Brødrene Paul Flygenring f. 1922 & John Flygenring, f. 1928, begge født i Kbhvn.

Startet af Shari Jensen, 07 Nov 2018 - 15:17

Forrige emne - Næste emne

Shari Jensen

Mor: Paula Agnes Flygenring, født Nielsen, 1892 i København. Død 1967 på Diakonissestiftelsen, Frederiksberg.


Far: Jean Julius Flygenring, f. 1892 i København. Død før 1967. Erhverv i mange år: repræsentant.


Familien boede i mange år i Sjællandsgade 18 på Nørrebro.


Der var ved FT 1930 ikke andre børn udover Paul og John.


Jeg søger info om de to brødre og meget gerne kontakt med deres eventuelle efterkommere.


Inge Hedal

Hej
Prøv at søge John F. på https://www.krak.dk/person
Der er en med det navn i nærheden af Køge. Hvis du kontakter ham, kan han måske lede dig videre, for navnet er jo lidt usædvanligt.

Mvh Inge



Ingelise Hansen

Hej Shari

Jeg har kendt et par der hed John og Gurli Flygenring. De boede i mange år i Gørslev mellem Køge og Ringsted, hvor de havde en lille campingplads der hed Grønnegårde samt en gardinsystue. De havde 2 døtre hvoraf den yngste hedder Hanne, hun blev gift med en landmand ved navn Ivar, jeg kender ikke efternavnet. De boede på en gård ved Gørslev og bor der måske endnu.
Jeg kan ikke huske navnet på den ældste.

Hilsen Ingelise Hansen.


Ingelise Hansen

Hej Shari.

Jeg er kommet i tanke om at den ældste datter hedder Benthe.

Hilsen Ingelise.

Shari Jensen

Du skal have mange tak igen, Ingelise!   :)

Har du stadig kontakt med nogen i familien?

Jeg tænker at John som jo er 90 år må have afhændet campingpladsen Grønnegården ved Gørslev på et tidspunkt og flyttet til Strøby hvor han vist stadig bor i følge Krak.

Ingelise Hansen

Hej Shari

Nej jeg har ikke kontakt mere. Jeg syede på deres systue først i 70erne og har kun mødt dem et par gange siden.
Jeg tror det er længe siden, de solgte campingpladsen, så det kan sagtens være den John Flygenring, der bor i Strøby.
De 90 år passer meget godt på den John Flygenring jeg kendte.

Hilsen Ingelise.

Shari Jensen

Mange tak, Ingelise!  Utroligt tilfælde i øvrigt at du netop er her på Forum.  Det er en lille verden.

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Shari Jensen

#12
Dette blad har jeg fundet, men tak alligevel!  :)

Mht. til Mediestram, så kan jeg kun få adgang på Det Kgl. Bibliotek´s computere. Det kan være jeg tager derind en af dagene.