Hvor/hvornår døde Karen Byrgesdatter, gif med Nis Hansen 6.5. 1827 i Møgeltønder

Startet af Vagn Hansen, 26 Sep 2018 - 08:35

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Kære DIS-forum læsere.

Nis Hansen f. 19.1. 1805 i Møgeltønder Sogn (opslag 62,2) var gift to gange:

Første gang med Karen Byrgesdatter den 6.5. 1827 i Møgeltønder Kirke (303,6) og med hvem han får sønnen Nis Hansen f. den 17.1. 1830.

Han bliver gift anden gang ligeledes i Møgeltønder Kirke med Karen Mortensdatter den 22.9. 1833 (opslag 312,9) og de får fire børn, hvor den første Hanne Marie Hansen bliver født den 18.3. 1833 og nummer to Ingeborg hansen f. 24.9. 1833 (6 mdr. senere; utrolig at hun kunne overleve på dette tidspunkt).

Jeg har forgæves ledt efter hans første hustru Karen Byrgesdatters død i Møgeltønder Sogn, da jeg formoder, at hun må være død (og ikke skilt) i perioden 1830-1832.

Håber på jeres hjælp igen.

Mvh, Vagn Hansen, Billund

Gitte Johansen

Hun dør 30. marts 1833

nr. 6

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=202083#202083,38310041

Så Hanne Marie må være hendes.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Hansen

Hej Gitte.

Tak for dine fund, som jo forklarer de to børns fødsler så tæt på hinanden (6 mdr.), men det giver da samtidig noget at tænke over, at Nis Hansen avler det tredje barn Ingeborg Hansen, mens hans første hustru stadig lever og er gravid med barn to! - Uden at kende til de familiemæssige forhold, så må det ha' givet stof til nogen sladder i det lille samfund og stillet spørgsmål ved Nis's  moral!

Eller hvad tror du?

Mvh, Vagn

Gitte Johansen

Måske er han ikke far til barnet, men tager det til sig som sit eget??
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Hansen

Hej igen, igen.

Ja, den mulighed havde jeg slet ikke med i min egen morale, men teorien gør da bare dramaet endnu mere interessant.

Vagn