Dødsattester

Startet af Oliver K, 13 Dec 2018 - 21:54

Forrige emne - Næste emne

Oliver K

Hej alle

Er det muligt at man kan få adgang til dødsattester på personer. Jeg har set i DR1's programserie "forsvunde arvinger" at arkivaren Adam finder efterladte på afdøde personer i et register. Altså at der står hvem den afdøde efterlader sig af børn og ægtemand.

Hvad hedder disse registre, og kan man få adgang til dem?

Hvis det er muligt kunne jeg nemlig godt tænke mig at finde sådan et på min oldemors søster Ellen Hollesen, f. Clausen den 28 april 1903 i Løjt Sogn, gift med Jûrgen Hollesen (14. august 1902 i Hjordkær Sogn) d. 16. maj 1930 i Løjt Sogn. 

Og på min oldemors anden søster Cathrine Jessine Clausen født den 13. august 1896 og død den 21. november 1980.

Tak på forhånd
Oliver Konrad

Inger Toudal


https://www.sa.dk/da/hjaelp-og-vejledning/rigsarkivets-online-vejledninger/skiftearkivalier-kom-godt-gang/

- tilgængelighedsfristen er 75 år. Se nederst på siden, hvordan du kan få tilladelse til at se nyere skifter.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Oliver K

Mange tak for hjælpen Inger. Jeg må i gang med ansøgningerne.

John Nielsen

Hej Oliver

FT 1930 Bjolderup Todsbøl by, kan ses hos FS.

Kirkegård-Åbenrå
Ellen Hollesen;28.04.1903;01.07.1996;AAB N 20 1000;

Hilsen John Nielsen


John Nielsen

Hej Oliver

Præsten flytter i 1932 til Bøstrup Langeland, men jeg har ikke fundet ham der så om hun er flyttet med vides ikke.
Præsten vies i 1961 til en anden kvinde.

Hilsen John Nielsen

Oliver K

Hej John tak for hjælpen.

Cathrine Jessine Clausen var jo ikke gift med præsten i familien, men blot husbestyrerinde. Jeg tror ikke at hun blev gift. Men tak for hjælpen alligevel.