Søger efter mand i en faderskabs sag i1884

Startet af Kurt Arne Empacher, 09 Dec 2018 - 05:27

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Efterlyser en mand der er i en faderskabs sag med min oldemor der står ikke hvor gammel han er eller hvor han kommer fra men Aalborg er der faderskabs sagen starter hans navn er Jens Christian Justesen er der en de rkan hjælpe mig med ham ?
På forhånd stor tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

thorkild kanstrup jensen

måske ham her i FT 1880.

Navn: Jens Christian Justesen Alder: 21 Civilstand: Ugift
Husstandsstilling: Menig i 11. Bataillon Fødested: Sebber Sogn, Aalborg Amt

Matr.nr: Forhus Stednavn: Ved Stranden 11, mat. 182
Sogn: Aalborg Købstad Kilde: FT-1880 KIPnr: C4436 Lbnr: 12246
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Kurt Arne Empacher

Tusind tak Thorkild
Jeg kigger nærmere på ham men jeg tror det er ham
Vh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Thorkild
Han er godt nok ikke til at finde i Sebber sogn hverken dåb eller konfirmation?
Vh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Igen
Jeg ser så ved FT 1880 Ved Stranden 11 at der står Sebber Sogn Viborg amt men den er ikke i Viborg men Aalborg ?

Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Peter Christiansen

#5
Ham her i 1890?

Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Aalborg m-kort 1596, , mat 914 nr 9, FT-1890, C0383

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jens Christian Justesen     31     Gift     husfader     Handelsagent     Sebbersund  
Georgine Anemine Justesen     30     Gift     husmoder          Grenaa  
Niels Peter Justesen     7     Ugift     barn          Nibe  
Johanne Justesen     4     Ugift     barn          Kjøbenhavn  
Kirstine Justesen     4     Ugift     barn          Kjøbenhavn  
Ane Katrine Jensen     32     Ugift     logerende     væverske     Egense. Aalborg  

---

Og her i 1860?

Aalborg, Slet, Sebber, Sebbersund By, Et Huus, 123F2, FT-1860, C5301
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jens Nielsen Thobiasen     65     Enkemand     Huusfader, Fisker          her i Sognet  
Kirsten Jensdatter     26     Ugift     Hans Datter          her i Sognet  
Jens Christian Justesen     2     Ugift     Hendes Søn          her i Sognet  

Mvh HP

thorkild kanstrup jensen

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Helle Nielsen

Hej Kurt

Den Jens Christian Justesen, I har fundet oplysninger på, blev viet i Nibe den 20 marts 1883 til Georgine Anne Mine Gjeraa.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125348#166946,28032638
Ligesom i det originale dokument fra Ft. 1880 står der, at han var: Bagersvend.

Jeg kan se, at bagersvend Jens Christian Justesen er blevet udlagt til barnefader ved dåben af Justine Nikoline Justesen, som blev født 7 januar 1881 i Ålborg.
(Dåb nr. 1)
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17128412#173013,29053854

Er det din oldemor? - Hvis det ikke er tilfældet, ville det måske være nyttigt at kende hendes navn, fødested og dato.

Venlig hilsen
Helle

John Damm Sørensen

Citat fra: Kurt Arne Empacher [18866] Dato 09 Dec 2018 - 05:27
Hej Forum
Efterlyser en mand der er i en faderskabs sag med min oldemor der står ikke hvor gammel han er eller hvor han kommer fra men Aalborg er der faderskabs sagen starter hans navn er Jens Christian Justesen er der en de rkan hjælpe mig med ham ?
På forhånd stor tak
Mvh
Kurt A


Hej Kurt,
Det er altid vigtig, at du oplyser om de oplysninger, du allerede har. I dette tilfælde som minimum henvisning til dåben.

Hilsen
John


Kurt Arne Empacher

Hej Helle
Nej det er ikke min oldemor og den Jens jeg søger er Handelsagent ,men han har måske startet som bager?

Til John
Jeg synes ikke at dåben af min mormor passede ind her den fortæller ikke noget om Jens Chr Justesen , sagen er lidt speget omkring denne faderskabs sag og det er svært at rede trådene med hvad der er sket

Til Hans Peter
Det er nok ham så tak for det

Jeg vil lige hæfte faderskabs sagen ved det belyser det vel bedre og jeg har set på Politiets efterretninger er der en Jens Chr Justesen der er nævnt i 1907 mm




https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=14812470#40899,6238059

Mvh Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Helle Nielsen

Hej Kurt

OK - men så vil jeg da gerne præsentere dig for din oldemors søster: Justine Nikoline Justesen.
Hendes mor var nemlig også: Anne Cathrine Ingerline Knudsen.

Jens Christian Justesen var oprindelig bagersvend og blev senere handelsagent.

Venlig hilsen
Helle

Gitte Johansen

Nok en god ide at holde fast ved den familie du har fundet, og så indsætte halvsøster født i 1881 i stedet for.

Det er jo hende, det drejer sig om. Født 7.1

Bidrag til 7.1
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

Hej Inger
Ja jeg havde dem i en anden tråd så jeg beklager at jeg ikke havde lagt den på denne tråd før nu,men jeg kan se at der er en hel del om ham
Mvh
Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Svar til Helle
Den kvinde du har fundet i 1881 er så ikke halvsøster med min Oldemor men måske med min mormor der bliver født i 1883
Men jeg er godt nok blevet lidt rundtosset af alt det der dukker op og jeg ved ikke hvordan jeg får det skilt ad lige nu men alle jer der har været inde over takker jeg mange gange
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

Der er ikke noget at blive rundtosset over. Det barn, det drejer sig om, er barnet, født i 1881, og ikke hende, der er født i 1883.

Prøv at se på bidragene. Altid til 7. januar, hvor barnet i 1881 er født.

Din ane har den rigtige far, som er Overgaard.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

#17

Gitte har ret. Det må være Justine Nikoline, som moderen søger bidrag til.

Justine Nikoline Justesen i FT-1890, Aalborg Købstad: https://www.danishfamilysearch.dk/cid12141989 - se fanebladet Original Kilde

Odense, Odense, Odense Købstad, Valdemarsgade, , 12, FT-1901, C1149
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Kristian Justesen     30. November 1858     Gift      Husfader      Handelsrejsende      Pethersminde pr. Nibe. Jylland  
Georgine Anemarie Justesen     14. September 1859     Gift      Husmoder            Sæby. Jylland  
Niels Peter Justesen     22. November 1882 1882     Ugift      Barn      Malerlærling      Nibe. Jylland  
Kirstine Justesen     15. November 1885     Ugift      Barn            København  
Justine Nicoline Justesen     7. Januar 1881     Ugift      Barn            Aalborg. Jylland

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

Hej her på Tråden
Sagen er løst ,det er ikke en faderskabs sag på min mormor men på hendes halvsøster Justine Nicoline Justesen F.1881 med mor min oldemor Anna Cathrine Ingeline Knudsen,så hun har altså fået et barn før min mormor totalt ukendt før jeg finder en fadaerskabs sag og tror at det er omkring min mormor
Hvor er jeg glad og taknemlig over jeres indsats og nu er der flere i slægten der bliver glade også man havde jo frygtet at meget skulle laves om
Puha for en lettelse
Med meget venlige tanker til jer hjælpere
Kurt a Empacher


SAGEN ER LØST
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Tusind tak Gitte og Inger med det sidste,nu kan jeg sove roligt og jeg skal hav skrevet til alle dem i slægten at de kan tage det roligt
Mvh
Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher