Kong Frederik 7s uægte barn Frederik - igen

Startet af K. Lundskov, 28 Maj 2011 - 01:21

Forrige emne - Næste emne

Ruby

Jo, men nu mente jeg dét, jeg skrev: Udlagte fædre. I hvert fald i min slægt har børnene fået den udlagte fars navn - uanset om han vedkendte sig faderskabet eller ej....

Jeg kan simpelthen ikke vurdere, om der står "Elev". Jeg er ikke god til håndskrifter, men synes ikke at første bogstav ligner et E. Men hvad ved jeg..... :)

K. Thidemann

#151
Citat fra: Helle Ruby Dato 07 Jun 2011 - 13:34

Jeg kan simpelthen ikke vurdere, om der står "Elev". Jeg er ikke god til håndskrifter, men synes ikke at første bogstav ligner et E. Men hvad ved jeg..... :)

Når Niels Bjøreng siger god for sagen, kan du godt regne med det er lige til UG  :)
mvh K.Thidemann 9000

Finn Holbek

Nu bliver det interessant at se om du tør sende historien til PHT.

http://www.genealogi.dk/index.php
Med venlig hilsen
Finn Holbek
https://finnholbek.dk

Ruby

Citat fra: K. Thidemann Dato 07 Jun 2011 - 13:37
Citat fra: Helle Ruby Dato 07 Jun 2011 - 13:34

Jeg kan simpelthen ikke vurdere, om der står "Elev". Jeg er ikke god til håndskrifter, men synes ikke at første bogstav ligner et E. Men hvad ved jeg..... :)

Når Niels Bjøreng siger god for sagen, kan du godt regne med det er lige til UG  :)

Jamen det gør jeg så!  :D

Ruby

Citat fra: Finn J. S. Holbek Dato 07 Jun 2011 - 14:45
Nu bliver det interessant at se om du tør sende historien til PHT.

http://www.genealogi.dk/index.php

Øhm.....hvad er PHT? Og hvem er "du"?

Ruby

Okay! NU er jeg med! Men bør der ikke være flere indikationer på slægtsskabet, før "historien" sendes til PHT? Det vil jeg da bestemt mene..... :-X

K. Thidemann

#156
Citat fra: Helle Ruby Dato 07 Jun 2011 - 22:30
Okay! NU er jeg med! Men bør der ikke være flere indikationer på slægtsskabet, før "historien" sendes til PHT? Det vil jeg da bestemt mene..... :-X

Jamen det er vel "ejeren" af denne tråd der skal afgøre.

Jeg sidder her med den omtalte bog "Getes Erindringer"

Kan se der er flere breve fra "din Frederik"  disse breve har ikke være nævnt i denne tråd.

mvh K.Thidemann 9000

Ruby

#157
Disse breve ville være spændende at læse..... Er brevene daterede? Og mon nogen ved, om Getes breve er i kuverter (og forsynet med laksegl)? Er der breve fra efter 1851 (hvor Else Marie jo var gift med en anden mand), hvor frimærket blev indført, og er den/de tilhørende kuvert/-er forsynet med frimærke, eller er brevene personligt leveret?


K. Lundskov

#158
Citat fra: K. Thidemann Dato 08 Jun 2011 - 00:01
Citat fra: Helle Ruby Dato 07 Jun 2011 - 22:30
Okay! NU er jeg med! Men bør der ikke være flere indikationer på slægtsskabet, før "historien" sendes til PHT? Det vil jeg da bestemt mene..... :-X
1) Jamen det er vel "ejeren" af denne tråd der skal afgøre.
2) Jeg sidder her med den omtalte bog "Getes Erindringer"
3) Kan se der er flere breve fra "din Frederik"  disse breve har ikke være nævnt i denne tråd.

1) Jeg (der startede tråden) er ved at skrive artikel om emnet, som bliver offentliggjort på et tidspunkt. Nærmere herom senere
2) Kan anbefale interesserede at læse disse bøger, hvor der er mere prosa om emnet:
- Gete Bondo Oldenborg Maaløe: Getes erindringer, 2009
- Jan Møller: Frederik 7. En kongeskæbne, 1994
- Kay Nielsen & Ib Askholm: Danmarks Kongelige Familier, 2007
- C.L.C Irminger: Erindringer 1832-1863 (mulig omtale)
- Personalhistorisk Tidsskrift 1971, Irmingers optegnelser af Erik Reitzel-Nielsen (mulig omtale)
- J.P. Traps erindringer: Fra Fire kongers tid, bind I, 1966 (mulig omtale)
3) Har valgt ikke at citere fra bøgerne, da mit formål med denne tråd kun har været den rent slægtforsknings mæssige side af sagen
Venlig hilsen Kurt L.

Ruby

#159


Hm.....men er det ikke netop, når man læser brevene osv., at man pludselig kan inspireres til at at undersøge "nye" sider af sådanne sager? Jeg forstår ikke, hvad den "slægtsforskningsmæssige" side af sagen er, hvis det ikke også er at læse breve osv.

Finn Holbek

Som sagt, prøv at lancere historien i PHT (Personal Historisk Tidsskrift), så vil det hurtigt stå klart om der er sider af sagen som bør undersøges nærmere.

http://www.genealogi.dk/index.php
Med venlig hilsen
Finn Holbek
https://finnholbek.dk

K. Thidemann

#161
Lidt slægtsforskning omkring denne familie

Her en bror

Allerslev sogn, Præstø amt 1841 – 1868 opslag 94
Konfirmerede drenge 17de April 1859
No. 1 – Peder August Rudolph Larsen
Søn af daværende Tjener, nu Skovfoged i Lillemark Peder Larsen/Rasmussen og Hustru Else Marie Guldberg
født d. 31de Januar 1845 i København
Kundskab – opførsel
ug – mg
Vaccineret af
Batalilionschurug Xxx
Cand. medicus og chirugis
Kjøbenhavn 7de Jüni 1853
Jevnf. 229, 123
---------------------
Frederiksborg, Horns, Ferslev, Venslev By, Venslev Skole, 5, FT-1880, C6616
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder August Rudolph Larsen 35  Gift Husfader, Skolelærer, Kirkesanger   København
Meta Christine Larsen F. Doss? 35  Gift Hans Hustru  Helsingør
Gudrun Beate Larsen 6  Ugift Deres Barn  Her i Sognet
Mischelle Larsen 4  Ugift Deres Barn  Her i Sognet
Agneta Larsen 3  Ugift Deres Barn  Her i Sognet
Ingeborg Augusta Vilhelmine Larsen 1  Ugift Deres Barn  Her i Sognet
Maren Kirstine Larsen 24  Ugift Tjenestepige  Her i Sognet
Nielssine Vilhelmine 16  Ugift Tjenestepige  Gjørlev Sogn Sorø Amt
------------------

Frederiksborg, Horns, Ferslev, Venslev, Venslev Skole, 1, FT-1890, C3786
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter August Rudolf Larsen 45  Gift Husfader Skolelærer København
Meta Christine Larsen 45  Gift Husmoder  Helsingør
Gudrun Larsen 16  Ugift Barn  Ferslev
Mischelle Larsen 14  Ugift Barn  Ferslev
Aguste Larsen 13  Ugift Barn  Ferslev
Lugetory Larsen 11  Ugift Barn  Ferslev
Heln Larsen 9  Ugift Barn  Ferslev
--------------------

Skt. Olai Helsingør, Frederiksborg 1857 - 1882 opslag 112
Copulerede 1872
(ved vielsen er han 27 år)

------------------
Da datteren Ingeborg bliver døbt er grosserer cand.polit Poulsen København fadder.
* 26. juli 1878 Ferslev sogn, Frederiksborg amt, opslag 90

Helt rart at se den gode Frederik Carl Poulsen, havde forbindelse til sin søskende  ;)
mvh K.Thidemann 9000

K. Lundskov

Citat fra: K. Lundskov Dato 08 Jun 2011 - 22:47
1) Jeg (der startede tråden) er ved at skrive artikel om emnet, som bliver offentliggjort på et tidspunkt. Nærmere herom senere
Artiklen om kong Frederiks 7's søn findes nu i medlemsbladet Slægt & Data, nr. 3, september 2011.
Venlig hilsen Kurt L.

Finn Holbek

Han har nu alligevel næppe haft Oldeborgsk blod i årene, for om farfaderen hedder det:

I arveprins Frederiks (1753-1805) ægteskab med Sophie Frederikke Herzogin von Mecklenburg-Schwerin
(1758 - 1794) fødtes bl.a. sønnen Christian VIII, men at faderen var adjudant Frederik Blücher (1760-1806), er almindelig antaget.

kilde:
Dronning Margrethe II's forslægt, også de hidtil mindre kendte slægtslinjer, Kristian Lauritsen, (Udgivet af SLÆGTEN 2000), side 39, ane nummer 71.
Med venlig hilsen
Finn Holbek
https://finnholbek.dk

Hans Poulsen



Hej Finn

"..er almindelig antaget..".

Den går ikke i genealogien.

Det er almindligt antaget, at julegaverne i år bliver færre og billigere end de foregående.

To antagelser, der mangler substans.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Niels Bjøreng

Jeg er ikke grafolog, men underskrifterne på p 28 i Slægt & Data må da vist siges at være identiske.

Venlig hilsen
Niels Bjøreng

Finn Holbek

#166
Hej Hans

Nu har jeg jo tidligere i denne tråd talt for DNA test, og så er det vel på sin plads at nævne de mulige forbehold der kunne være i forbindelse med en sådan undersøgelse.

HVIS ovennævnte er rigtigt, vil Frederik VII.s nærmeste Oldenborg-ane være (nr. 349) prinsesse Augusta (1580-1639), datter af Frederik II Konge af Danmark og Norge og Sophie Herzogin von Mecklenburg-Schwerin).

Der er dog også (nr. 161.) Sophie von Holstein-Gottorp (1569-1634) hvis farfar var Frederik I.
Med venlig hilsen
Finn Holbek
https://finnholbek.dk

Jan Koefoed Baastrup Rømer

Vi kan glemme alt om DNA-prøver på arveprins Frederik, Frederik Blücher og Frederik VII. Det er ikke en realistisk vej.
Jeg er ganske enig i, at "almindelige antagelser" ikke er noget som helst værd.
Det nærmeste vi kommer en rygende pistol er, at kongen selv har skrevet sin "tilståelse". Det er den, der skal gøres til genstand for granskning. Er den ægte eller et falsum (der er jo flere breve, så der er flere indicier at gå i gang med). Er der grund til antage, at kongen i så fald har ret i, at han er faderen.
Jeg tror ikke, at nok så begavede amatører (som os her på Slægt og Data) kan løse problemet ved dialog. Her må faghistorikere og andre videnskabsmænd tage over for at klarlægge, om der kunne være hold i sagen, og iøvrigt bestemme, hvilke metoder, der ville være mulige og hensigtsmæssige. Om DNA på brevene kunne afsløre deres ægthed, ved jeg ikke. De har nok været i for mange hænder. Men der må være andre metoder til at bevise/afkræfte deres ægthed.

Jeg mener helt klart, at det ville være en god idé, for der er en sag her.

M.v.h.
Jan Rømer

Finn Holbek

Jamen så vil jeg da lige minde om at Danneskiold-Samsøe stadigvæk er en ægte mandslinje af Oldenborgerne, og så kan man jo prøve lykken der  ;)
Med venlig hilsen
Finn Holbek
https://finnholbek.dk

Jørgen Jensen


For nogle år siden læste jeg en artikel, hvori det hævdedes, at ca. 5 % af befolkningen ikke havde den far, som de troede var deres. Og her taler vi ikke om adoptioner.Der kan være flere årsager.

At en har påtaget sig paterniteten mod en vis erkendtlighed.

At det har været ærekrænkende at nævne det offentligt.

At hustruen har haft et eventyr og fortiet det.

Har vi slægtsforskere tænkt over, at der i hvert 20. led kan være en brist, som kun en DNA-test kan afsløre? Altså er vor forskning værdiløs (ramaskrig !!!).

Når jeg nævner alt dette, er det for at fremhæve et fremragende arbejde, som du, Kurt, har præsteret. Klogeligt nok drager du ikke nogen endelig konklusion; men jeg finder det meget sandsynligt, at Frederik VII havde en søn.

Venlig hilsen     Jørgen

Bjørn Andersen

Kære Kurt Lundskov.

Jeg har nu fulgt denne debat om ELSE MARIE NIELSDATTER og syntes det er et fantastisk fora her på DIS, herligt at der også er plads til at tage sådanne emner op, uagtet det måtte være skrøner eller er faktiske forhold.
Nok om det.
Men min henvendelse går mere på hendes ældre søster Ane Madsine Nielsdatter født 19.01.1818 i Nykøbing Mors, som jeg pt. ikke kan finde død og ej heller i FT 1801.
Har du nogle oplysninger på hendes forældres fødsel, vielse og død som du evt. vil dele med mig ville jeg modtage dem med glæde. Jeg kan pt. ikke komme videre med dem, og jeg har kun Niels Poulsens fødsel, og FT 1801 i Bjergby samt FT1834 i Nykøbing Mors. Om hans hustru Kirsten Christensdatter ved jeg absolut intet.
Da denne tråd har fokus på ELSE MARIE er du velkommen til at maile til mig privat på sabasa(snabel a) post8.tele.dk

Mange venlige hilsener
Bjørn Andersen
Medlen nr. 6936

K. Thidemann

#171
Citat fra: Bjørn Andersen Dato 20 Sep 2011 - 11:44
Kære Kurt Lundskov.

Jeg har nu fulgt denne debat om ELSE MARIE NIELSDATTER og syntes det er et fantastisk fora her på DIS, herligt at der også er plads til at tage sådanne emner op, uagtet det måtte være skrøner eller er faktiske forhold.
Nok om det.
Men min henvendelse går mere på hendes ældre søster Ane Madsine Nielsdatter født 19.01.1818 i Nykøbing Mors, som jeg pt. ikke kan finde død og ej heller i FT 1801.
Har du nogle oplysninger på hendes forældres fødsel, vielse og død som du evt. vil dele med mig ville jeg modtage dem med glæde. Jeg kan pt. ikke komme videre med dem, og jeg har kun Niels Poulsens fødsel, og FT 1801 i Bjergby samt FT1834 i Nykøbing Mors. Om hans hustru Kirsten Christensdatter ved jeg absolut intet.
Da denne tråd har fokus på ELSE MARIE er du velkommen til at maile til mig privat på sabasa(snabel a) post8.tele.dk

Mange venlige hilsener
Bjørn Andersen
Medlen nr. 6936


Jeg har før været i dialog med Kurt, men for nylig "renset" min PC, så her er kun hvad jeg kusker.

Moderen mener jeg er født i Vejerslev, vender tilbage senere.


Søsteren Ane Madsine får en uægteskabelig datter 4.april 1842 i Nykøbing Mors. (Nielsine Kirstine Vestergaard)
Denne datter opholder sig ved moderen Kirsten, der dør kort efter nedenstående folketælling.


Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, , Kirkegyden - fattighuset - baghuset, 37, FT-1850, B1251
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Christian Nielsen 46  Gift  Skomager - husfader - nyder mere og mindre Understøttelse af Fattigvæsenet Thisted
Cathrine Elisabeth Bagge 41  Gift  Kone - nyder mere og mindre Understøttelse af Fattigvæsenet Æbeltoft
Jens Henrik Nielsen 14  Ugift  Barn - nyder mere og mindre Understøttelse af Fattigvæsenet Hundborg sogn Thisted amt
Johan Ditlev Nielsen 11  Ugift  Barn - nyder mere og mindre Understøttelse af Fattigvæsenet Nykøbing
Niels Andersen Nielsen 10  Ugift  Barn - nyder mere og mindre Understøttelse af Fattigvæsenet Nykøbing
Kirsten Christensdatter 57  Enke  Husmoder  - daglejer - nyder mere og mindre Understøttelse af Fattigvæsenet Vejerslev sogn Thisted amt
Nielssine Kjerstine Olesdatter 8  Ugift  Hendes datters barn - nyder mere og mindre Understøttelse af Fattigvæsenet Nykøbing

------------
Søster til Else Marie Guldberg.

Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Østergade, 194, Forhuus, 252-F1, FT-1860, C3093
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Iversen 41  Gift Murer, Huusfader  Fuur
Ane Madsine [Iversen] f. Gullerup  43  Gift Hustru  Nykjøbing
Anthon [Iversen] 10  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
Karen Kirstine [Iversen] 7  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
Iver Christian [Iversen] 5  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
Niels [Iversen] 2  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
 
------------------------
Vor Frue, København 1842 – 1848 opslag 39
År 1845 Nr. 14
31te Januar - Peter August Gudolph Larsen
døbt i kirken 4de April
Forældre Tjener Peder Larsen (Rasmussen) og
ugifte Else Marie Guldberg (rettet i kirkebogen fra Gullerup til Guldberg)
Løngangsstræde 155
Faddere: forældrene
Uægte, anmeldt af faderen selv. Forældrene ægteviede 29. April s.Aa.

=============
Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, , Fjordgade nordre del, 160, FT-1850, B1251
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Gravesen 36  Gift  Skræddermester - husfader Nykøbing
Magrethe Marie Reenberg 30  Gift  Kone Thisted
Søren Gullerup 23  Ugift  Skræddersvend Nykøbing mener det er en bror til de 2 piger
Niels Josephsen 17  Ugift  Skrædderlærling Outrup sogn Thisted amt
Graves Jensen 78  Enkemand  Husfaderens fader - almisse af fattigkassen Fur Viborg amt
John Gravesen 41  Ugift  Matros Nykøbing
Inger Knap 51  Ugift  Understøttelse af kommunen Nykøbing
----
Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Adelgaden, 67b, 118, FT-1860, C3093
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Søren Christian Gullerup 33  Gift Buntmager, Huusfader  Nykjøbing
Christiane Mathilde Jepsen 30  Gift Hans Kone  Fredericia
Ane Magrethe Cathrine Gullerup 3  Ugift Deres Datter  Nykjøbing

mvh K.Thidemann 9000

Bjørn Andersen

K. Thidemann
Det må jeg sige, det var flot at du kunne huske alt det.
Foreløbig tak for svaret som jeg arbejder ihærdigt med, det var da en hjælp til at komme videre.
Jeg er selvfølgelig spændt på at høre nærmere fra dig, men glad for det du har sendt.

Mange varme hilsener til dig
Bjørn

K. Thidemann

#173
Du får foreløbig den Niels jeg vil antage er faderen *oct. 1789 - forældrenes vielse har jeg ikke p.t. hukommelsen svigtede.

Thisted, Morsø Nørre, Bjergby, Gullerup Bye, , 6, FT-1801, B5071
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Povel Nielsen 51  Gift Mand Huusmand med jord  
Sidsel Sørensdatter 35  Gift Hans kone [Povel Nielsen]  
Niels Povelsen  12  Ugift Deres børn [Povel Nielsen, Sidsel Sørensdatter]  
Anne Povelsdatter 9  Ugift Deres børn [Povel Nielsen, Sidsel Sørensdatter]  
Bodil Povelsdatter 6  Ugift Deres børn [Povel Nielsen, Sidsel Sørensdatter]  
Maren Povelsdatter 4  Ugift Dres børn (Povel Nielsen, Sidsel Sørensdatter]  
Karen Povelsdatter 2  Ugift Deres børn [Povel Nielsen, Sidsel Sørensdatter]  
Jens Laursen 40  Enke(mand) En opholdende Bruger fiskeri
===========
Nykøbing Mors 1814 - 1832 opslag 51

1818 d 19de Januar
Ane Madsine
Færgekarl Niels Poulsen Gullerup og Hustrue Kirsten Christensdatter i Nykiöbing
d. 20de Janüarÿ Hiemmedøbt. Daaben publi. i kirken d. 11te Maÿ 1818
Jfr. Else Marie Lundgaard fra Salling Sund
Jfr. Ingeborg Cathrine Leerhöj, møllebÿgger Jens Borup,
Ckriverkarl Carl Goskesen og Kiøbmandskarl Niels Grædsted alle af Nÿkiøbing.
(Else Marie Lundgaard er datter af færgemand Mads Jensen Lundgaard, Lødderup sogn)
-----
Nykøbing Mors 1814 – 1832 opslag 58
1821
26de October Else Marie
Færgekarl Niels Poulsen Gullerup og Hustrue Kirsten Christensdatter i Nykjøbing
d. 8de October Hjemmedøbt. Daaben publ. i Kirken d. 2. dec. 1821
Snedker Godskesens Gustrue Anne Sophie Kirk, Tjenestepige Karen Christensdatter og
Michel Møller af Nykjøbing
Færgekarlene Peder Christensen og Espen Nielsen alle af Nykjøbing.
-----------------
Nykøbing Mors 1814 – 1832 opslag 31
1827
No 12
July 25de Søren Christian
Færgekarl Niels Gullerup og Hustrue Kirsten Christensdatter i Nÿkjøbing
Hjemmedøbt d. 26 July. Daaben publ. i Kirken d. 6te Juliy1828
Tjstepige Ane Poulsdatter fra Flade
Væverpige Maren Madsd. f. Dueholm Mølle, Gaardmand Søren Mikkelsen fra
Flade, Tjst.Karl Søren Christensen fra Tødsøe og Færge Karl Poul Bisgaard fra Sallingsund.
----------------------
Moderen er født i Vejerslev iflg. FT-1850

Antageligt denne Kirsten.

Thisted, Morsø Sønder, Vejerslev, Vejerslef Bye, , F6, FT-1801, B5954
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Mikkel Andersen 60  Ugift Hosbonde Bonde og gaardbeboer 
Niels Andersen 52  Ugift Tjenestefolk   
Maren Andersdotter 69  Ugift Tjenestefolk   
Margrete Madsdotter 25  Ugift Tjenestefolk   
Kirsten Christendotter 8  Ugift plejebarn
mvh K.Thidemann 9000

K. Thidemann

Få hjælp til tydningen, siden er noget utydelig her ved mig

Måske er der børn født i Løderup
-----------------------
Else Marie's forældre bliver viet i Lødderup sogn, Morsø Sønder, Thisted amt opslag 114

1815
Ungkarl Niels Poulsen, 24 aar gl.
Tjenestekarl ved færgegaarden ved Sallingsund

Pigen Kirsten Christensdtr. 22 aar gl.
Tjenestepige i færgegaarden ved Sallingsund.
Forlovere
A. Poulsen færgemand ved Sallindsund
Jens Sørensen i Tødsø gaardmand

======================
Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Kirkegyden, N. 34 og 35, Nyekiøbing Byes Fattig huus, 30-F9, FT-1845, C5384
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Kirstine Christensdatter 51  Ugift  Vaskerkone Weyerslev sogn, Thisted amt
Nielssine Kirstine Olsen 3  Ugift  hendes Pleyedatter Her i byen
mvh K.Thidemann 9000

K. Thidemann


Efter at være født som uægteskabelig datter af Else Marie Gullerups søster -
levet hele barndommen sammen med mormor på fattiggården ender Nielsine Kirstine Olesen Vestergaard med at blive gift med en skipper.


Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Bryggergyde Matr. 245a, Nr. 286, 10de Rode forhuset stuen e F5, 88, FT-1880, C6687
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Martin Christoffersen 38  Gift skibsfører  Sæbysund (Sebbersund)
Nielsine Kirstine født Vestergaard 37  Gift hans kone  Nykjøbing  
Sophus Christoffersen 7  Ugift deres søn  Nibe 1873 opslag 4
Christian Christoffersen 4  Ugift deres søn  Nibe (Niels Christian)1875 opslag 10
**Anna Catrine Christoffersen 2  Ugift deres datter  Nykjøbing 1877 opslag 162

**Faddere til datteren = Murer Jens Iverens hustru Madam. Vestergaard.
=============

Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Østergade, 194, Forhuus, 252-F1, FT-1860, C3093
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Iversen 41  Gift Murer, Huusfader  Fuur
Ane Madsine f. Gullerup 43  Gift Hustru  Nykjøbing
Anthon 10  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
Karen Kirstine 7  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
Iver Christian 5  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
Niels 2  Ugift Deres Barn  Nykjøbing
mvh K.Thidemann 9000

Bjørn Andersen

Du skal have så mange gange tak for de mange fine oplysninger, nu fik jeg Ane Madsine Nielsdatters forældre Niels Poulsen/Gullerup og Kiersten Christensen viede, nu mangler jeg blot deres død/begravelser, men jeg følte også - som du sikkert selv har gjort - det dejligt at få dennne meddelelse om at Ane Madsines datter som levede hele sin barndom med mormoderen, hun endte med at blive gift med en skipper.

Endnu engang mange tak for dit store arbejde

De bedst hilsener
Bjørn

K. Thidemann

#177
Citat fra: Bjørn Andersen Dato 24 Sep 2011 - 17:32
Ane Madsine Nielsdatters forældre Niels Poulsen/Gullerup og Kiersten Christensen viede, nu mangler jeg blot deres død/begravelser


Jamen de står da et andet sted i den lange tråd, du får dem her.

Nykøbing, Thisted amt 1833 – 1842 opslag 134
1835 døde mænd Nr. 5
Dec. 20de 1834 – Febr. 27de – Niels Gullerup, arbejdsmand, 46, 171B druknede paa fjorden d. 20 Dec. 1834
---------
Nykøbing Mors 1848 – 1856 opslag 186
24. April – 1 Maj 1854 Kirsten Christensdatter (Barts) Fattiglem i Nykøbing  - inden alder angivet - 287 – 193
hastig død
------
Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Kirkegyden, N. 34 og 35, Nyekiøbing Byes Fattig huus, 30-F9, FT-1845, C5384
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Kirstine Christensdatter 51  Ugift  Vaskerkone Weyerslev sogn, Thisted amt
Nielssine Kirstine Olsen 3  Ugift  hendes Pleyedatter Her i byen
-----

Kirsten er født i Vejerslev sogn som ægte datter, men jeg ved ikke hvorfor hun er i pleje i FT-1801

------

Mon pigerne i familien havde dådyrøjne, siden de var mønsterbrydere.
mvh K.Thidemann 9000

Bjørn Andersen

Jeg er da noget imponeret over at du gider besvære dig med at finde al den information som du hidtil har sendt, og hvordan du bære dig ad med at finde det ved jeg ikke, syntes bare det er flot. Jeg har jo` inden jeg henvender mig i dette forum selv siddet og forsøgt, men uden større succes.
Så atter tak for din meget aktive deltagen – jeg er rigtig glad for din velvillighed.

Mange varme hilsener til dig og din familie
bjørn

Trine Aagaard Frederiksen

Jeg har en oldefar som HAVDE et brev liggende der beviste at min familie til min fars side nedstammede fra Frederik d. 7. uægte søn. Men det er desværre blevet væk dengang han døde