Hvor bliver ægteparet Peder Christensen og Anne Larsen af fra Munkebo Mark, Munk

Startet af Svenn Chr. Trønning, 18 Nov 2018 - 13:54

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger efter ægteparet Peder Christensen og Anne Larsen der 1860 boede på Munkebo Mark,Munkebo Sogn, Bjerge Herred, Odense Amt.

Det sidste jeg har på dem er FT 1860.

Folketælling - 1860.
Odense, Bjerge, Munkebo, Munkebo Mark, Et Landsted, 72,
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Peder Christensen, 43, Gift, Boelsmand, Huusfader, Mesinge Sogn 
Anna Larsen, 31, Gift, hans Kone, Agedrup Sogn 
Anna Hansdatter, 86, Gift, Huusfaderens Moder der af ham forsørges, Mesinge Sogn 
Christian Morten Pedersen, 15, Ugift, deres Børn, Her i Sognet 
Andreas Sophus Pedersen, 2, Ugift, deres Børn, Her i Sognet 
Frederikke Frandssine Larsen, 34, Ugift, Tjenestepige, Agedrup Sogn 
Niels Peder Frederiksen, 13, Ugift, Pleiebarn, Forsørgelsesberettiget i Agedrup Sogn, Agedrup Sogn

Andreas Sophus Pedersen født 29 oktober 1858 på Munkebo Mark og dødt den 7 november 1858 i Drigestrup Kirke, Bjerge Herred, Odense Amt.

Jeg kan ikke finde deres søn Andreas Sophus Pedersen konfirmeret.

Jeg har set i Munkebo Afgangsliste op til 1870 uden at finde dem samt i Udvandrebasen også uden at finde dem.

Nogle der kender til dem?

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning.


Peder Christensen er født 15 jul 1817 i Mesinge Sogn, Bjerge Herred, Odense Amt. Anne Larsen er født Anna Larsdatter den 23 jun 1829 i Vesterkjærbye Mark, Agedrup sogn i Bjerge herred, Odense amt.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Britta Hansen

#1
Hej Svenn Chr.

Odense, Odense, Dalum i FT1870

Odense, Odense, Dalum, Hjallese, Dalum, hus, 12, FT-1880, C3639
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jeppe Krestensen     40     Gift     husfader, husmand          Aarslev sogn, Svendborg Amt  
Karen Marie Henriksen     30     Gift     hans hustru          Odense  
Kresten Krestensen     4     Ugift     deres børn          her i sognet [Dalum]  
Karl Kristjan Krestensen     2     Ugift     deres børn          do [Dalum]  
Karen Hansen     70     Enke(mand)     husfaderens moder          Aarslev sogn, Svendborg Amt  
Anna Larsen     50     Fraskilt     husmoder          Kjølstrup sogn, Odense Amt  
Marius Torvald Pedersen     11     Ugift     hendes søn          her i sognet [Dalum]

Knud Madsen     59     Gift     husfader, husmand          Kværndrup sogn, Svendborg Amt  
Gertrue Marie Knudsen     40     Gift     hans hustru          Hunderup, Odense  

Peder Christensen bor hos datteren Anne Sophie Laura  Thorsgade 11, Odense FT1901


Odense, Vends, Ørslev, Tybrind Hovedgaard, Avlsgaarden, 6, FT-1890, C6125
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Christian Mejr     54     Gift     Husfader     Forvalter     Horsens Kjøbstad 
Clara Gotlieb     57     Gift     Husmoder     Husbestyrerinde     Horsens Kjøbstad 
... udeladt en del i listen
Laurs Peder Larsen     28     Ugift     Tjenestetyende     Arbejdskarl     Gamtofte Sogn, Odense Amt 
Peder Christensen     73     Enkemand     Tjenestetyende     Røgter     Mesinge Sogn, Odense Amt 
....resten udeladt
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Svenn Chr. Trønning

Til Britta Hansen.

Må jeg sige dig mange tak for din store hjælp til mig.

Nu fik jeg også 3 børn merer.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning