Henriksen

Startet af Elinor Henriksen, 19 Maj 2011 - 18:36

Forrige emne - Næste emne

Elinor Henriksen

Jag söker efter min farfar som kommer från Danmark. Det enda jag har är min fars dopattest där det står "29 Dec 1929

Alborg amt Nörre Tranders sogn, Aalborg domkirke Arbejder Jens Peter Henriksen och Jenny Haraldine Abel Jensen. Min far hette Börge Ronald Henriksen född 20 April 1928 Aalborg.




Mette R Francke

Hei

Jeg har funnet dåpen han i kirkebøkene. ( http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Kirkeboeger.aspx)
Nørre Tanders 1927-1943 oppslag 7.
Ifølge kB er han døpt 20 april 1928 og døpt 29 dec 1929.
Faren er født 12 juni 1894
Moren er født 4 juli 1904.
De er viet 18 august 1923 i Aalborg Borgmesterkontor.

Mette
Mette R Francke

Elinor Henriksen

Hej Mette

Mange tack for dine upplysningar!

Det verkar som att du är bättre än vad jag är på att finna upplysningar om våra förfäder.

Jag vet faktiskt inte hur jag skall göra för att få veta vem som skulle vara mor och far till Jens Peter Henriksen!

Han ärdå född 1894 12 juni!

Hur gör jag för att få veta vem som skulle vara hans mor eller hans far?

Jag skulle vara så glad över om du kunde hjälpa mig att komma vidare!

Min farmor vet jag nästan allt om redan !.

Vänliga hälsningar från Elinor!

Mette R Francke

Hei.

Jeg er ny innen slektsgransking .

Men der er mange dyktige hjelpere her inne.
Jeg sier ingen nevnt , ingen glemt når det kommer til navn på de gode hjelpere.

Men kanskje hvis du tar utgangspunkt i vielsen på Aalborg Borgermesterkontor , spør om noen kan slå den opp/ finne den. Der vil kanskje navnet på foreldrene stå.

Husk å oppgi alt det du har av opplysninger om din danske familie. Slikt som kirkebog , amt og oppslagsnummer. Hvis du starter en ny tråd , så henvis også til denne.

Mette
Lykke til
Mette R Francke

Elinor Henriksen

mej!

Hej Mette

De är nog ganske kompliserat då jag bor och lever i Sverige och icke är så go på dette med datorer1

Men mange tak for de go upplysninger som do har givit till mig!!