Finsk kvinde gift i Danmark

Startet af John Thomsen, 24 Feb 2019 - 22:12

Forrige emne - Næste emne

John Thomsen

Jeg søger om nogle skulle have oplysninger om

Marja-Leena Lehto, som var gift med danske Henning Peter Larsen.
De formodes begge døde nu, men er nok fra sidst i 30'erne.

Mit eneste håndfaste bevis er, at de får en søn på Rigshospitalet i december 1964, men det er jeg ikke i stand til at få verificeret, da arkiverne er lukkede fra 1960.

Venligst
John

John Damm Sørensen

Hej,

Dette er fra aneguf. Marja-Leena er fra 1948 og død i 2003.
1948-06-18,2003-10-03,Marja-Leena Larsen,Blykobbevej 17, st. th.,2770 K

Marja-Leena optræder i KRAK på samme adresse i hvert fald tilbage til 1984. Jeg har ikke ledt længere tilbage.
https://user-9y8ca5x.cld.bz/kraks-vejviser-1984-gaderegister-A-K/182/#zoom=z

Hilsen
John

John Damm Sørensen

#2
Henning Peter Larsen dør omkring 2005, hvor 2 sønner sælger hans hus på Elborg Alle 2 i 2791 Dragør.

Fra aneguf.dk
1940-12-04,2004-09-28,Henning Peter Larsen,Elborg Allé 2,2791 Dragør,Statstidende_2004_209,S20041029-xxxx

tinglysning.dk kan du med login se navnene på de to sønner. Se PDF-filen under øvrige oplysninger.

Henning Peter Larsen bor på adressen i 1982, så måske var parret skilt igen.

Rettelse til Marja-Leena. Prøv at se på Frøslevvej 52 i Rødovre på tinglysning.dk, her er en Marja-Leena, der overtager ejendommen i 1982.

Hilsen
John

Inger Toudal

#3

https://dk-gravsten.dk/viewpage.php?page_id=28

- søg på Navn: Marja-Leena, Født: 1948  (på samme sten: ÄITI [mor] 1929 - 1996)

- søg på Navn: Henning P. Larsen, Født 1940

Begge på Tårnby Kirkegård.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

John Thomsen

Tak for al hjælp.

Til John, vil jeg sige, at det lykkedes mig ikke at finde frem til de to sønner, som solgte Elborg Alle, men jeg ved andetsteds fra, at den ene er en Johnny, og da han bliver født i 1964 må moderen, Marja-Leena kun være 16½, så han er vel storebror? Aneguf lod mig finde faderen, men jeg kunne ikke få den til at vise Statstidende.

Til Inger vil jeg sige, at det kostede en del forsøg, inden jeg fandt Henning's gravsten, mens Marja*Leena og hendes mor, AITI (?) gik noget nemmere. Moderen havde i øvrigt navnet Esteri Vannänän, men der er ingen spor af hendes første mand, far til Marja-Leena. Han må imidlertid været død tidligt, da Esteri gifter sig igen med en William Andersen.

Venligst
John

John Damm Sørensen

Hej John,

Den anden søn hed Jan. Begge med moderens efternavn som mellemnavn.
Mht. Statstidende, så er de kun tilgængelige i 5 år, hvorefter de tilsyneladende lukkes ned bag lås og slå på Det kongelig Bibliotek.

Hilsen
John