Med hvem blev Ove Henry Rasmussen viet og hvor samt hvornår.

Startet af Jørgen Chr., 25 Okt 2018 - 14:08

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg er lidt i dilemma, da jeg ikke kan finde ud af, hvor og hvornår Ove Henry Rasmussen blev viet og med hvem, idet jeg, ud fra de oplysninger jeg har fundet og fået "foræret", har to forskellige damer at vælge imellem.

Det, jeg ved, er, at Ove blev født 14.10.1901 i Præstø amt, Hylleholt sogn og ifølge oplysninger fra en bekendt, at Ove er død 16.02.1979 i Københavns amt, Vangede sogn.

Vedkommende oplyser tillige, at Ove blev gift med Magdalene Mathilde Lieberknecht, født 27.06.1907 (jeg ved ikke hvor) og død 23.06.1994 i Københavns amt, Vangede sogn.  I FT-1911 (01.02.) for Landdistrikterne, Ringkøbing amt, Hammerum herred, Herning sogn, er hun nævnt under AO's opslag 43 nr. 7 øverst på siden.  Ifølge dette skulle hun ligesom hendes søskende være født i Herning men, dér kan jeg ikke finde hende.  Da jeg gik ind på FamilySearch.org, fandt jeg hende under navnet Magdalene M Luberknecht, og her står hun som værende født i Herning.  På basis af disse oplysninger kan jeg ikke finde en vielse mellem Ove og Magdalene.  Jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal lede.

Når jeg går ind på AO's FT-1930 (05.11.), Københavns amt, Gentofte, Snerlevej 8, 1.sal, opslag 27, så finder jeg Ove Henry Rasmussen og Johanne Kristine Olsen.  Ove er, som nævnt ovenfor, født 14.10.1901 og Johanne er født 11.09.1903 men i Sorø amt, Ottestrup sogn, AO's opslag 60 nr. 5.  Her i FT står så, at de er blevet viet i 1930 men, jeg kan ikke finde denne vielse.  Det kan jo være, at Johanne er død, og så har Ove giftet sig igen med Magdalene.  Hvem ved?

For mig er det umuligt at løse "problemet".  Jeg ved ikke, men håber, at I kan hjælpe mig.

De allervenligste hilsener.

Jørgen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Thestrup-Bjørn

#2
I FT1930 bor Magdalene Lieberknecht i Kongensgade 49, Esbjerg som husassistent

- tilsyneladende samme sted i 1929

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLH-K32Z-9?i=412&cc=2800932

---------------

Og lad os lige se FT1930 Snerlevej 8, Gentofte kommune
- så vi kan se, hvor parret Rasmussen/Olsen boede (hver for sig) i 1929 - og se hans erhverv!

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=112108#112108,17186806


Har lige set, at Snerlevej 8, Gentofte faktisk er i Vangede sogn

-------------------------------

Har du tjekket, om de bliver borgerligt viet i 1930 i Gentofte Kommune?



v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Gitte Johansen

Kunne være hende, gift måske med en Müller

Mathilde Rau (født Lieberknecht), død 1969
Mathilde Rau (født Lieberknecht) blev født i Fødsels sted.
Mathilde blev gift med Ukendt.
De havde 2 sønner: Wilhelm Müller og et andet barn.
Mathilde døde i 1969, i døds sted.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Hurra, så ved jeg da, hvor Magdalene blev født.  Tusind tak for denne dejlige oplysning.  Og så får jeg oplysninger om forældrenes vielse, dejligt.

Mathilde Rau ved jeg ikke, hvem er, da hun ikke er nævnt sammen med Magdalene og hendes søskende.  Jeg vil nu prøve, om jeg kan finde noget om denne Mathilde.

Ifølge de oplysninger, jeg har fået fra en bekendt, så var der en skifteretssag efter Magdalene i 1996, så det passer meget godt med, at hun døde i 1994.  Nævnte Mathilde døde i 1969, skriver du.  Hvor fandt du i øvrigt oplysningerne om Mathilde Rau, for det vil hjælpe at vide det, da der jo står "i Fødsels sted" og "i døds sted".

Kære Thestrup-Bjørn.

Der skal også lyde en stooooor tak til dig for dit svar.  Til dit spørgsmål kan jeg sige, at jeg har/havde tjekket Gentofte for borgerlige vielser men med negativt resultat, øv.  Så jeg håber, at der ikke er nogen, der alligevel skulle finde dem dér, ha, ha.  Jeg vil nu gennemgå Vangede sogn.  Jeg har også ledt de steder, der er opgivet som, hvor de boede i 1929.

De allervenligste hilsener til jer begge, stoooooort knus til Gitte og en hilsen "Du er en guttermand" til Thestrup-Bjørn.

Mere tusind, tusind tak for jeres ulejlighed og venlighed.

Jørgen


Thestrup-Bjørn

Jørgen - fik Ove Henry Rasmussen egentlig børn?


------


Pas på, når du svarer - de eventuelle børn kan jo være i live i dag.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Jørgen Chr.

Kære Thestrup-Bjørn.

Ove er den eneste, hvor jeg IKKE har kendskab til, om han fik børn.  Alle de andre søskende fik børn, nogle af dem 2-3 stykker.  Men jeg TROR, alle disse børn er døde men, jeg ved det ikke.  Men de kan jo have fået børn, som der skal tages hensyn til.

Det standser jo ikke min søgen efter Ove's ægteskab/ægteskaber.

Selvfølgelig tager jeg hensyn til nulevende personer, hvis de ikke ønsker at blive "kendte".  Men din advarsel er/var meget velkommen, for man/jeg kan jo i sin/min iver komme til at glemme denne regel.  Det er rart, der er nogen som dig.  Meget, meget velset.

De allervenligste hilsener.

Jørgen

Jørgen Chr.

Kære alle.

Når I ikke kan hjælpe mig med at finde vielsen mellem Ove og Magdalene, så er det da meget forståeligt, at jeg ikke selv ku', ku'.

Jeg takker jer så inderligt, fordi I har brugt tid på "sagen".  Selvom det ikke gav noget resultat, så er jeg taknemmelig for jeres venlighed og hjælpsomhed.  Tak.

De allervenligste hilsener og rigtig god weekend til jer alle.

Jørgen

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg har en lille rettelse til mine tidligere oplysninger.  Det viser sig, at kirkebogen angiver OVE Henry Rasmussen som navnet, da han blev født, hvorimod da han blev konfirmeret i Præstø amt, Hylleholt sogn, hedder han AAGE Henry Rasmussen.  I FT-1930 (hvor de står som værende viet i 1930) hedder han igen OVE Henry Rasmussen.  Så har jeg fundet ud af, at både han og Magdalene (hans kone) døde i Vangede (det viser sig, at Vangede hører til Gentofte kommune ikke København) og begge blev begravet i fællesgraven (afdeling 8) på Mariebjerg kirkegård i Gentofte.  Her blev han begravet som AAGE Henry Rasmussen og hun som Magdalene Mathilde Rasmussen.

Jeg mangler derfor stadig at finde ud af, hvor og hvornår OVE/AAGE og Magdalene blev viet.  Da jeg er en stædig person, så klør jeg fortsat på .

Det er så alt. 

Jeg sender jer alle de allervenligste hilsener samt ønsket om en rigtig god weekend.

Jørgen



Jørgen Chr.

Kære, kære alle.

Jeg føler, at jeg til alle jer, der har fulgt og engageret jer i min "sag", må fortælle, at jeg endelig har fundet de oplysninger, jeg har søgt, og som I har brugt tid på at hjælpe mig med at finde.  Jeg har nu vielser, oplysninger om deres død og begravelser på plads.

Jeg takker jer derfor for, at I har brugt tid på min henvendelse, for jeres venlighed, hjælpsomhed og tålmodighed med mig.  Tak.

De allervenligste hilsener og fortsat god jagt på at løse jeres egne eventuelle problemer.

Jørgen