Christen Christensen fra Randers ... hvor er de ?

Startet af Ann Seiffert, 31 Maj 2011 - 10:24

Forrige emne - Næste emne

Ann Seiffert

Hejsa

Jeg leder som en GAL efter denne families efterkommere.

Mads Christen Christensen         far født: 1870 - Randers Sankt Morten
MAriane Andersen                     Mor født: 1867 - Virring

Deres børn:

Alfred Christen Christensen.... født: 1893
Kirstine Marie Christensen ..... født: 1895
Agnete Kirstine Christensen ... født: 1896
Magda Alfrid Christensen ....... født: 1898
Edith Christensen ..................født: 1902
Otto Christensen ...................født: 1904
Anna Oda Christensen ........... født: 1907

Alle børene er født i Sankt Morten Kirke i Randers + konfirmeret

Marius (faren) køber i 1907 - 1911 ejendommen Laksegade 4 i Randers. på denne adresse kan jeg følge familien via folketællinger:

1911: ALLE børn bor stadig hjemme

1916: Edith , Otto og Anna bor stadig hjemme... det vil sige at Alfred, Kirstine, Agnete og MAgda er flyttet hjemme fra.

1921: Otto og Anna er de eneste børn der stadig bor hjemme.

1925: Otto bor hjemme, men på tillægssedlen står der at Anna er i København som husassistent, jeg har dog ikke kunne finde hende i politi reg.

Moren Mariane Andersen dør i 1940, stadig på adressen i Laksegade nr. 4.


Jeg har gennemlæst ALLE viet fra 1912 til 1930 i Sankt Morten kirken samt døde ... og de er der ikke !!! ... det virker underligt at ikke bare 1 af børnene skulle være blvet gift i Sankt Morten... det virker nærmest som om at de er flyttet der fra  ??? ... men moren dør jo i 1940 i det sogn på samme adresse og manden lever stadig der og de er stadig gift.

Jeg kan simpelhen ikke hitte ud af dette, så jeg håber der er nogle herinde der evt. kender til familien eller har et ualmindelig god øje for muligheder :-))))))

Håber I kan hjælpe

På forhånd mange tak.

Ann
Ann Seiffert

Anne Mortensen

Da efternavnet er Christensen ville det være fint om du også oplyste datoen for deres fødsel.

Når man søger Pol reg. er det en fordel at have den korrekte dato.

Et opslagsnr. til FT'erne ?
Har set du har skrevet adressen, men et opslagsnr. er hurtigere.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ann Seiffert

Hej

FT: 1911

Randers
Laksegade
Opslag: 21

FT - 1916

Randers
Laksegade 4
Opslag: 14

FT - 1921

Randers
Laksegade 4
Opslag: 9

FT- 1925

Randers
Laksegade 4
Opslag: 13



Deres børn: alle født i Sankt Morten kirke i Randers.

Alfred Christen Christensen.... født: 27 / 2 - 1893.... opslag 51
Kirstine Marie Christensen ..... født: 27 / 1 - 1895.... opslag 353
Agnete Kirstine Christensen ... født: 22 / 10 -1896... opslag. 267
Magda Alfrid Christensen ....... født: 4 / 2 - 1898.... opslag: 345
Edith Christensen ..................født: 5 / 8 - 1902.....opslag: 240
Otto Christensen ...................født: 30 / 3 - 1904..... opslag: 163
Anna Oda Christensen ........... født: 26 / 12 -1907 ... opslag: 201
Opslag: 14

Håber det hjælper :)))

Ann
Ann Seiffert


Anne Mortensen

Agnete:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1340208&limitstart=10
------------------------

Prøv med resten af børnene - kun med data - og husk også at se under Kristensen som det er tilfældet med Christine Marie.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ann Seiffert

Hej Anne :)

Det er F.... typisk... nu har jeg ledt og ledt, så tryller du bare :-))))))) ... men det er jo også derfor jeg lægger det ud på DIS ... i ydmyg erkendelse over at der findes folk der kan en del mere end mig ;)

er det korrekt læst af mig at der står hun rejser til England ????

Jeg håber at kan finde hvem de 7 børn bliver gift med og hvad deres børn hedder... de kunne jo være i live i dag:)

Takker

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej Anne

Nu har jeg fundet de 4 af pigerne der kommer der over.

Kirstine Marie
Agnete
Magda Alfrida
Edith

Jeg er helt paf over at de er rejst derover alle 4.... gad vide om der har været en relation. når jeg kigger på registerebladene er der ikke nogle adresser eller vært, der er de samme.

jeg kan se at Edith rejser tilbage i følge registrebladet til Randers d 9 / 9 - 1919 og kirsten marie rejser muligvis til England d. 2/5 1918

jeg tror der står udgået med stempel på Agnetes blad... kan det betyde at hun rejste fra København?

Magda Alfrida står der intet på.... kan det evt. betyde at hun blev gift og derefter ikke havde sit eget blad mere ?

Håber du kan hjælpe mig yderligere videre ... og de 2 drenge Alfred og Otto, samt den sidste pige Anna Oda rejser jo så ikke til København.

Ann :)
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej igen

Jeg har fundet Alfrida Magda i folketælling 1921 hvor hun stadig bor på Hedebygade 8 i København, men i FT: 1925 er hun der ikke mere... >:(

vedr. Agnete står der i Politi Reg. at hun bor Jernbanegade 9 i 1912, men desværre er hun også væk i FT. 1916

Jeg har tjekket folketællingen igennem på det nærmeste område ved Laksegade i Randers for at se om Edith flytter hjem i området, da der står i Politi Reg. at hun rejser hjem til Randers i 1919... men Randers kan jo være et vidt begreb !!!!.... rigtig mange sogne og gader :-(

er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre ?

På forhånd tak.

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej

Jeg har valgt at slette denne del af familien af mit stamtræ, da det efter stadig lang tid ikke er lykkes mig at finde konkrete brugbare informationer til søgen efter nulevende personer.

Anna: Jeg takker for din opvågning med politi reg. bladene, men da de ikke giver noget konkret... øger de desværre "søgningsområdet" fra Randers til Hele Danmark....

Denne info så der ikke er nogen personer der leder videre forgæves.

God aften

Ann
Ann Seiffert