Hjælp til at finde Lorenz Dastrup

Startet af Charlotte Friis Dastrup, 08 Sep 2018 - 18:16

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Friis Dastrup

Hej

Jeg er igang med at finde frem til min 7 generation/ 3 x tipoldeforældre  :)og

Jeg vil godt have hjælp til at finde ud af om man evt. kan finde noget på den huset som Nis & Johanne overtager og får navnet dastrup.

Ft 1801: Ribe Amt,Malt Herred, Brørup Sogn - Har dts. ikke opslget

Nis Nissen
Johanne Jensdatter
+ børn
Lorenz Dastrup 76 år - f.1725 - men kan dts. ikke finde han's fødsel - ( Husets forrige ejer aftægtsmand & Skrædder - enke)

Jeg har søgt på Lorenz for at se om der evt. dukkede noget op om huset - men uden held - så her håber jeg at i måske kan hjælpe mig..

( I Lavsbog fra kolding skrædderlev står han også i 1754 - dog med en anden måde med efternavnet ( Dastrop/dastrup) - Jeg har fundet 2 børn en dreng og en pige på Familiysearch - men ved ikke om det den rigtig.


KB: 1698 - 1792 Brørup S, Malt H, Ribe A
ops. på Lorenz's søn: Hans Jørgen Lorentzen F/ 17 Juli 1779 ops.108 side 114 mit/ 2 sidst rubrik
ops. på Lorenz's datter: F/ 15 Oktober 1782 ops.113 side 120 nederst til venstre.



I kb  står det blandet og jeg bliver let forvigert. og kan ikke overskue det at se i kb :)
alt det her som jeg har skrevet fik jeg hjælp til i 2014 - men vil gerne finde opl. om de forskellige gårde/huse fra min slægt og evt. finde ud af hvor de var ude at tjæne..


Vh. Charlotte F. Dastrup
















Vh. Charlotte50