Tydning af Lars Peters fødsel

Startet af Jannie Berthou Hedetoft, 20 Mar 2019 - 12:02

Forrige emne - Næste emne

Jannie Berthou Hedetoft

Hej

Jeg ønsker hjælp til at læse Lars Peter Eriksen fødsels oplysninger. Jeg har fundet hans døds oplysninger her https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn1488/churchlisting22322/opslag4531757
Her ser jaj at han er født i Frederikshavn.

Jeg har nu ledt igennem alle sogne under Fredensborg amt og finde ham måske her, men vil gerne være sikke på hvad der står.
Datoen passer 17 januar 1973 Lars ..... ....... Døbt i kirke d. 3 marts Rasmus .......  hustru ..... Maria .... af ......25 år

KB Fredensborg, Alsønderup Sogn, 1858-1899 FKVDJ Kontraministerialbog opslag nr. 23 1873 nr 2

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17113989#148044,24449468

På forhånd tak for jeres fantastiske hjælpen

Med venlig hilsen
Jannie Berthou Hedetoft

Jannie Berthou Hedetoft

Inge Hedal

Hej
Han er født den 17. januar og døbt i kirken den 3. marts 1872.

Lars Peder Eriksen

Forældre:
Inds. Rasmus Eriksen og Hstr
Maren Marie Larsen, af
Alsønderup, 25 Aar gl.

Faddere:
Pigen Ane Nielsen, af Hillerød, Ungkr. Niels Jensen
ibd. Ungk. Hans Pedersen Ølsted, samt Ungkr. Hans
Pedersen, af Alsønderup

Her er familien i folketællingen 1880:
Frederiksborg, Holbo, Annisse, Anisse By, Et Hus, 12, FT-1880, C6978
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
(...)
Rasmus Eriksen     40     Gift     Husfader, Arbejdsmand og Indsidder, Nyder Fattighjælp          Torup Sogn Frederiksborg Amt 
Maren Marie Larsen     33     Gift     Husmoder og Hans Kone, Nyder Fattighjælp          Alsønderup Sogn Frederiksborg Amt 
Anne Kirstine Eriksen     11     Ugift     Deres Barn, Nyder Fattighjælp          Alsønderup Sogn Frederiksborg Amt 
Lars Peder Eriksen     8     Ugift     Deres Barn, Nyder Fattighjælp          Alsønderup Sogn Frederiksborg Amt 
Christian Vilhelm Eriksen     5     Ugift     Deres Barn, Nyder Fattighjælp          Alsønderup Sogn Frederiksborg Amt
(...)

Mvh Inge

Jannie Berthou Hedetoft

Kære Inge Hedal

Mange tak for hjælpen og oplysningen om folketællingen. Det var bare så dejligt.

Med venlig hilsen
Jannie Berthou Hedetoft
Jannie Berthou Hedetoft