Bestilling i Daysy

Startet af Egon Hansen, 08 Maj 2011 - 22:01

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Jeg ved ikke om jeg er kommet til rette forum.
Jeg ville bestille fæsteprotokollen for Bramminge gods fra 1719 og frem.Da jrg bor langt fra Viborg ville jeg bestille fæsteprotokollen og det tilhørende register til fjernlån på Kalunsborg bibliotek.
Nu er jeg selvfølgelig godt klar over at så gamle arkivalier ikke kan fjernlånes!
Men jeg ved at både protokol og registre er filmet, så jeg søgte M-film, Nørrejydske landsarkiv, godsarkiver, og får 795 M-filmnumre UDEN INDHOLD !.
Hvordan f----- får jeg fat i det rigtige filmnummer?
Skal jeg virkelig rejse ind på RA og slå numret op i deres katalog?  Der må da være en anden mulighed,  Jeg troede at det ville være en fordel at vi kunne sidde hjemme ved computeren og bestille. Filmene af fæsteprotokoller ligger jo på fjernmagasin, så jeg kan alligevel ikke se filmen samme dag som jeg er på RA for at finde filmnumret!

Mvh Egon Hansen

Egon Hansen


Nå, det var der altså heller ikke andre af brugerne her der vidste.
Jeg skrev så til Lansarkivet i Viborg, og fik opgivet et filmnummer som jeg kan bestille på Daysy, så snart jeg igen er klar til at tage på nærmeste læsesal med hjemlånsret.
Bare lige til orientering, jeg kan jo ikke revidere min overskrift til at jeg har løst problemet!
Mvh Egon Hansen