
Christiane Christensen     37     G      Kone            Nørresundby Aalborg Amt
 
Auguste Christine Mollerup     14     U      Barn            Kjøbenhavn  
Louise Reinholdine Mollerup     10     U      Barn            Kjøbenhavn  
Jens Waldemar Mollerup     6     U      Barn            Kjøbenhavn  
Hansine Frederike Mollerup     2     U      Barn            Kjøbenhavn  

Kildehenvisning:  Optællingsliste nr 1052
Ejerens navn:  Den Kongelige Livgardes Tilholdskasserne
Adresse:  Frederiksholm Canal    Gadenr:  Matr No 245 Løbe Nr. 26

Randers, Støvring, Randers Købstad, Kvarter/Rode 78, Schousgade, Matr. 658 forhuset stuen, 521 F1, FT-1880, d2583
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Jensen     54     Gift      husfader smedemester            Høiberg Sogn Odense Amt 
Michaline Isakfine Jensen født Fagnes     56     Gift      husmoder            Aalborg Aalborg Amt 
Carl Johan Negithon     22     Ugift      smedesvend            Randers Randers Amt 
Rasmus Germansen     17     Ugift      smedelærling            Øster Velling Sogn Viborg Amt 
Jens Waldemar Mollerup     27     Ugift      guldsmedsvend            København Københavns Amt 
 
Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal


Jens Møller Nielsen

Kære Gitte og Inger. Tusind tak for løsning af en for mig uløselig opgave, og så er den løst på få timer. Jeg glæder mig over resultatet og ved at jeg med jer har mulighed for hjælp fremover. Med venlig hilsen. Jens