Johannes Charlie Hilt Madsen f. 14. dec 1870 Slagelse

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 30 Apr 2017 - 07:27

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg har fundet en gammel dagbog skrevet af Johannes Charlie Hilt Madsen der er født den 14. dec 1870 ved Slagelse, han skulle være søn af Gustav Madsen fra gammel Antvorskov...

Er der nogen der kender til denne slægt  ?

Dagborgen beskriver perioden februar 1890 til november 1890 hvor han er ude og sejle.

mvh
Sanne B. Andersen

Nu har jeg lige fundet noget på Dansk demografisk database..FT 1880  her var skrevet Johannes Carlie Hill Madsen... men det er nok som han selv har skrevet Johannes Charlie Hilt Madsen.. hans mor er Luise Augusta Erichsen gift Madsen... og der er lidt søskende..

Jeg er stadig interesseret hvis nogen kender familien...

Gitte Johansen

#1
Han er født 14. december 1869

søn af Gartner Mads Madsen og Louise Augusta (rettet fra Anne Marie)
nr. 352

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=155828#155828,26052509

konfirmation

nr. 11

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=156369#156369,26204956
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Maribo, Falsters Nørre, Tingsted, Øverup, Skolen, 193, FT-1845, A7042

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Ernst Ericksen     49     gift          Skolelærer     Thirsted, Lolland 
Hanne Bredahl     49     gift          Hans Kone     Radsted Sogn, Lolland 
Nicoline Erichsen     20     ugift          Barn [Ernst Erichsen og Hanne Bredahl]     Tingsted Sogn 
Bernhard Erichsen     18     ugift          Barn [Ernst Erichsen og Hanne Bredahl]     Tingsted Sogn 
Thora Erichsen     16     ugift          Barn [Ernst Erichsen og Hanne Bredahl]     Tingsted Sogn 
Charlotte Erichsen     14     ugift          Barn [Ernst Erichsen og Hanne Bredahl]     Tingsted Sogn 
Louise Erichsen     10     ugift          Barn [Ernst Erichsen og Hanne Bredahl]     Tingsted Sogn 
Trine Erichsen     5     ugift          Barn [Ernst Erichsen og Hanne Bredahl]     Tingsted Sogn 
Karen Jørgensdatter     20     ugift          Tjenestepige     Eskildstrup Sogn 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen


Navn:   Mads Madsen   Køn:   M
Alder:   28   Civilstand:   Ugift
Stilling i husstanden:   Gartner   Fødested:   Dalby, Kirke Helsinge Sogn
Kildehenvisning:   DDA   trossamfund:   Lutheran
Kilde:   FT-1860   Husstands-/familienr:   1
Matrnr/adresse:   Charlottedal Hovedgaard
Sogn:   Sankt Peders Landsogn   Herred:   Slagelse
Amt:   Sorø   Stednavn:   Sankt Peders Landsogn, Slagelse
Indtastningsnr:   C4814   Løbenr.:   861
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

søn af Mads Madsen

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=152672#152672,25420259


Holbæk, Løve, Kirke Helsinge, Dalby By, et Boelsted, 130, FT-1845, C2145

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Mads Madsen     44     Gift          Boelsmand     Str. Fuglede S: Holbek A: 
Johanne Kirstine Jensdatter     42     Gift          hans Kone     Udby Sogn Holbek A: 
Jens Madsen     14     Ugift          deres Børn     Her i S: 
Mads Madsen     13     Ugift          deres Børn     Do [Her i S:] 
Ane Cathrine Madsdatter     9     Ugift          deres Børn     Do [Her i S:] 
Anders Madsen     6     Ugift          deres Børn     Do [Her i S:] 
Kirsten Madsdatter     4     Ugift          deres Børn     Do [Her i S:] 
Poul Madsen     1     Ugift          deres Børn     Do [Her i S:] 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

#6

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XYDR-X44
Name    Julius Eriksen Madsen
Gender    Male
Christening Date    23 Jun 1867
Christening Place    HELLIGAANDS KIRKE, KOBENHAVN, KOBENHAVN, DENMARK
Father's Name    Mads Madsen
Mother's Name    Lovise Augusta Eriksen

Johannes Carli Hill f. 1869: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17224648#205651,39021324 - nr. 352

FT-1870, Strandvej 81, København: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=54071#54071,11869202

Aage Nikolai Bernhard f. 1872: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17224648#205651,39021479 - nr. 283

Sorø, Slagelse, Slagelse Købstad, Slagelse Købstad, Slotsgade 86, forhuset, , FT-1880, C1698
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Luise Augusta Madsen født Erichsen     44     Enke      Pensionatholder. Husmoder            Øverup paa Falster  
Johannes Carlie Hill Madsen     10     Ugift      Hendes Søn            Kjøbenhavn
 
Rigmor Helene E?? Madsen     6     Ugift      Datter af Husmoderen            Antvorskov Ved Slagelse  
Ingeborg Emilie Magdalene Madsen     5     Ugift      Hendes datter            Antvorskov Ved Slagelse  
Aage Nikolai Bernhardt Madsen     5     Ugift      Hendes Søn            Kjøbenhavn    [alder må være forkert]
Marius Heerdegn Kaas     27     Ugift      Cand Phil. Realskolelærer            Nykjøbing paa Falster  

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Maribo, Falsters Sønder, Nykøbing Falster Købstad, matr. 34a, baghus, stuen, Nykøbing Købstad, Nygade, 11, FT-1890, C8861

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Louise Augusta Madsen født Erichsen     54     Enke     husmoder     dameskrædderinde     Tingsted Sogn, Maribo Amt 
Rigmor Helene Ernerta Madsen     16     Ugift     datter          ?? 
Ingeborg Emilie Magdalene Madsen     15     Ugift     datter          Birk. Sjælland 
Jensine Caroline Clausen     16     Ugift          syreske     Tingsted Sogn, Maribo Amt 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com



Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com



Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Alle

Vil lige sige tusinde tak for alle jeres bidrag. Nu vil jeg sætte mig ned og tage dem et for et.... jeg vil lige prøve at lægge et billede ind af det brev der fortæller lidt om ham selv og familien og han søger praktisk læreplads i stedet for at gå i skole.. jeg har nok tydet faderens navn forkert... men nu vil jeg lige hygge mig med det der er...

Skulle der være efterkommere der er interesseret så er de mere end velkommen til at få oplysninger og evt. dagbogen, hvis der er stor interesse... det er jo ikke min familie, men kan ikke gå forbi sådan noget uden at fatte interesse og finde slægten..,-D

Mvh

Sanne B. Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej igen...

nu har jeg læst alle igennem og kikket link... hold da op ´- spændende... og Johannes dagbog er så utrolig flot skrevet... og let læselig.. så havde på fornemmelsen at han måtte være af lidt bedre familie, eller en familie der kunne hjælpe...  det har været en spændende rejse.. og graver lige lidt dybere, da jeg selv har rødder i området...,-D

tak for hjælpen til jer alle.

mvh

Sanne

Henrik Jensen

#18
Hej Sanne Borgstrøm Andersen.


Michael Olsen‎ vil i gruppen "Slægtsforskning" på Facebook gerne i kontakt med dig.

"Er der en Sanne Borgstrøm Andersen, som læser med i denne gruppe, eller er der nogen, som kender hende og kan gøre hende opmærksom på nedenstående.

Sanne Borgstrøm Andersen har i et indlæg Danske Slægtsforskeres forum efterlyst oplysninger om en slægtning Johannes Carli Hill Madsen, født 1869. Jeg har ikke mulighed for at svare hende, da jeg ikke er medlem/bruger af nævnte forum.

Forleden fandt jeg i en genbrugsforretning fem såkaldte afregningsbøger tilhørende Johannes Carli Hill Madsen. Disse beskriver for årene 1889-92, hvilket skibe han havde taget hyre på, kaptajnen og skibets navn og rute, samt oplysninger om hyren og dens udbetalinger.

Sanne Borgstrøm Andersen må meget gerne kontakte mig."



Michael Olsens er ikke bruger eller medlem her i Forum, men kan kontaktes på mailadr.: vognstyrer@gmail.com