Carl Frederik Heise

Startet af torben bøhling-petersen, 12 Sep 2018 - 12:42

Forrige emne - Næste emne

torben bøhling-petersen

Jeg søge  oplysninger om Carl Frederik Heise i Ringsted. Han er gift med Lisbeth Lovise Willumsdatter, men hvor er de gift..Deres første barn er Carl Frederik Heise født den 21/1-1826 i Ringsted sogn opslag 79. Den 22/4-1826 får han næringsbrev som skrædder i ringsted, hvor der stod at han var født i Braunsvig-Lünenburg. Han dør den 7/8-1859 i Ringsted, opslag 242.Når jeg ser folketællingerne fra 1834 til 1855 kan han være født fra 1791 til 1800

Helle Jespersen

Tror det er dette tyske område han kommer fra:
https://da.wikipedia.org/wiki/Hertugd%C3%B8mmet_Braunschweig-L%C3%BCneburg

Ved ikke om du har alle børn. Ifølge FS er der 8 stk med den nævnte hustru.

Men jeg er temmelig sikker på, at det også er ham der bliver gift i Hjørring den 13. juli 1866 med en Kirsten Cathrine Larsdatter.
Da står han nemlig også til at være fra Ringsted.

Med hende får han 7 børn.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

torben bøhling-petersen

Det må da være hans søn som du nævner bliver gift i Hjørring

Helle Jespersen

Ja, det må det jo næsten være. Ved vielsen i 1866 er personen 38. Så det må være sønnen.

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

side 2
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Side 3
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.