Tysk soldat

Startet af Helen Larsen, 28 Aug 2018 - 13:38

Forrige emne - Næste emne

Helen Larsen

Jeg har sparsomme oplysninger om en tysk soldat, som får datter med dansk pige i 1943.
Kan det på nogen måde lade sig gøre at finde ham på nettet, i en kirkebog. Han er født i 1919.
Der er ingen oplysninger ved datters dåb, fader ikke nævnt.

Hilsen
Helen Larsen

thorkild kanstrup jensen

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Helen Larsen

Han vedkendte sig fadderskabet og jeg ligger inde med hans fødselsdag og noget jeg tror er den deling han var i, under krigen. Han var vist læge

Cay-Erik Geipel

I Tyskland er der databeskyttelse på personregistre: fødsel 110 år, vielser 80 år og død 30 år.
Det betyder, at det bliver svært at finde hans fødsel eller vielse. Muligvis døde han ung og man vil kunne finde hans dødsattest. En hel del byer er online hos ancestry. Hvis du oplyser navnet vil jeg prøve at slå ham op. Du må gerne sende en mail direkte til mig.
Det er ikke sikkert jeg kan finde ham, men et forsøg er det jo værd.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Helen Larsen

Han hed:

Tysk underofficer
Verner Kibak
21/4 1919
Giesensdorf kr.ostpriegnitz
Ersats ball 68
Brandenburg Havel

Ved ikke om stavemåden er rigtig. Jeg tror oplysningerne er fundet på arkivet, men er ikke sikker.

Hilsen og tak
Helen

Cay-Erik Geipel

Jeg prøvede, men uden resultat, beklager. Du skal nok holde dig til faderskabssagen først.
En anden mulighed er at henvende sig her: https://www.dd-wast.de/de/startseite.html
De kan med de informationer du har nok finde ud af hans videre skæbne. Men du skal regne med lidt i gebyrer.
For nogle år siden spurgte jeg der efter 4 aner og fik tilsendt 6 A 4 sider med informationer. Det kostede ca. 50 €
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de