Seriøse slægtsforskere - eller ?

Startet af Christian Konstmann Autzen, 23 Nov 2018 - 12:07

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg har fundet et eksempel på slægtsforskning, hvor den geografiske placering kan synes ligegyldig - noget som for mig viser manglende seriøsitet.

http://jensenmoller.dk/slaegt/getperson.php?personID=I1135&tree=JM

Hostrup sogn findes flere steder - i Tønder amt og i Ribe amt. I dette tilfælde gælder det Hostrup sogn i Ribe amt.

Spørgsmålet er så, om jeg burde skrive til hjemmesideindehaveren og gøre opmærksom på fejlen - men det gør jeg så ikke.

Efternavnet Brink, Brinck eller Brinch - i dette tilfælde kunne oprindelig komme fra Møgeltønder sogn, se gerne denne om Brinck:

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,124212.0.html


Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Ole Westermann

Ja, man forstår godt, hvorfor Google Maps har problemer her.

mvh Ole

Christian Konstmann Autzen

Hej Ole

Ja - det er utroligt at denne slægtsforsker ikke har brugt det korrekte sogn, for vedkommende har rent faktisk være inde på korrekte sogn for at finde fødsler m.v. Og fejlen er så også genbrugt på andre hjemmesider (hvis jeg ellers har set rigtigt) - forstå det hvem som kan.

Det er så Brink'er i Skærbæk og Brøns sogne, som jeg har været igang med (min søsters brors barnebarn er gift ind i en Brink-efterkommer her, en uægte Brink, Johannes andersen Brink, født 3. december 1819 i Skærbæk) - altså efterkommere fra Varde sogn.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Henning Mortensen

Citat- noget som for mig viser manglende seriøsitet.
CitatSpørgsmålet er så, om jeg burde skrive til hjemmesideindehaveren og gøre opmærksom på fejlen - men det gør jeg så ikke.


Hej Christian

Det er vel også mangel på seriøsitet, når du offentligt kritiserer hjemmesideindehaveren, uden at du vil gøre vedkommende opmærksom på kritikken.

Derfor har jeg kontaktet hjemmesideindehaveren og sendt et link til dette opslag, så skal det jo vise sig om der kommer en seriøs reaktion  ;D

Mvh.
Henning
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Christian Konstmann Autzen

Hej Henning

Tak for din hjælp med at skrive til pågældende hjemmesideindehaver - der er jo nyt til pågældende.

Problemet med at skrive til hjemmesideindhavere om, at der er et eller andet som halter på deres hjemmeside, har tidligere, og vistnok flere gange, været behandlet her i Forum - og hvor indlægene har vist, at der tit og mange gange ikke er givet tilbagesvar endsige tak for oplysningen. Og derfor min holdning.

I dette tilfælde, hvis jeg lige husker rigtigt, så var sidste aktion på hjemmesiden i 2012. Om det så hjælper at skrive til netop denne hjemmeside-indehaver kan derfor vise sig nytteløs - men dit forsøg kan da give reaktion.

Hilsener denne lørdag aften - hvor min hustru og jeg nyder Hansi Hinterseer og hans dejlige hund fra Tysk TV MDR.

Christian



Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Henning Mortensen

Hej Christian

Jeg kan fortælle, at hjemmesideindehaveren var 30 minutter om at svare min afsendte e-mail. Det kan vel ikke gøres bedre.

CitatI dette tilfælde, hvis jeg lige husker rigtigt, så var sidste aktion på hjemmesiden i 2012. Om det så hjælper at skrive til netop denne hjemmeside-indehaver kan derfor vise sig nytteløs - men dit forsøg kan da give reaktion.

Det er vel ikke retfærdigt af dig, at hænge folk ud, før du undersøger fakta, i stedet for at konkludere ud fra hvad du husker, den omtalte hjemmeside har haft opdateringer både i dag og i går

Mvh.
Henning
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Christian Konstmann Autzen

Hej Henning

Tak for indlæg - og jeg lægger mig fladt ned hvad opdateringen af den pågældende hjemmeside angår. Din henvendelse har så været positivt.

Dejligt at der trods alt er nogen, som reagerer  :)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.