Hvor kan jeg finde ejerskab af min fædrende gård

Startet af Martin Hansen Thyssen, 15 Dec 2018 - 11:46

Forrige emne - Næste emne

Martin Hansen Thyssen

Jeg vil gerne vide hvem der ejede min fædrene gård mellem 1860 og 1880 Stedet ligger i Visby Sønderjylland. Hvor kan jeg finde oplysningerne?

Oliver K

Hej Martin

Du har spurgt om dette mange gange før tidligere i Forum. Jeg foreslår at du uddyber dit spørgsmål og ikke stiller det samme spørgsmål flere gange i træk. Du kan blive hjulpet bedre. hvis du har flere oplysninger.

mvh
Oliver Konrad

Ebbe Thygesen

Og så forholder du dig ikke til de svar, du allerede har fået på dine spørgsmål.

Kunne du bruge forslagene?

Forstår du ikke, hvad der bliver foreslået?

Har du problemer med at udføre de foreslåede aktiviteter og i givet fald hvorfor?

Det er svært at hjælpe dig, når vi ikke ved, hvad der bremser dig i dine undersøgelser.

Mvh, Ebbe
   

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Martin Hansen Thyssen [7534] Dato 15 Dec 2018 - 11:46
Jeg vil gerne vide hvem der ejede min fædrene gård mellem 1860 og 1880 Stedet ligger i Visby Sønderjylland. Hvor kan jeg finde oplysningerne?

På Rigsarkivet i Aabenraa kan du i "Grundbuch" se ejendommens "Blad" med oplysninger om ejere gennem tiden - som jeg tidligere har skrevet til dig.

Hvis du ikke selv kan komme til Aabenraa, så opret en tråd, hvor du spørger, om nogen kan tjekke i Aabenraa for dig.

PS: Jeg bor på Sjælland, og kan derfor ikke hjælpe dig, - i februar regner jeg med at skulle på dette arkiv, men min tid er fuldt besat med andre (egne) opgaver.

Hilsen
Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Else Skovbo Jensen

http://www.shfs.dk/links/arkiver-mm/


Du skal ikke takke for dette link. Nå, det gør du jo heller ikke, hvis du får andre nyttige oplysninger.

mvh
Else

Ebbe Thygesen

Mange af de "Grundbuch" som Christian henviser til findes, som jeg i tidligere indlæg har nævnt, skannet af FamilySearch, men desværre mangler Øster Gammelby.

Statens Arkiver er også begyndt at lægge disse grundbøger online på nettet, men er endnu ikke kommet til Tønder amt.

I grundbøgerne og de til grundbøgerne hørende grundakter er der, som nævnt et væld af informationer om ejere i den preussiske periode.

Mvh, Ebbe

Christian Konstmann Autzen

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.