Efterlysning af en Familie Henrichsen i 1880

Startet af Kurt Arne Empacher, 28 Apr 2019 - 11:51

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg har en FT fra 1870 i Herstedøster og prøvet at finde dem i sogne op til i 1880 men de er væk ,er der en der kan hjælpe og ved noget om dem,jeg vedhæfter den det er nr 2 på siden
På forhånd tak
Mvh
Kurt A
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=53484#53484,11837793
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

#1
København, København (Staden), Hausergade, Rosenborg Kvarter, Ref Kirkes Rode, Matr. no. 204 G3, 1, FT-1880, D3935
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Marie Henriksen f. Jensen     56     Gift     hans Kone          Herstedøster  
Carl Vilhelm Frederiksen     12     Ugift     deres Søn          Herstedøster  
Christian Hansen     32     Ugift          Tjenestekarl     Kirke Værløse, Kjøbenhavns Amt  
Jens Olesen     31     Ugift          Kartoffelhandler     Knardrup, Gandløse  


København, København (Staden), Hausergade, Rosenborg Kvarter, 204 G3, Ref. Kirkes Rode, 1, FT-1880, D3935
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Frederik Henriksen     61     Gift     Værtshusholder, Husfader          Sundby 
    
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

Hej Gitte
Det var sandelig hurtigt så tak for det
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

København, København (Staden), Hausergade (Ulige numre), Kjøbenhavn Rosenborg Kvarter, Hausergade 11,matr.204G3 Kjælder, 1, FT-1885, D3682
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Marie Hendriksen     60     Enke     Husmoder     Værtshusholderske     Hersted Øster Sogn 
Hendrik Frederiksen     31     Ugift     Søn     Arbejdsmand     Hersted Øster Sogn 
Peter Frederiksen     26     Ugift     Søn     Tjenestekarl     Hersted Øster Sogn 
Erik Vilhelm Frederiksen     17     Ugift     Søn     Tjenestekarl     Hersted Øster Sogn 
Christian Hansen     35     Ugift     Tjenestekarl     Tjenestekarl     Kirkeværløse Sogn 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com



Kurt Arne Empacher

Hej Gitte
Tak atter en gang ,det er jo ham men nu har jeg set at der er flere fødesteder for ham den jeg har  er i Tjæreby 1818 og på det du har fundet står der Lundby eller Sundby ,der var en anden FT hvor der sto Lundby Frederiksborg amt men den findes ikke så et stort?
Mvh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Tak Tak Gitte
Så vil jeg lige finde hans død og så slutte med den familie
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Inger Toudal

#8

København, Smørum, Herstedøster, Herstedøster Bye, et Huus, 58F2, FT-1850, C6194
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Anders Larsen     83     Enkemand            Tingmand, Aftægtsmand, Huusfader      Do [Her i Sognet = Herstedøster]  
Frederik Hendriksen     33     Gift            Arbeidsmand, Indsidder, Svigersøn af Ovennævnte NB indkaldt til Krigstjenesten      Skjelskjør  
Marie Jensdatter     26     Gift            hans Kone      Her i Sognet [Herstedøster]  
Ane Kirstine Frederiksdatter     1                 deres Datter      Do [Her i Sognet = Herstedøster]  

København, Smørum, Herstedøster, Herstedøster By, Et Huus, 17, FT-1855, C6311
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Frederik Henriksen     37     Gift      Arbeidsmand, Huusfader            Tjæreby, Sorø Amt
Marie Jensdatter     31     Gift      Hans Kone            Her i Sognet [Herstedøster]  
Ane Kirstine Frederiksdatter     6     Ugift      Deres Børn            Her i Sognet [Herstedøster]  
Henrik Frederiksen     3     Ugift      Deres Børn            Her i Sognet [Herstedøster]  
Caroline Wilhelmine Frederiksen     1     Ugift      Deres Børn            Her i Sognet [Herstedøster]  
Anders Larsen     89     Enkemand      Aftægtsmand            Her i Sognet [Herstedøster]

København, Smørum, Herstedøster, Herstedøster By, Et Huus, 15, FT-1860, C6343
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Frederik Henriksen     42     Gift      Huusfader, Arbmd.            Tjæreby, Sorø Amt  
Marie Jensdatter     36     Gift      Hans Kone            Her i Sognet [Herstedøster]  
Ane Kirstine Frederiksen     11     Ugift      Deres Børn            Her i Sognet [Herstedøster]  
Henrik Frederiksen     8     Ugift      Deres Børn            Her i Sognet [Herstedøster]  
Jens Christian Frederiksen     4     Ugift      Deres Børn            Her i Sognet [Herstedøster]  
Peder Frederiksen     2     Ugift      Deres Børn            Her i Sognet [Herstedøster]  
Anders Larsen     94     Enkemand      Aftægtsmand            Her i Sognet [Herstedøster]  

FT-1880, København: https://www.danishfamilysearch.dk/cid11289265 - se fanebladet Original Kilde

- fødested: Lundby, Skjelskjør !!  Taget fast bopæl i København 1875.

Stednavnet Lundby findes i Tjæreby sogn, Sorø amt. Se http://www.krabsen.dk/stednavnebase/

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

Tak Inger for det du har fundet
Tak Gitte for dine fund,du kom før mig for jeg var ved at søge efter ham ,men du kom først
Stort tak til jer begge
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

Hej Inger
Så fik jeg det på plads med hans fødested blev lidt forvirret da der stod Lundby og jeg havde fundet ham i Tjæreby ,men der var en sammenhæng der
Vh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Gitte og Inger
Så skulle alt vist være fundet i er bare møjskrappe skønt med sådan et par hjælpere for mig Amatør
MVH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher