Hvor og hvornår blev Anders og Marie viet?

Startet af Jørgen Chr., 13 Okt 2018 - 11:05

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

FamilySearch.org angiver, at Anders Peter Rasmussen, født 02.08.1883 i Præstø amt, Kongsted sogn, AO opslag 24 nr. 10, og Marie Sophie Hansen, født 10.03.1887 i Præstø amt, Roholte sogn, AO opslag 101 nr. 4, blev gift 1913 ifølge FT-1930 (05.11.) for Nørregade 7, Roskilde, Køge.

Alle deres ni børn blev født i Københavns amt, Køge Sankt Nikolaj sogn.

For at prøve på at finde Anders' og Marie's vielse har jeg ledt under København-Køge Sankt Nikolaj, Kongsted, Roholte, Politietsregisterblade, Roskilde Domsogn, Roskilde Vor Frue og Fakse (idet alle fadderne ved det første barns fødsel var fra Fakse Ladeplads), men uden resultat.  Jeg giver op og min eneste redning er derfor at bede om jeres hjælp, idet jeg gerne vil høre, om I skulle have nogen ideer til, hvor jeg kan søge.  Danmark er jo fyldt med sogne.

De allervenligste hilsener og så ønsker jeg jer alle en rigtig god weekend.

Jørgen  (den gamle)

Jørgen Chr.

Kære alle.

Tak til de 25 som har læst mit indlæg.  Ja, det viser sig jo, at det er en meget svær "opgave".  Men jeg er glad for, at jeg endelig har fået vist, at jeg er på herrens mark, da jeg jo ikke selv har kunnet løse problemet. 

Jeg er meget taknemmelig, fordi I har vist jeres interesse.  Jeg vil nu lade "sagen" ligge til i morgen, hvor jeg så selv vil gøre endnu et forsøg, inden jeg giver op (for en gangs skyld, ha, ha).

De allervenligste hilsener og endnu en gang, rigtig god weekend, nyd den.

Jørgen

thorkild kanstrup jensen

Tålmodighed er visdommens ledsager  - vent og håb ;)
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Mette R Francke

Hei

I FT 1921 står der at Anders flytter til sognet i 1912 fra Hylleholt og at Marie flytter til sognet i 1913 fra Hellerup

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=83856#83856,13784880


mvh
Mette
Mette R Francke

Jørgen Chr.

Kære Thorkild.

Tusind tak for dine bevingede ord.  Hvor har du ret.  Jeg er normalt et tålmodigt menneske, så den side af mig må jeg så tage i brug igen.  Jeg leder videre.

Kære Mette.

Også tusinde tak til dig for din henvisning.  Det er sådan set en stor hjælp, idet det på den baggrund tyder på, at vielsen må have fundet sted i Køge Sankt Nikolaj eller i hvert fald i Køge.  Men så vidt jeg har fundet ud af indtil nu, så har jeg ikke kunnet finde noget Køge sogn på det tidspunkt.  Det første barn blev født i 1914 i Køge Sankt Nikolaj ligesom alle de andre.  Jeg må lede videre, for det kan jo være, at sognet hed noget andet end Køge.  Køge Sankt Nikolaj har jeg fundet i Københavns amt men i mit hæfte over Sogn-Herred-Amt hører Køge under Roskilde amt, hvor jeg dog ikke kan finde noget om Køge.  Altså må jeg "på med vanten" men, det er jeg da også frisk til.  Som Thorkild siger så giv tid, giv tid, så kommer resultatet nok.  I øvrigt kan de jo være borgerligt viet.


Til sidst vil jeg blot sige tak til jer begge endnu en gang samt, at jeg er dybt taknemmelig, fordi I har givet lyd fra jer.

De venligste hilsener og rigtig god søndag til jer begge.  Et stoooooooort knus til Mette og til Thorkild "Du er en guttermand".

Jørgen