Jørgen Børgesen født i Flynderup 1716-1717 døbt i Tikøb Kirke 10.Januar.

Startet af René Robert S. Garabedian, 21 Dec 2018 - 18:19

Forrige emne - Næste emne

René Robert S. Garabedian

Hej Jørgen Børgesen blev født ca. 1716-1717 i Flynderup Tikøb døbt den 10.Januar.  Jeg prøver at finde frem til hvornår han går bort, hvornår dør han. han for en datter i 1760 hun hedder Anna. det må være noget efter men hvornår. Hilsen René.

Else Skovbo Jensen

Han er i Oeders liste i 1771, så det er først derefter han dør

Kilde:
OE-1771
Mandens navn:
Jørgen Børgesen
Mandens erhverv:
Bonde og fisker tillige
Mandens alder:
55
Mandens civilstand:
Gift
Mandens nr. ægteskab:
1
Mand død (ja/nej):
Nej
Hustru død (ja(nej):
Nej
Hustrus alder:
55
Hustrus civilstand:
Gift
Hustrus nr. ægteskab:
1
Sogn:
Tikøb
Herred:
Lynge-Kronborg
Amt:
Frederiksborg


mvh
Else


Grethe Leerbech

Her ser du hans kone -jeg får det til Christine dør i 1779, og som du kan læse af teksten lever han stadig,.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=157482#157482,26420684
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Else Skovbo Jensen

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=157481&side=107

Her er Jørgen Børgesens vielse med Kirsten Christens Datter den 6. april 1742 ( Dies Veneris = fredag Den næste indskrivning er fra søndag den 8. april Dom.Miseric. = 2. søndag efter påske)


Om hun hedder Kirsten eller Christine . ? Det brugtes af og til i flæng.

Dødsdagen har jeg ikke. Den Anna du nævner er det hende, der er din ane ? Min nu afdøde mand havde datteren Karen som tip3 oldemor. Jeg har hans anetavle, men ingen yderligere oplysninger.
Jeg mener, at Jørgen Børgesens kone døde 1780, 7. post Trin =    9. juli


mvh
Else

René Robert S. Garabedian

Hej Else brugte bare Anna som en målestok for at regne frem til hvornår han er død ,har også fundet hans kone hun døde 1780, som du skrev. så hvornår døde Jørgen Børgesen og hvor efter 1780???????? men hvorhenne.