Ægteskab på Lolland ca. 1886 - måske?

Startet af Sonia Brutti, 31 Mar 2019 - 15:05

Forrige emne - Næste emne

Sonia Brutti

Jens Jørgensen (Skafte) og Petrea/Petra Hansine Pedersen (Hansen?).

Han er født som Jens Jørgensen d. 8-8-1858 i Vesterborg Sogn, Maribo, men navnet Skafte kommer og går. Faderen hed Skafte.
Hun er født som Petrea Hansine Hansen d. 22-10-1856 i Askø Sogn, Maribo, men hun står også som Pedersen.

Deres første barn Johannes Skafte er født d. 9-1-1887 i Halsted Sogn, Maribo.

I en FT har jeg set, at det er noteret at ægteskabet blev indgået i 1886.

Hendes forældre er fundet i Birket Sogn, Maribo, både i 1880 og 1890.

Jeg har ledt i følgende sogne uden held med mine øjne: Vesterborg, Birket, Askø, Nakskov, Halsted, Købelev, Kappel.

Det driver mig til vanvid!!! Jeg har prøvet at google deres navne, og har fundet flere andre, der noterer deres forældre og deres børn, men ingen nævner umiddelbart ægteskabets indgåelse.

Skulle der mon være nogen, der har et godt bud på, hvordan jeg får knækket denne nød?

På forhånd af hjertet TAK!!!

VH
Sonia

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sonia Brutti

Kære Gitte.
Tusind, tusind tak, men hvordan i himlens navn kom du på Stokkemarke? Hvad ledte dig dog dertil?
Lige meget hvad, så mange, mange tak!!!!

VH
Sonia

Gitte Johansen

Denne :)

Maribo, Lollands Sønder, Stokkemarke, Ørbygaard, Ørbygaard, 173, FT-1880, d2315
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jens Christian Krag Juel Vind Frys     25     Ugift     Forpagter, Greve          Halsted Sogn, Maribo Amt 
Carl August Mortensen     19     Ugift     Tjenestetyende          Halsted Sogn, Maribo Amt 
Wilhelm Christiansen     26     Ugift     Tjenestetyende          Maribo 
Anders Larsen     56     Gift     Tjenestetyende          Birket Sogn, Maribo Amt 
Rasmus Jørgensen     25     Ugift     Tjenestetyende          Vesterborg Sogn, Maribo Amt 
Rasmus Jensen     20     Ugift     Tjenestetyende          Birket Sogn, Maribo Amt 
Johan Larsen     15     Ugift     Tjenestetyende          Hillested Sogn, Maribo Amt 
Petra Hansine Petersen     23     Ugift     Tjenestetyende          Askø 
Karen Johanne Andersen     30     Ugift     Tjenestetyende          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Ane Johanne Olsen     22     Ugift     Tjenestetyende          Birket Sogn, Maribo Amt 
Ane Kirstine Nielsen     32     Ugift     Tjenestetyende          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Jensine Jørgensen     17     Ugift     Tjenestetyende          Stokkemark Sogn, Maribo Amt 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sonia Brutti

Jeg bøjer mig dybt i støvet!!!!!!!!!! :) :)